• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 10.1.2025Meniny má Dáša
Bratislava

Na pomoc nespokojným bankovým klientom vzniká nová asociácia

  • 13:39 15.10.2013
  • BRATISLAVA
Na pomoc nespokojným bankovým klientom vzniká nová asociácia

Nespokojným klientom bánk chce pomáhať nová asociácia, a to Asociácia bankových klientov. Za vznikom stojí advokát Ľubomír Čigáš.

Podľa neho počet sťažností klientov na konanie bánk neustále rastie. Nová asociácia bude nespokojných klientov združovať, či bezplatne zastupovať v sporoch s bankami.

Ako skonštatoval Čigáš, byť nespokojným bankovým klientom na Slovensku je náročné. Takzvané kompetentné orgány obvykle podľa neho len skonštatujú nedostatok právomocí.

"Ešte aj bankový ombudsman je viac výtvorom bánk ako obhajcom klientov. Jediným riešením býva súdna cesta, na ktorú klienti častokrát nemajú odvahu, vedomosti alebo financie. Je čas s tým niečo robiť," zdôvodnil vznik Asociácie bankových klientov jej zakladateľ a predseda Ľubomír Čigáš.

Cieľom Asociácie bankových klientov však nie je len boj proti bankám, ale i vytvorenie systémových pravidiel rovnocenného fungovania bánk a ich klientov. "Som presvedčená, že Asociácia bankových klientov bude prínosom všetkých. Aj banky sa budú môcť poučiť zo svojich chýb a zlepšiť svoje služby," povedala členka predsedníctva novej asociácie Soňa Hajdúková.

Slovenská banková asociácia vznikla podľa jej vyjadrení ako združenie zastupujúce záujmy bánk pôsobiacich na Slovensku, najmä v oblasti tvorby a implementácie legislatívy. "Partnermi asociácie sú preto prirodzene štátne a verejné organizácie, ako Národná banka Slovenska, rezort financií, ministerstvo spravodlivosti, či profesijné združenia ako napr. Republiková únia zamestnávateľov. Slovenská banková asociácia svojich členov v súdnych sporoch nezastupuje," povedala hovorkyňa bankovej asociácia Monika Klobušická.

Inštitút bankového ombudsmana založila Slovenská banková asociácia po vzore nemeckého, talianskeho a poľského modelu v roku 2007. Jeho úlohou je monitorovanie a vyhodnocovanie podnetov spotrebiteľov a mimosúdne riešenie sporov medzi bankou a klientom. Čigáš skonštatoval, že vlani klienti bánk uspeli so svojim podnetom na bankového ombudmsana len v necelých 3,5 % prípadoch. No Zuzana Takácsová z kancelárie bankového ombudsmana uviedla, že bankový ombudsman v roku 2012 vyriešil v prospech bankových klientov viac ako 46 % podnetov. "Reálne prešetrovaných podnetov, ktoré sa týkali bánk, bolo 123, z nich kancelária ombudsmana pomohla 57 vyriešiť v prospech klienta," povedala Takácsová.
Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
KDH: Situácia s plynom je dôsledkom spôsobu vedenia zahraničnej politiky vládou

KDH: Situácia s plynom je dôsledkom spôsobu vedenia zahraničnej politiky vládou

VČERA - 20:48Ekonomické

Vláda podľa kresťanských demokratov takto len zakrýva problémy, ktoré má doma.

Holandsko hlási tretie najvyššie ceny plynu spomedzi všetkých krajín Európy

Holandsko hlási tretie najvyššie ceny plynu spomedzi všetkých krajín Európy

VČERA - 18:22Ekonomické

Účty za plyn v Holandsku patria medzi najvyššie v Európe, keď viac na spotrebu tejto suroviny míňajú len Švajčiari a Švédi. Uviedol to vo štvrtok informačný portál Dutchnews.nl.

PS: Ficovi nejde o riešenie problému s plynom, iba eskaluje konflikt

PS: Ficovi nejde o riešenie problému s plynom, iba eskaluje konflikt

VČERA - 17:02Ekonomické

Progresívne Slovensko reagovalo na vyjadrenia premiéra po rokovaní s Európskou komisiou.

Kyberútok na kataster môže mať výrazný negatívny dosah na realitný trh

Kyberútok na kataster môže mať výrazný negatívny dosah na realitný trh

VČERA - 16:51Ekonomické

Situácia s nefunkčnými elektronickými službami katastra by mohla byť vyriešená v priebehu niekoľkých týždňov.

Problémy v katastri sa dotkli aj klientov bánk

Problémy v katastri sa dotkli aj klientov bánk

VČERA - 15:29Ekonomické

Slovenská banková asociácia je znepokojená aktuálnou situáciou.