Nový Mercedes triedy C je hotový, tu sú prvé info
Štvrtá generácia Mercedesu C je hotová.
Ten možno bude pre viacerých prekvapením, lebo Céčko vyzerá ako na vysokú teplotu vypratý nový Mercedes S. Tak veľmi sa na najluxusnejší typ v ponuke ponáša. Foto tvarov MB ešte zverejniť nechcel, no Taliani z Diario Motor mali iný názor.
Nový typ Mercedes C má označenie W205. Z obrázkov dizajnu je zrejmé, že céčko bude viac luxusné a elegantné. Nie, žeby súčasná W204 nebola, no vďaka ostrejším tvarom v sebe mala viac ostrosti a švihu. Z malých a nekvalitných foto asi nie je na mieste hodnotiť výsledok, no je zrejmé, že toto bude zásadne iné Céčko než sme boli zvyknutí. Tvary tiež zdôrazňujú dynamiku, no iným, vlnovým spôsobom. Opisovať dizajn detailnejšie nemám vo zvyku, nie ste predsa slepí a vidíte sami ako auto vyzerá. O to menší dôvod rozoberať tu jednotlivé krivky, keď tento štýl už poznáte z typu W222, teda z novej triedy S. Nová generácia triedy C pokračuje v trende nastavenom triedou S. Je väčšia no zásadne ľahšia a tuhšia než doposiaľ. Prečítajte si nie dohady, ale oficiálne správy.
Nový Mercedes-Benz triedy C prinesie pre svoju triedu niekoľko prevratných noviniek. Nie len, že bude až o 100 kg ľahší ako predchodca, ale ako prvý prinesie klimatizáciu prepojenú s navigáciou, automatickú deaktiváciu airbagu spolujazdca, vzduchové pruženie Airmatic a mimoriadne tuhý skelet.
Zásadné zmeny v kocke
Najľahší skelet vozidla v segmente, rozsiahle bezpečnostné funkcie, nový agilný a komfortný podvozok, klimatizácia reagujúca na informácie zo satelitnej navigácie, dotykový panel a projekčný displej. To sú vnútorné hodnoty novej triedy C. Inovácie a výbava patria skôr do áut vyššej triedy.
Interiér ako nikdy predtým
Dizajn interiéru obsahuje množstvo nových nezvyčajných dizajnových detailov a zároveň športového ducha. Zmyselnými krivkami a vysokokvalitnými materiálmi dáva modernému luxusu tvár. Spĺňa tak aj vysoké dizajnové očakávania, ktorými sa v súčasnosti vyznačujú napríklad špičkové smartfóny. Najnápadnejšími formálnymi novinkami sú úplne nanovo interpretovaná stredová konzola, progresívnymi krivkami vytvára lákavý pocit priestrannosti. Tiež veľký centrálny displej. Vysokokvalitné materiály a pútavé striedanie organických plôch a precízne vedených línií zdôrazňujú novú estetiku a jej štýlový charakter.
Dôležitým evolučným krokom v novej triede C je inovatívny dotykový panel vyvinutý v Mercedes-Benz. Rovnako ako na smartfónoch ním možno ovládať všetky funkcie hlavnej jednotky jednoducho a intuitívne pohybom prstov. A v prípade stlačenia ovládacej plochy dotykového panela vodič dostane jednoznačnú haptickú odozvu.
Novinkou pre Mercedes je projekčný displej, ako doplnok k informáciám zobrazovaným na centrálnom displeji. Dôležité informácie premieta ako virtuálny obraz priamo do zorného poľa vodiča. Systém zobrazuje informácie o rýchlosti, obmedzenia najvyššej dovolenej rýchlosti, navigačné pokyny a upozornenia systému DISTRONIC PLUS. Jeho virtuálny obraz má vysoké rozlíšenie a vodič si ho môže individuálne nastaviť.
Odľahčená konštrukcia ušetrí až 100 kg
Nižšia hmotnosť, vynikajúca tuhosť v záujme jazdných vlastností pri súčasne najlepšom komforte hluku a kmitov a vysoká bezpečnosť v prípade nárazu. To sú vlastnosti novej triedy C s hybridnou hliníkovou karosériou, ktorá z nej robí predskokana „ľahkej konštrukcie“ v segmente. Vďaka inteligentnej a inovatívnej ľahkej konštrukcii je karoséria približne o 70 kg ľahšia v porovnaní s bežným oceľovým variantom. Vozidlo ako celok je dokonca približne o 100 kilogramov ľahšie ako jeho predchodca. Táto úspora hmotnosti významne znižuje spotrebu paliva na nový rekord v tomto segmente.
