Výsledky potravinových kontrol sú iné ako medializované
- 8:05 03.10.2013
- BRATISLAVA
Slovenská spoločnosť CBA Slovakia, a.s. nesúhlasí s medializáciou čiastočných výsledkov kontrol a zjednodušovaním rôznych rebríčkov a odbornej terminológie. Riadi sa platnou legislatívou a vystupuje ako riadny daňový subjekt, zodpovedný zamestnávateľ a ponúka kvalitný tovar.
Zákony platia pre všetkých rovnako. Žiaľ metodika kontrol zahŕňa najmä reťazce, nie je to vyvážená vzorka zo všetkých predajcov rýchloobrátkového potravinového tovaru, vrátane e-shopov, živnostníkov, franšizantov, ambulantných predajcov, trhových gastronomických prevádzok, donáškových služieb a predajcov pri tzv. predaji z dvora. Kontroly navyše porovnávajú reťazce, ktoré majú len niekoľko prevádzok s reťazcami, ktoré pôsobia v regiónoch a majú stovky predajných miest, a teda aj stovky zamestnancov (sektor obchodu je druhým najväčším zamestnávateľom v SR). Pritom prieskumy renomovaných agentúr potvrdzujú, že tovar nakupujú spotrebitelia hlavne na tradičnom trhu, teda v lokálnych predajniach do 400 m2. Astronomické pokuty možno vnímať aj ako spôsob, ako naplniť štátnu pokladnicu na úkor jedného segmentu trhu - obchodu. Nutné je podotknúť, že odvetvie sa rozvíja bez dotácií na pracovné miesta, subvencií a daňových úľav.
„Prioritou čisto slovenskej spoločnosti CBA Slovakia je spokojnosť a zdravie zákazníka. Predávame bezpečné potraviny, a tak kvalitné, ako ich deklarujú dodávatelia. Zamieňanie drobných nedostatkov so život ohrozujúcimi potravinovými škandálmi, nebuduje dôveru slovenského zákazníka v domáci slovenský obchod, ale výrazne podporuje napríklad cezhraničné nakupovanie, čo bude mať onedlho vplyv na maloobchodné tržby, zisky, DPH a samotnú zamestnanosť“ tvrdí V. Kocúrek a zdôrazňuje: „Podľa TOP 10 obchodu za predaj potravín v SR v roku 2012 sme na šiestom mieste a v súčasnosti máme vyše 90 000 držiteľov lojalitnej karty, čo je prejavom dôvery našich zákazníkov a zároveň nás zaväzuje stále zlepšovať poskytované služby.“
O CBA Slovakia, a.s.
Obchodná spoločnosť CBA Slovakia, Lučenec vznikla v roku 2003, aj keď podnikateľské aktivity jej zakladateľov siahajú až do roku 1992. V súčasnosti prevádzkuje dva veľkoobchodné sklady a 346 maloobchodných prevádzok po celom území SR, členených do troch hlavných maloobchodným reťazcov CBA Potraviny, Cent Supermarket CBA a Diskont CBA. Prevádzkuje tiež štvrtý formát, unikátny festivalový supermarket FEST Market CBA. Spoločnosť zamestnáva približne 2 500 zamestnancov a je jedným zo samostatných právnych subjektov pôsobiacim pod franšízou CBA.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.