• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 12.1.2025Meniny má Ernest
Bratislava

Prečo toľko fastfoodových reťazcov používa v logu žltú a červenú? Psychologička vysvetľuje

  • 20:51 13.07.2023
  • Bratislava
Prečo toľko fastfoodových reťazcov používa v logu žltú a červenú? Psychologička vysvetľuje

Podobná farebná schéma v logách fastfoodových reťazcov nie je náhodná. Psychologička a odborníčka na vplyv farieb vysvetľuje, prečo firmy siahajú najmä po červenej a žltej.

Viete, ktorý fastfoodový reťazec vznikol ako prvý na svete? Ak tipujete McDonald's, ste na omyle – táto spoločnosť síce patrí k najznámejším, no prvenstvo má v tomto rebríčku americký White Castle, založený v roku 1916 v Kansase.

White Castle začal ako prvý predávať hamburgery, v tom čase za 5 centov za kus. Neskôr sa ním inšpiroval spomínaný McDonald's, ale aj rovnako dobre známy Burger King.

Predaj obložených žemieľ nie je to jediné, čo tieto značky spája. Spoločnosti tiež v marketingu využívajú podobné farebné schémy, čo si všimla aj komunita na diskusnom fóre Reddit.

„Prečo fastfoodové reštaurácie používajú rovnakú farebnú schému – červenú, žltú a bielu,“ pýta sa v príspevku jeden z používateľov, pričom menuje niektoré ďalšie známe americké reťazce: In N Out, Carls Jr, Wendys či KFC.

Odpoveď nájdeme na stránke psychologičky a expertky na vplyv farieb Karen Hallerovej, ktorá vysvetľuje že nejde o žiadnu náhodu. Tieto výrazné farby totiž priťahujú pozornosť bez toho, aby si to zákazník uvedomoval.

„Pocit, ktorý táto farebná kombinácia vyvoláva, je presne to, čo chcú u cieľového príjemcu dosiahnuť,“ píše Hallerová.

„Z hľadiska pozitívnych psychologických vlastností červenej a žltej pri predaji rýchleho občerstvenia sa dá povedať, že červená vyvoláva stimuláciu, chuť do jedla, hlad a priťahuje pozornosť. Žltá vyvoláva pocit šťastia a priateľskosti,“ pokračuje psychologička. Kombinácia žltej a červenej podľa nej indikuje rýchlosť a pohotovosť.

„Žltá je tiež najlepšie viditeľná farba v dennom svetle, preto písmeno M v názve McDonald's vidíme už z diaľky,“ vysvetľuje Hallerová. „Jazyk farby si mozog prečíta skôr ako slová a tvary, pretože sa prihovára priamo našim pocitom a náladám,“ dodáva.

Hallerová vysvetlila aj to, prečo viaceré značky (vrátane niektorých brandží McDonald's) uplatňujú v logách aj zelenú. Táto farba podľa nej navodzuje „prírodné pocity, vľúdnosť k prírode a životnému prostrediu.“

Zelená okrem toho u zákazníka vzbudzuje pokoj a uvoľnenie, čo využíva vo svoj prospech napríklad známy reťazec Starbucks.

Zdroj: Info.sk, DP, mirror.co.uk
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Ak máte tento program na rúre na pečenie, radšej ho nepoužívajte. Pokazí vám rúru

Ak máte tento program na rúre na pečenie, radšej ho nepoužívajte. Pokazí vám rúru

VČERA - 20:29Zaujímavosti

Odborníci varujú, že používanie tejto funkcie na rúre skráti životnosť vášho spotrebiča na polovicu.

Video: Dievčatko padalo z lanovky celých 12 metrov

Video: Dievčatko padalo z lanovky celých 12 metrov

VČERA - 18:41Zaujímavosti

V lyžiarskom stredisku takmer došlo k tragédii.

Potravinári odkazujú: Nejedzte vianočné stromčeky! V Belgicku sa rozmohol starý trend

Potravinári odkazujú: Nejedzte vianočné stromčeky! V Belgicku sa rozmohol starý trend

16:30 10.01.2025Zaujímavosti

Belgický štátny potravinový úrad vydal varovanie, v ktorom občanov vystríha pred zužitkovaním vianočných stromčekov v potravinách.

Muž uviazol v autonómnom vozidle, krúžilo dookola po parkovisku

Muž uviazol v autonómnom vozidle, krúžilo dookola po parkovisku

7:18 10.01.2025Zaujímavosti

Zákazník taxi služby s autonómnym vozidlom takmer omeškal let kvôli zlyhaniu systému v aute.

VIDEO: Pes celý život prežil na reťazi. Takto reagoval na svoj prvý sneh

VIDEO: Pes celý život prežil na reťazi. Takto reagoval na svoj prvý sneh

6:55 09.01.2025Zaujímavosti

Pes precestoval pol sveta, aby sa nakoniec zoznámil so snehom.