Slováci pri nákupe odevov stále uprednostňujú kamenné predajne
- 10:02 12.05.2024
- Bratislava
Väčšina Slovákov pri nákupe odevov stále dáva prednosť kamenným predajniam.
Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovali agentúry ResSolution Group a Nielsen metódou online zberu dát na vzorke päťsto respondentov vo veku 15 a viac rokov.
Väčšina (65 %) Slovákov podľa prieskumu nakupuje oblečenie aspoň raz za štvrť roka, či už v kamenných obchodoch alebo na internete. Tretina (34 %) si oblečenie kupuje asi raz za tri mesiace, raz mesačne pätina (19 %). Ešte častejšie oblečenie nakupuje viac než desatina Slovákov, dva- až trikrát mesačne 11 %, týždenne 1 %. Zvyšná tretina Slovákov potom patrí medzi menej častých kupujúcich. Prieskum tiež ukázal, že 16 % Slovákov stačí oblečenie nakúpiť dvakrát, piatim percentám len jedenkrát za rok, 12 % si oblečenie kupuje menej než raz ročne.
Najmenej raz za mesiac si oblečenie kúpi 39 % žien, u mužov je to len 24 %. Náruživejších kupujúcich oblečenia je taktiež viac medzi mladými - 44 % Slovákov vo veku 15 až 34 rokov si kupuje oblečenie aspoň jedenkrát mesačne. Na porovnanie, v strednej generácii (35 až 54 let) je to iba 31 % a medzi ľuďmi nad 54 rokov dokonca len 15 %.
Viac než polovica (52 %) Slovákov nakupuje častejšie (18 % z nich dokonca výhradne) v kamenných predajniach. Naopak, cez internet si oblečenie častejšie (22 %) alebo výhradne (4 %) kupuje 26 % Slovákov. Pätina nakupuje v kamenných predajniach a v internetových obchodoch približne rovnako.
Preferencie online a offline nakupovania sa líšia podľa veku. Zatiaľ čo 60 % ľudí starších ako 54 rokov nakupuje výhradne alebo častejšie v kamenných obchodoch, u respondentov vo veku 35 až 54 rokov je to 56 % a u kategórie 15 až 34 rokov dokonca 42 %. Opačný trend možno pozorovať u online nákupoch, ku ktorým sa v najväčšej miere prikláňajú opýtaní vo veku 15 až 34 rokov, táto tendencia s vyšším vekom klesá.
Slováci podľa prieskumu oblečenie najradšej nakupujú v kamennej predajni konkrétnej módnej značky v obchodnom centre (40 %). Štvrtina (25 %) rada oblečenie kupuje na e-shopoch konkrétnych obchodov a 21 % preferuje internetové obchody s módou, ktoré ponúkajú výber z mnohých značiek.
Oblečenie, ktoré už nenosia, podľa prieskumu Slováci najčastejšie darujú blízkym (48 %). Do textilných kontajnerov zvyčajne vyhadzuje odevy 39 % ľudí, 32 % ho daruje na charitu. Pre ľudí starších ako 54 rokov je však možnosť darovania nenoseného oblečenia blízkym až na treťom mieste (36 %), najčastejšieho ho nosia do textilných kontejnerov (48 %), prípadne ho darujú na charitu (38 %).
Opozícia v návrhu uznesenia kritizuje alarmujúco nízke čerpanie eurofondov
Slovensku hrozí prepadnutie finančných prostriedkov EÚ, pretože čerpanie eurofondov je alarmujúco nízke.
TikTok obnovil svoje služby v USA
TikTok začal v nedeľu obnovovať svoje služby v USA, zhruba 12 hodín od ich ukončenia, keď vstúpil do platnosti zákon, ktorý aplikáciu zakazuje z dôvodov národnej bezpečnosti.
Slovákom prichádzajú podvodné správy o daniach
Finančná správa varuje pred podvodným mailom s informáciou o vrátení dane.
Fico odcestoval na návštevu Turecka, stretne sa aj s Erdoganom
Predseda vlády SR Robert Fico odcestoval v pondelok ráno na oficiálnu návštevu Tureckej republiky. Sprevádza ho delegácia ministrov a podnikateľov.
I. Schnabelová: ECB má priestor na ďalšie znižovanie úrokových sadzieb
Európska centrálna banka (ECB) má zrejme ešte priestor na ďalšie uvoľnenie menovej politiky, musí však postupovať opatrne, uviedla členka Výkonnej rady Isabel Schnabelová.