NDS spustila tender pre úsek rýchlostnej cesty R7
- 13:02 20.12.2013
- BRATISLAVA
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) vyhlásila verejnú súťaž na vypracovanie dokumentácie stavebného zámeru a dokumentácie na územné rozhodnutie pre plánovanú stavbu úseku rýchlostnej cesty R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec.
Plánovaná trasa bratislavského úseku R7 v dĺžke takmer sedem kilometrov sa začína v križovatke Prievoz na diaľnici D1, pokračuje okolo areálu spoločnosti Slovnaft, ďalej vedie cez poľnohospodársky využívané územie a končí v križovatke Ketelec s budúcou diaľnicou D4.
Výstavbu tohto úseku s jedenástimi mostmi plánuje NDS v rokoch 2015 až 2017. Predpokladané stavebné náklady sú 226,5 mil. eur bez dane.
Súčasťou bude i výstavba D4
Ministerstvo dopravy plánuje výstavbu R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec spolu s ďalšími troma úsekmi v rámci projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) v celkovom objeme 1,271 mld. eur.
Súčasťou projektu má byť aj výstavba D4 Jarovce - Ivanka pri Dunaji - Rača (27,3 km) s odhadovanými stavebnými nákladmi 800 mil. eur, R7 Bratislava, Ketelec - Dunajská Lužná (8,2 km) za 84,3 mil. eur a R7 Dunajská Lužná - Holice (17,4 km) za 160,6 mil. eur.
Výstavba R7 Bratislava, Ketelec - Dunajská Lužná by mala trvať v rokoch 2014 až 2017, R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec v rokoch 2015 až 2017 a R7 Dunajská Lužná - Holice v rokoch 2015 až 2018.
Územné rozhodnutia na všetky pripravované úseky by mali byť vydané a právoplatné do konca roka 2014. Podpis koncesnej zmluvy sa predpokladá na prelome rokov 2015 a 2016.
Výstavba R7 nemá zmysel bez D4
"Z hľadiska projektovej prípravy pri úseku R7 Dunajská Lužná - Holice už bolo vydané územné rozhodnutie. Pri úseku D4 Jarovce - Ivanka pri Dunaji - Rača je predpokladaný dátum vydania územného rozhodnutia august 2014, pričom predpokladaný začiatok výstavby pre tento úsek je jún 2015, jeho ukončenie a plánuje o štyri roky neskôr," informoval nedávno agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Výstavba R7 Bratislava, Ketelec - Dunajská Lužná by mala trvať v rokoch 2014 až 2017 a R7 Dunajská Lužná - Holice v rokoch 2015 až 2018. Verejné obstarávanie na výber poradcu, ktorý by mal dodať štúdiu realizovateľnosti a obstarať koncesionára PPP projektu úsekov D4 a R7, by sa podľa neho malo začať onedlho.
Rezort dopravy tvrdí, že podľa doterajších predbežných štúdií výstavba R7 bez výstavby D4 nemá zmysel. Prioritným záujmom rezortu je riešiť dopravnú situáciu v Bratislavskom samosprávnom kraji komplexne.
"Rozdeľovanie veľkých projektov do menších je z hľadiska filozofie a účelu PPP kontraproduktívne a neefektívne. Samozrejme, je tu predpoklad, že niektoré z úsekov R7 budú verejnosti sprístupnené ešte pred otvorením úseku D4. Ich výstavba by mala podľa odhadov trvať kratšie vzhľadom na nižší investičný náklad, komplikovanosť a parametre," uviedol Kóňa.
Ruské firmy využívajú bitcoiny: Nová legislatíva bojuje proti sankciám
Ruské firmy začali využívať v rámci zahraničných platieb bitcoiny a iné digitálne meny.
Turecká centrálna banka znižuje úrokovú sadzbu: Prvá redukcia po dvoch rokoch
Turecká centrálna banka znížila vo štvrtok kľúčovú úrokovú sadzbu o 250 bázických bodov. Znamená to prvú redukciu za takmer dva roky, pričom rozsah zníženia bol výraznejší, než sa čakalo.
NDS: Tunel Višňové bude hotový vo februári 2026
Národná diaľničná spoločnosť dokončila rokovania v súvislosti s termínom sprejazdnenia tunela Višňové.
Deepfake videá a falošné reklamy: Ako investičné podvody ohrozujú Slovákov
Počet zachytených digitálnych hrozieb na Slovensku vzrástol v druhej polovici roka 2024 o deväť percent v porovnaní s prvým polrokom.
Napriek sankciám luxusný tovar zo Západu plní ruské obchody
Napriek množstvu sankcií uvalených na Rusko a vysokému počtu firiem, ktoré krajinu po útoku na Ukrajinu opustili, bohatí obyvatelia Moskvy si v prípade západných značiek majú stále z čoho vyberať.