• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 21.1.2025Meniny má Vincent
-3°Bratislava

Slováci pri nákupe odevov stále uprednostňujú kamenné predajne

  • 10:02 12.05.2024
  • Bratislava
Slováci pri nákupe odevov stále uprednostňujú kamenné predajne

Väčšina Slovákov pri nákupe odevov stále dáva prednosť kamenným predajniam.

Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovali agentúry ResSolution Group a Nielsen metódou online zberu dát na vzorke päťsto respondentov vo veku 15 a viac rokov.

Väčšina (65 %) Slovákov podľa prieskumu nakupuje oblečenie aspoň raz za štvrť roka, či už v kamenných obchodoch alebo na internete. Tretina (34 %) si oblečenie kupuje asi raz za tri mesiace, raz mesačne pätina (19 %). Ešte častejšie oblečenie nakupuje viac než desatina Slovákov, dva- až trikrát mesačne 11 %, týždenne 1 %. Zvyšná tretina Slovákov potom patrí medzi menej častých kupujúcich. Prieskum tiež ukázal, že 16 % Slovákov stačí oblečenie nakúpiť dvakrát, piatim percentám len jedenkrát za rok, 12 % si oblečenie kupuje menej než raz ročne.

Najmenej raz za mesiac si oblečenie kúpi 39 % žien, u mužov je to len 24 %. Náruživejších kupujúcich oblečenia je taktiež viac medzi mladými - 44 % Slovákov vo veku 15 až 34 rokov si kupuje oblečenie aspoň jedenkrát mesačne. Na porovnanie, v strednej generácii (35 až 54 let) je to iba 31 % a medzi ľuďmi nad 54 rokov dokonca len 15 %.

Viac než polovica (52 %) Slovákov nakupuje častejšie (18 % z nich dokonca výhradne) v kamenných predajniach. Naopak, cez internet si oblečenie častejšie (22 %) alebo výhradne (4 %) kupuje 26 % Slovákov. Pätina nakupuje v kamenných predajniach a v internetových obchodoch približne rovnako.

Preferencie online a offline nakupovania sa líšia podľa veku. Zatiaľ čo 60 % ľudí starších ako 54 rokov nakupuje výhradne alebo častejšie v kamenných obchodoch, u respondentov vo veku 35 až 54 rokov je to 56 % a u kategórie 15 až 34 rokov dokonca 42 %. Opačný trend možno pozorovať u online nákupoch, ku ktorým sa v najväčšej miere prikláňajú opýtaní vo veku 15 až 34 rokov, táto tendencia s vyšším vekom klesá.

Slováci podľa prieskumu oblečenie najradšej nakupujú v kamennej predajni konkrétnej módnej značky v obchodnom centre (40 %). Štvrtina (25 %) rada oblečenie kupuje na e-shopoch konkrétnych obchodov a 21 % preferuje internetové obchody s módou, ktoré ponúkajú výber z mnohých značiek.

Oblečenie, ktoré už nenosia, podľa prieskumu Slováci najčastejšie darujú blízkym (48 %). Do textilných kontajnerov zvyčajne vyhadzuje odevy 39 % ľudí, 32 % ho daruje na charitu. Pre ľudí starších ako 54 rokov je však možnosť darovania nenoseného oblečenia blízkym až na treťom mieste (36 %), najčastejšieho ho nosia do textilných kontejnerov (48 %), prípadne ho darujú na charitu (38 %).

Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Opozícia v návrhu uznesenia kritizuje alarmujúco nízke čerpanie eurofondov

Opozícia v návrhu uznesenia kritizuje alarmujúco nízke čerpanie eurofondov

VČERA - 13:17Ekonomické

Slovensku hrozí prepadnutie finančných prostriedkov EÚ, pretože čerpanie eurofondov je alarmujúco nízke.

TikTok obnovil svoje služby v USA

TikTok obnovil svoje služby v USA

VČERA - 12:10Ekonomické

TikTok začal v nedeľu obnovovať svoje služby v USA, zhruba 12 hodín od ich ukončenia, keď vstúpil do platnosti zákon, ktorý aplikáciu zakazuje z dôvodov národnej bezpečnosti.

Slovákom prichádzajú podvodné správy o daniach

Slovákom prichádzajú podvodné správy o daniach

VČERA - 10:24Ekonomické

Finančná správa varuje pred podvodným mailom s informáciou o vrátení dane.

Fico odcestoval na návštevu Turecka, stretne sa aj s Erdoganom

Fico odcestoval na návštevu Turecka, stretne sa aj s Erdoganom

VČERA - 8:28Ekonomické

Predseda vlády SR Robert Fico odcestoval v pondelok ráno na oficiálnu návštevu Tureckej republiky. Sprevádza ho delegácia ministrov a podnikateľov.

I. Schnabelová: ECB má priestor na ďalšie znižovanie úrokových sadzieb

I. Schnabelová: ECB má priestor na ďalšie znižovanie úrokových sadzieb

20:37 19.01.2025Ekonomické

Európska centrálna banka (ECB) má zrejme ešte priestor na ďalšie uvoľnenie menovej politiky, musí však postupovať opatrne, uviedla členka Výkonnej rady Isabel Schnabelová.