• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 25.11.2024Meniny má Katarína
Bratislava

Slovenky sú podceňované, život si chránia skôr muži

  • 14:18 24.09.2013
  • BRATISLAVA
Slovenky sú podceňované, život si chránia skôr muži

Podľa prieskumu ING Životnej poisťovne štvrtina Slovákov považuje za dostatočné poistiť v rámci rodiny iba jedného z partnerov a z toho až 77 % respondentov by volilo muža alebo partnera s vyšším príjmom, čo je podľa štatistík opäť muž. Naopak, ženu by poistilo iba 13 % opýtaných. Slováci tak pri poistení zohľadňujú najmä finančný prínos členov rodiny, a žena je tak kvôli svojim nižším príjmom diskriminovaná.

Podľa prieskumu ING Životnej poisťovne 27 % slovenských klientov poisťovní považuje za dostatočné uzavrieť životné poistenie v rámci rodiny či spoločnej domácnosti len pre jedného z partnerov. Pritom o nevyhnutnosti finančnej ochrany zdravia je presvedčených 75 % respondentov. "Rozpor medzi tým, čo by sme robiť mali, a tým čo v skutočnosti robíme, je pre oblasť životného poistenia typický. Slováci sú v prvom rade známi svojou podpoistenosťou. Najnovšie sa navyše ukázalo, že v tomto smere aj značne diskriminujú na základe pohlavia. Žena je z pohľadu finančného prínosu pre rodinu vnímaná ako menej významná v porovnaní s mužom," komentuje výsledky prieskumu Renata Mrázová, generálna riaditeľka pre poistenie a dôchodky, ING ČR/SR. Podľa 43 % Slovákov by tak mal byť poistený člen domácnosti s vyšším príjmom, 34 % výslovne určilo muža. V súčasnej dobe poisťovne registrujú takmer 3,6 milióna zmlúv o životnom poistení.

"Čiastočne sa tento stav odvíja od výšky platov, svoj podiel na ňom má však aj nízka sebadôvera žien v zamestnaní, ako aj v osobnom živote. Vhodnou ukážkou nedostatočného sebavedomia je 55 % žien, ktoré sa domnievajú, že keby v minulosti neboli váhali, mohli byť dnes inde," opisuje Renata Mrázová. Kým priemerný plat muža v roku 2011 predstavoval podľa Slovenského štatistického úradu 966 eur, ženy zarábali v priemere len 732 eur, čo je o závratných 25 % menej.

Muži míňajú peniaze ľahšie, naopak ženy sporia viac
Pre ženu je do veľkej miery ústrednou životnou témou rodina, jej zdravie, harmónia a bezpečie. Muži viac inklinujú k bezstarostnému životnému štýlu. Sú skôr ambicióznejší a radi si robia, čo chcú. Ženy sa o niečo viac zaoberajú aj finančnou stabilitou celej rodiny, o čom svedčia i výsledky prieskumu - 62 % žien má obavy z neistej budúcnosti, čo je o 10 % viac než mužov. Nežné pohlavie teda menej riskuje a prevažne sa riadi heslom "menej je niekedy viac". Takmer 70 % žien uviedlo, že sa bojí brať si pôžičku. Ďalej sa ukázalo, že ženy sú sporivejšie – napríklad pri nákupoch vyhľadávajú najvýhodnejšie ponuky a pri nižšej cene sú ochotné zľaviť z nárokov na kvalitu. Viac ako polovicu žien zabolí, ak musia minúť nejaké peniaze. "Na jednej strane ženy držia rodinný rozpočet pevne v rukách, na strane druhej sú citlivé voči potrebám ostatných. V porovnaní s mužmi tak napríklad častejšie prispievajú na charitu," uzatvára Renata Mrázová.

Mužský prístup k peniazom je v oveľa väčšej miere postavený na riziku a adrenalíne. Muži viac míňajú peniaze aj na zábavu, aj pre potešenie. V porovnaní so ženami si väčšie percento mužov pravidelne kupuje žreby alebo stávkujú. Peniaze pre nich predstavujú aj možnosť robiť si, čo chcú. Keď ide o novinky na trhu, tie mávajú skôr muži ako ženy a rovnako častejšie ako ženy nakupujú tovar a služby on-line. Napriek svojmu postaveniu „finančnej hlavy rodiny“ sa tak nenechajú znepokojovať víziami budúcnosti a zarobené peniaze si vedia užiť.

O prieskume
Prieskum ING Životnej poisťovne „Klientela životného poistenia“ prebiehal formou kvantitatívnych osobných rozhovorov v októbri 2012 na vzorke s 1081 respondentmi.

Zdroje dát
ŠU SR – štatistika priemernej mesačnej mzdy mužov a žien http://portal.statistics.sk/files/KrajskeSpravy/KE/gender2012/cely/gender-2012.pdf (str. 48, 49)
SLASPO – výkaz NBS o poistnom trhu
Zdroj: WBN/PR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

9:27 21.11.2024Tlačové správy

Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

16:24 11.11.2024Tlačové správy

Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

20:53 25.10.2024Tlačové správy

Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

20:39 25.10.2024Tlačové správy

Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

14:25 22.10.2024Tlačové správy

Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.