• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 24.4.2025Meniny má Juraj
16°Bratislava

Agresívne reklamy zahraničných online trhovísk komplikujú situáciu domácim obchodom

  • 16:51 19.06.2024
  • Bratislava
Agresívne reklamy zahraničných online trhovísk komplikujú situáciu domácim obchodom

Slovenské internetové obchody čelia vzostupu zahraničných online trhovísk.

Zvýšený dopyt po reklame zo strany zahraničných online trhovísk komplikuje podnikanie domácim internetovým obchodom. Za posledný polrok sa ceny reklamy vyšplhali na rekordné sumy. Priemerná cena za jeden klik vzrástla v druhom kvartáli 2024 o 20 %, informovala o tom v stredu spoločnosť Upgates.

Zahraničné online trhoviská investujú vysoké sumy do agresívneho marketingu. Množstvo nakúpenej reklamy následne zvyšuje jej cenu pre domácich predajcov. „Cenová hladina reklamy sa zvyšuje naprieč celým internetom aj ďalšími platformami. Sumy, ktoré trhoviská ako Temu, Trendyol a Shein investujú do reklamy, sú obrovské. Nevytláčajú len najväčších domácich hráčov, sťažujú situáciu najmä malým e-shopom. Ak tie nebudú viac pracovať na propagácii svojej značky, môže sa im to stať osudným,“ uviedol marketingový manažér spoločnosti Upgates Michal Benatzky.

Podobná situácia je aj v Českej republike, kde sa priemerná cena za jeden klik v druhom kvartáli 2024 zvýšila o 17 %. Slovenský trh je na rast cien viac citlivý. K ďalšiemu rastu má prísť po letných prázdninách, kedy zahraničné online trhoviská začnú propagovať ponuky Black Friday a vianočné nákupy. „Keďže cesta balíkov z Číny trvá niekoľko týždňov, dá sa očakávať, že marketingové kampane Temu, Shein, Trendyol, Allegro a ďalších internetových trhovísk nezostanú pozadu,“ skonštatoval Benatzky.

Najviac ohrození sú predajcovia s veľmi širokou ponukou lacného tovaru z rôznych segmentov, ktorý sa dá kúpiť kdekoľvek. Naopak, najväčšiu šancu majú predajcovia, ktorí predávajú originálny, zaujímavý alebo úzko profilovaný tovar. Takto špecifický tovar totiž spotrebitelia na zahraničných online trhoviskách zatiaľ nenájdu.

Benatzky odporučil internetovým predajcom, aby sa nespoliehali len na jeden typ reklamy a svoje podnikanie podporili budovaním komunity, vzdelávaním zákazníkov či rôznymi online a offline marketingovými kanálmi. Dôležitú úlohu bude podľa neho zohrávať popredajný servis a starostlivosť o zákazníkov, ktorá posilní dôveru potenciálnych zákazníkov a zvýši lojalitu existujúcich.

Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Leyenová na samite v Londýne opísala hlavné výzvy pre energetickú bezpečnosť

Leyenová na samite v Londýne opísala hlavné výzvy pre energetickú bezpečnosť

DNES - 17:27Ekonomické

Potreba spolupráce, znižovanie závislosti dodávok od Ruska a dôraz na obnoviteľné zdroje boli hlavnými prvkami prejavu, ktorý na samite o budúcnosti energetickej bezpečnosti predniesla Ursula von der Leyenová.

Štefan Kišš: Verejný dlh sa za súčasnej vlády zvýšil o 1500 eur na občana

Štefan Kišš: Verejný dlh sa za súčasnej vlády zvýšil o 1500 eur na občana

DNES - 15:14Ekonomické

Verejný dlh Slovenska výrazne rastie, v prepočte na občana už predstavuje viac ako 14.000 eur.

Trump nevylúčil zvýšenie ciel na dovoz kanadských áut

Trump nevylúčil zvýšenie ciel na dovoz kanadských áut

DNES - 15:11Ekonomické

Americký prezident Donald Trump nevylúčil, že súčasné clá na dovoz áut z Kanady môže ešte zvýšiť.

Taraba vyzýva investora baterkárne, aby nehazardoval s reputáciou investície

Taraba vyzýva investora baterkárne, aby nehazardoval s reputáciou investície

DNES - 13:33Ekonomické

Ministerstvo životného prostredia plánuje pozastavenie procesu posudzovania vplyvov baterkárne na životné prostredie.

SaS: Geologický výskum o vhodnosti lokality na zakopávanie kadáverov neexistuje

SaS: Geologický výskum o vhodnosti lokality na zakopávanie kadáverov neexistuje

DNES - 11:57Ekonomické

Branislav Gröhling vyzval ministra pôdohospodárstva Richarda Takáča na odstúpenie z funkcie.