Prvý polrok označili vo Vysokých Tatrách za úspešný
Prvý polrok 2024 bol vo výkonoch cestovného ruchu vo Vysokých Tatrách úspešný.
Informovala o tom na základe dostupných štatistických údajov výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Región Vysoké Tatry Lucia Blašková. Výsledky za prvých šesť mesiacov podľa nej takmer atakovali rok 2019, v niektorých dokonca padali aj rekordy.
„Propagácia a marketing prinášajú svoje pozitívne výsledky. Letná sezóna ešte prebieha, celkový výsledok bude známy až o niekoľko týždňov. Pred prípravou zimných kampaní a plánov bilancujeme prvý polrok so zameraním najmä na zimné mesiace, ktoré nám v polročnom cykle priniesli najviac turistov. Úlohu zrejme zohrali snehové podmienky, najmä pri turistoch z okolitých krajín, ale aj intenzívna kampaň Slovakia Travel v susedných krajinách,“ skonštatovala Blašková.
Tatranci zaregistrovali mierny pokles návštevnosti Slovákov. Naopak, pozitívne výsledky zaznamenali pri turistoch zo zahraničia. Poliakov prišlo rekordné množstvo a nárast počtu návštevníkov z tejto krajiny dosiahol 20 %. Kontinuálne rastie aj návštevnosť medzi maďarskými turistami, medziročne o ďalšie 3 %. Českí turisti trávili čas vo Vysokých Tatrách v približne rovnakom počte ako minulý rok.
„Okrem tradičných trhov sme spolu s OOCR Liptov aktívni aj na tzv. nových trhoch, kde sa aj vďaka Ministerstvu cestovného ruchu a športu SR realizovali rôzne propagačné, marketingové a akvizičné aktivity. Investícia do marketingových kampaní priniesla výborné výsledky a potvrdzujeme tak nárast klientov aj z ďalších krajín, o ktoré sa usilujeme a z ktorých sa nám podarilo priniesť viac turistov,“ dodala Blašková.
Čoraz viac podľa nej objavujú Vysoké Tatry návštevníci z Rumunska, oproti minulému roku ich počet stúpol o 9 % a z dlhodobého pohľadu o 12 %. Oproti predošlej zime eviduje OOCR nárast návštevnosti takmer o 20 % aj pri klientoch z Veľkej Británie. Priemerne pritom Rumuni aj Briti strávia v regióne tri noci a prichádzajú tak na dlhšie ako turisti z okolitých krajín.
„Ďalšie investície do propagácie a marketingu v nasledujúcich obdobiach môžu preukázateľne priniesť konverzie v podobe rastúcej návštevnosti zahraničných hostí a zdôrazňujeme tak potrebu podpory incomingu - teda príjazdového cestovného ruchu. Spolupráca s OOCR Liptov, s ktorou spoločne v zahraničí vystupujeme pod značkou Tatry, má veľký prínos pre oba regióny a domácu ekonomiku. Evidujeme pritom potenciál rastu aj pre podhorie a okolité regióny. Vysoké Tatry sú medzinárodnou destináciou, takže z dlhodobého hľadiska si trúfame prezentovať ich takto aj v ďalších krajinách, z ktorých prichádzajú turisti aj dnes, napríklad Nemecko, Holandsko, Belgicko či Škandinávia,“ uzavrela Blašková.
Cestári upozorňujú na sneh na týchto úsekoch ciest
Silné sneženie komplikuje dopravu.
Pellegrini vyjadril úprimnú sústrasť rodinám obetí výbuchu v reštaurácii
Prezident SR Peter Pellegrini vyjadril úprimnú sústrasť rodinám obetí výbuchu v Českej republike.
Fico naznačil, že Slovensku hrozia predčasné voľby
Premiér naznačil možnosť predčasných volieb.
SHMÚ varuje pred silným snežením a vetrom. V týchto okresoch platí výstraha 2. stupňa
Platí 2. stupeň výstrah pred snežením.
Otrasný nález: Matka objavila v pivnici domu mŕtvych synov
Žena našla v pivnici rodinného domu telá svojich synov.