BMW žiada od Európskej komisie, aby pre v Číne vyrábané elektrické Mini platili nižšie clá
Nemecká automobilka BMW požiadala Európsku komisiu, aby pre dovoz jej elektrického vozidla Mini vyrábaného v Číne stanovila nižšie clá.
V súčasnosti pre toto vozidlo platia najvyššie dočasné clá na úrovni vyše 37 %. Informovala o tom agentúra Reuters, ktorá sa odvolala na zdroj oboznámený s informáciou.
Európska komisia koncom minulého týždňa uvalila na dovoz elektrických vozidiel z Číny dočasné vyrovnávacie clá, deväť mesiacov po začatí antidumpingového vyšetrovania. Výška cla pre firmy, ktoré podľa EK nespolupracovali pri vyšetrovaní, bolo stanovené na najvyššej možnej úrovni, konkrétne 37,6 %. V prípade spolupracujúcich firiem bolo clo stanovené na 20,8 %.
Automobilky sa môžu k clám vyjadriť do 18. júla a BMW sa usiluje, aby Brusel jeho elektrickému Mini zmenil clo na 20,8 %. Problémom Mini je, že sa v Číne vyrába iba pár mesiacov a pre krátkosť času nebol spoločný podnik BMW a Great Wall Motor schopný splniť podmienky na to, aby mohol byť zaradený medzi výrobcov spolupracujúcich pri vyšetrovaní. Na Mini sa tak automaticky uplatnilo najvyššie možné clo.
Vedenie BMW celkovo s politikou dovozných ciel nesúhlasí. Šéf firmy Oliver Zipse už krátko po oznámení EK o plánoch uvaliť dovozné clá na elektromobily vyrábané v Číne povedal, že clá nie sú najlepším riešením a Európska komisia v skutočnosti európske podniky poškodzuje. Clá vyvolávajú obavy aj ďalších nemeckých automobiliek vrátane Volkswagenu najmä pre riziko obchodnej vojny, ktorej výsledkom môžu byť odvetné dovozné clá na autá vyvážané z Nemecka do Číny.
Nervozita rastie aj medzi spoločnosťami mimo automobilového sektora, momentálne najviac medzi výrobcami koňaku a bravčového mäsa. Peking totiž deň po rozhodnutí EK uvaliť na elektromobily vyrábané v Číne dočasné dovozné clá, oznámil ďalšie kroky v rámci svojho antidumpingového vyšetrovania dovozu koňaku z Európskej únie. Ministerstvo obchodu v závere minulého týždňa oznámilo, že 18. júla sa bude diskutovať o vývoji prebiehajúceho vyšetrovania.
Okrem koňaku začala Čína preverovať aj údajný cenový dumping v prípade dovozu bravčového mäsa z EÚ. Vyšetrovanie dovozu bravčového mäsa z európskeho bloku spustila v polovici júna, krátko po tom, ako Európska komisia oznámila, že od júla zavedie antidumpingové clá na elektrické autá vyrábané v Číne.
V prípade koňaku by utrpelo najmä Francúzsko, konkrétne firmy ako Pernod Ricard a LVMH. Druhá menovaná už aj dala najavo, že antidumpingové vyšetrovanie dovozu koňaku z EÚ do Číny je jednoznačne odvetou za dovozné clá EÚ na elektromobily z Číny. V prípade bravčového mäsa budú poškodené najviac Španielsko, Dánsko a Holandsko. Čiastočne však opäť aj Francúzsko, ktoré rovnako patrí v rámci EÚ k významným producentom bravčového mäsa.
Predaj nových áut v EÚ v septembri klesol
Predaj nových áut v Európskej únii sa v septembri 2024 znížil, už druhý mesiac po sebe, aj keď menej ako v auguste.
Predaj koncernu Volkswagen v 3. štvrťroku opäť klesol
Predaj koncernu Volkswagen v 3. štvrťroku opäť klesol. Dôvodom bolo zníženie predaja v Číne, slabý dopyt po elektromobiloch, ako aj problémy značky Audi.
Elon Musk predstavil robotický taxík Cybercab
Šéf Tesly Elon Musk po desaťročí sľubov týkajúcich sa autonómnych vozidiel predstavil robotický taxík Cybercab.
SEVA: Nižšie dane pri elektromobiloch výrazne znížia náklady zamestnávateľov
Zníženie daňového zaťaženia pri elektromobiloch výrazne zníži náklady zamestnávateľov a prispeje k vyšším čistým príjmom zamestnancov.
SPD navrhuje príspevok 6000 eur na kúpu nového elektromobilu
Parlamentná skupina Sociálnodemokratickej strany Nemecka navrhuje, aby štát vyplatil bonus 6000 eur každému, kto sa rozhodne vymeniť svoje vozidlo za nový elektromobil.