Najlepší október v histórii značky ŠKODA
- 16:50 14.11.2013
- BRATISLAVA
ŠKODA AUTO v októbri 2013 podstatne zvýšila počet dodávok zákazníkom. Na celom svete dodala česká automobilka svojim zákazníkom 83 800 vozidiel, v porovnaní s októbrom 2012 (78 000 dodávok) to predstavuje nárast o 7,5 % a nový októbrový rekord značky. V Európe rástla značka ŠKODA dvojciferným tempom o 13,7 % na 55 700 predaných vozidiel, v Nemecku si značka polepšila o 23,5 % na viac ako 12 100 vozidiel. Na Slovensku zaznamenala ŠKODA v októbri medziročný nárast o takmer 49 % a patrí jej 24,41-percentný trhový podiel.
„V októbri sme s nárastom o 7,5 % potvrdili pozitívny trend minulých mesiacov,“ hovorí Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre oblasť predaja a marketingu. „Celosvetový nárast opäť potvrdil silu značky a atraktivitu našej mladej modelovej palety. Nové a prepracované modely sa dočkali veľmi pozitívneho prijatia. Nová Octavia je u zákazníkov veľmi obľúbená a prekonáva naše očakávania,“ dodáva Eichhorn. V západnej Európe si nová Octavia v októbri v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka polepšila o 48,8 %, v strednej Európe o 23,1 %. Podiel značky ŠKODA na európskom trhu vzrástol v prvých desiatich mesiacoch roku 2013 na viac ako 3,9 %. Na čínsky trh bude Octavia uvedená v budúcom roku.
V poslednom štvrťroku 2013 drží česká automobilka vysoké tempo: pred niekoľkými týždňami zažila na mnohých európskych trhoch svoj predajný debut nová ŠKODA Rapid Spaceback. S prvým kompaktným hatchbackom vstúpila ŠKODA do najsilnejšieho segmentu v Európe. Dôkladne prepracovaný model ŠKODA Yeti je už možné objednávať, predaj modernizovaného kompaktného SUV začne v januári 2014. Prvýkrát bude Yeti ponúkaný v dvoch opticky rozlíšených variantoch ako ŠKODA Yeti do mesta a ŠKODA Yeti Outdoor pre výlety mimo spevnenej komunikácie. V Číne sa navyše pred niekoľkými týždňami začala výroba kompletne prepracovaného modelu ŠKODA Superb.
V západnej Európe zaznamenala ŠKODA v októbri podstatný nárast o 17,3 %. Počet dodávok v porovnaní s októbrom minulého roka (27 600) vzrástol na 32 400 vozidiel. Značka sa opäť vyvíjala lepšie než celkový trh. Za prvých desať mesiacov vzrástol podiel značky na západoeurópskom trhu na 3,1 % (rovnaké obdobie minulého roka: 3,0 %). V Nemecku, na druhom najväčšom trhu značky ŠKODA na svete, ŠKODA posilňuje svoju pozíciu najsilnejšie importovanej značky: predaje v októbri vzrástli o 23,5 % na viac ako 12 100 vozidiel. Dvojciferným tempom rastie značka tiež vo Veľkej Británii (5 700 vozidiel; nárast o 23,1 %), Dánsku (1 400; plus 32,0 %), Fínsku (830 predaných vozidiel, plus 33,6 %), Taliansku (900 vozidiel; plus 23,0 %), v Holandsku (1 200 vozidiel; plus 21,3 %), v Nórsku (760 predaných vozidiel, plus 25,8 %) a v Španielsku (1 000 vozidiel; plus 56,6 %). V Nórsku dosiahla ŠKODA najlepší mesačný predajný výsledok v histórii.
Vo východnej Európe dodala ŠKODA v októbri svojim zákazníkom 11 400 vozidiel (október 2012: 11 600; -1,7 %). Po desiatich mesiacoch tvorí trhový podiel približne 3,9 %. V Kazachstane strojnásobila značka svoj predaj na vyše 600 vozidiel a predala tak najviac automobilov za mesiac v celej doterajšej histórii. V Pobaltí (Estónsko, Lotyšsko, Litva) sa pre nový automobil značky ŠKODA rozhodlo takmer 700 zákazníkov, to je o 66,6 % viac ako v rovnakom mesiaci minulého roka. V Rumunsku si značka predajom viac než 600 vozidiel polepšila o 24,1 %, v Srbsku potom s viac než 400 vozidlami o 16,2 %. V Rusku, treťom najväčšom trhu značky ŠKODA, dodala česká automobilka zákazníkom 7 100 vozidiel (október 2012: 8 300; -14,5 %).
O viac ako pätinu rástla ŠKODA v októbri v strednej Európe: Dodávky zákazníkom vzrástli o 21,6 % na takmer 12 000 vozidiel (október 2012: 9 800). S týmto nárastom, zreteľne prekonávajúcim rast trhu, zvýšila ŠKODA v októbri svoj trhový podiel na 20,5 %. Na domácom českom trhu si ŠKODA podstatne polepšila, zatiaľ čo celkový trh mierne klesal. Zákazníkom v Českej republike bolo dodaných 5 700 vozidiel (október 2012: 5 300), čo predstavuje nárast o 8,2 %. Trhový podiel značky ŠKODA v Českej republike tvorí po desiatich mesiacoch 35,8 %, v samotnom mesiaci októbri to bolo takmer 37,3 %. Na Slovensku značka ŠKODA obsadila takmer štvrtinu trhu s počtom 1 611 predaných vozidiel(október 2012: 1 082), čo predstavuje 24,41-percentný trhový podiel a medziročný nárast o takmer 49 percent.
Svoju silu dokazuje ŠKODA opäť aj v Číne: 21 500 vozidiel, dodaných čínskym zákazníkom (október 2012: 22 900 vozidiel; -6,0 %) predstavuje štvrtý najvyšší mesačný výsledok od vstupu automobilky do Ríše stredu pred šiestimi rokmi. Kumulovane za prvých desať mesiacov tohto roka dodala ŠKODA čínskym zákazníkom 199.200 vozidiel (január až október 2012: 204.800; -2,7 %). V Indii vzrástol počet dodávok o 16,1 % na viac než 2 300 vozidiel. Pred niekoľkými týždňami na indický trh úspešne vykročila nová ŠKODA Octavia.
Dodávky značky ŠKODA zákazníkom v októbri 2013 (v kusoch, zaokrúhlene, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (34 200; +0,6 %)
ŠKODA Fabia (15 500; -17,5 %)
ŠKODA Superb (9 100; -2,5 %)
ŠKODA Yeti (7 200; +2,2 %)
ŠKODA Roomster (2 500; -8,9 %)
ŠKODA Rapid (12 000; +426,3 %)
ŠKODA Citigo (predaj len v Európe: 3.300; -13,0 %)
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.