• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 23.4.2025Meniny má Vojtech
17°Bratislava

10 pasívne-agresívnych fráz, ktoré v mailoch nepoužívajte

  • 7:10 19.09.2023
  • Bratislava
10 pasívne-agresívnych fráz, ktoré v mailoch nepoužívajte

Znejú síce bežne a lákavo, ale aj pri tých najmenších pochybnostiach sa používaniu týchto fráz pri oficiálnej písomnej komunikácii treba vyhnúť.

Nárast popularity hybridnej práce a práce z domu má na svedomí aj zvýšenú frekvenciu mailovej komunikácie. Na rozdiel od četovania si však takýto typ diskusie medzi odosielateľom a príjemcom vyžaduje formálnejší obsah a tomu prispôsobený formát.

Autori si to často neuvedomujú, no nezriedka sa stáva, že pri písaní mailov použijú aj vetu, ktorá na druhej strane zanechá nepríjemný dojem. Trend podľa prieskumu webstránky Preply stúpol najmä počas pandémie COVID-19.

Vzdelávacia platforma sa pýtala amerických zamestnávateľov na to, či sa v rámci mailovej komunikácie niekedy stretli s pasívne-agresívnym tónom. Až 83 percent z nich odpovedalo kladne, pričom spomenuli aj niekoľko nevhodných fráz, ktoré v mailoch zaznievajú najčastejšie.

Tieto vety v pracovných mailoch nepoužívajte

Výsledky prieskumu Preply ukazujú, že zo všetkého najviac sú zamestnávateľom nepríjemné zbytočné pripomienky. Fráza „Ako som uviedol/uviedla v predošlom maile“ býva z tohto dôvodu označovaná ako najviac pasívne-agresívna. Zoznam však dopĺňa aj 9 ďalších:

  1. Ako som uviedol/uviedla v predošlom maile
  2. Opravte ma, ak sa mýlim
  3. Ako som už predtým spomenul/spomenula
  4. Len malá pripomienka
  5. Do budúcna
  6. Chcel/chcela som Vás upozorniť na
  7. Môžem sa mýliť, ale
  8. Vopred ďakujem
  9. Len na vysvetlenie
  10. Žiadam vás o radu

Vnímanie týchto viet v texte samozrejme závisí od kontextu a vzťahu medzi odosielateľom a príjemcom, preto nie vždy sú nevyhnutne nevhodné. Napriek tomu, že ľudia neobľubujú pasívne-agresívnu komunikáciu a sami nechcú byť jej iniciátorom, až 44 percent z oslovených priznáva, že sa jej už nie raz dopustilo.

Prečo sa teda uchyľujeme k takýmto prostriedkom? Jazyková expertka Sylvia Johnsonová sa domnieva, že ľudia vo všeobecnosti používajú pasívne-agresívne vety v prípadoch, keď nedokážu inak dať najavo frustráciu.

„Všetky tieto vety sú na prvý pohľad zdvorilé, no zároveň sa snažia prekryť podráždenie odosielateľa, čo je v skratke pointou pasívne-agresívnej komunikácie,“ dodáva Johnsonová.

Zdroj: Info.sk, DP, preply.com, lifehacker.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Hrôza počas vysielania: Moderátorka požiadala produkciu, aby okamžite kontaktovala jej mamu

Hrôza počas vysielania: Moderátorka požiadala produkciu, aby okamžite kontaktovala jej mamu

DNES - 21:38Zaujímavosti

Moderátorka prerušila rozhovor a požiadala televíznu produkciu, aby zavolala jej matke.

Autá DMC-12 známe z filmovej trilógie Návrat do budúcnosti sa vytrácajú z ciest

Autá DMC-12 známe z filmovej trilógie Návrat do budúcnosti sa vytrácajú z ciest

DNES - 16:12Zaujímavosti

Autá DeLorean, ktoré preslávila filmová trilógia Návrat do budúcnosti, sa vytrácajú z ciest a postupne sa stávajú skôr zberateľskými predmetmi ako funkčnými vozidlami.

Mach zo záhrady netreba odstraňovať, pre toto je užitočný

Mach zo záhrady netreba odstraňovať, pre toto je užitočný

DNES - 8:00Zaujímavosti

Dlhoveký zelený nepriateľ záhradkárov nemusí byť na škodu.

Objavili sme novú farbu, hlásia vedci

Objavili sme novú farbu, hlásia vedci

VČERA - 10:17Zaujímavosti

Podľa vedcov ľudia podobnú farbu ešte nevideli.

Podvod s dubajskou čokoládou: Na toto si dajte pozor

Podvod s dubajskou čokoládou: Na toto si dajte pozor

20:25 21.04.2025Zaujímavosti

Na trendovej sladkosti sa pokúšajú zarobiť aj podvodníci. Ako rozoznať podvod?