Technologický skok zvládol Mercedes-Benz najmä vďaka novému návrhu a rozsiahlemu, vo veľkosériovej výrobe nezvyčajnému použitiu hliníka, za tepla tvarovaných oceľových dielcov a ocelí s ultravysokou pevnosťou. Každý detail navrhli nanovo a zďaleka sa neobmedzili na jednoduchú náhradu ocele hliníkom. Voľbou správneho materiálu na správnom mieste vytvorili koncepciu vhodnú na veľkosériovú výrobu.
Karoséria a skelet sú navrhnuté na nevídane vysokú bezpečnosť pri náraze. Sedan spĺňa nielen všetky aktuálne bezpečnostné požiadavky, ale aj prísnejšie nároky na bezpečnosť značky Mercedes-Benz vychádzajúce zo širokého spektra reálnych typov nehôd (Real Life Safety). Predpokladom toho sú vysokostabilný bezpečnostný skelet kabíny najmä z oceľových plechov s vysokou a ultravysokou pevnosťou a cielene navrhnuté deformačné zóny s optimalizovaným pôsobením síl v prednej a zadnej časti vozidla v zmiešanom hliníkovo/oceľovom vyhotovení a vonkajší plášť karosérie, ktorý je takmer kompletne z hliníka.
Podvozok pre športovosť aj komfort
Nová trieda C chce priniesť veľké potešenie z jazdy na cestách plných zákrut a zároveň najvyšší jazdný komfort v segmente. Na tom má veľký podiel novonavrhnutá predná náprava s lichobežníkovými ramenami, ktorá dovoľuje mimoriadne priaznivú a optimalizovanú kinematiku. Sériovo je limuzína novej triedy C vybavená oceľovým systémom pruženia. Alternatívne ako prvé vozidlo v segmente aj systémom vzduchového pruženia (AIRMATIC) na oboch nápravách. Vďaka elektronicky regulovanému, ustavične pracujúcemu systému prestavenia tlmenia poskytuje vynikajúci komfort odvaľovania a umožňuje voľbu rôznych charakteristík tlmičov.
2014 Mercedes Benz C class W205
Automatická deaktivácia airbagu spolujazdca
Snímače pre nový airbag spolujazdca budúcej triedy C dokážu rozpoznať každú nainštalovanú detskú sedačku. Airbag sa vtedy automaticky deaktivuje a po vybratí sedačky sa opäť aktivuje. Nová trieda C preberá okrem toho mnohé z nových alebo významne rozšírených asistenčných systémov, ktoré oslávili svoju svetovú premiéru iba pred niekoľkými mesiacmi v triede S - Mercedes-Benz Intelligent Drive.
Príjemná a individuálna klíma
Ako jediné vozidlo segmentu ponúkne klimatizáciu s automatickým zapínaním vnútorného obehu pri zistení tunela cez satelitnú navigáciu. Pocit pohody zvyšuje aj balík AIR BALANCE s aktívnou aromatizáciou a ionizáciou vzduchu, ktorý oslávil svetovú premiéru v triede S.
Autor: topspeed.sk
Automobilka Audi skončila s hľadaním investora pre svoj závod v Bruseli
Nemecká automobilka Audi ukončila hľadanie investora pre svoj závod v Bruseli, ktorý podľa informácií z konca októbra plánuje vo februári budúceho roka zatvoriť.
Nissan zruší na celom svete 9000 pracovných miest
Japonský výrobca automobilov Nissan zruší na celom svete približne 9000 pracovných miest.
Zisk automobilky Toyota klesol v 1. polroku o viac než štvrtinu
Japonská automobilka Toyota zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka pokles čistého zisku o viac než štvrtinu.
Akcie Tesly po voľbách v USA prudko vzrástli
Víťazstvo Donalda Trumpa v prezidentských voľbách v USA poskytlo silnú vzpruhu akciám výrobcu elektrických automobilov Tesla.
Predaj nových áut v EÚ v septembri klesol
Predaj nových áut v Európskej únii sa v septembri 2024 znížil, už druhý mesiac po sebe, aj keď menej ako v auguste.