Ak chcete dobre predať auto, vyberajte tieto farby
- DNES - 11:30
- Bratislava

Na predaj ojazdeného auta vplýva aj jeho farba.
Pri ojazdených vozidlách sa ľahšie predávajú farebné autá ako čiernobiele. Na slovenskom trhu sa však najčastejšie objavujú modely áut s bielym, sivým a čiernym lakom. Kým pred 20 rokmi malo inú ako čiernobielu a šedú farbu 40 % vozidiel, tak v súčasnosti je to iba pätina. To znamená, že aj farba auta vplýva na predaj ojazdených áut. Upozornila na to spoločnosť Aures Holdings (AH), ktorá prevádzkuje sieť autocentier AAA Auto.
„Od roku 2004 farebné autá stratili polovicu svojho trhového podielu a v ďalších dvoch dekádach sa pravdepodobne stanú ešte vzácnejšími. Pri kúpe nového osobného automobilu ľudia neraz siahajú po rôznych odtieňoch čiernej v obave, aby prípadný farebnejší lak neznížil jeho cenu pri následnom predaji. Opak je však pravdou, z predajných dát celého slovenského sekundárneho trhu môžeme vidieť, že netradične farebné autá sa predávajú rýchlejšie,“ uviedla generálna riaditeľka spoločnosti Karolína Topolová.
Najrýchlejšie sa predávajú béžové a hnedé autá
Predaj bielych alebo čiernych ojazdených áut trvá podľa nej pravdepodobne aj o desať dní dlhšie, ako pri hnedej či béžovej farbe. Na základe údajov AAA Auto predaj ojazdených vozidiel v bielej alebo čiernej farbe trvá v priemere 71 dní. Šedá farba karosérie zostáva v ponuke 64 dní, čo je rovnako dlho ako u zeleného či oranžového laku. Najrýchlejšie zmizne inzercia na béžovú (61 dní) a hnedú farbu (62 dní).
Slováci pri ojazdených autách najviac preferujú bielu a čiernu farbu. Bielu majú najčastejšie na karosérii nastriekanú značky Škoda Octavia, a to 26,8 % a Škoda Fabia, celkovo 25,7 %. Čierny lak má zase viac ako štvrtina všetkých predaných Passatov, Golfov a Superbov.
„Ak sa pozrieme na trh s ojazdenými osobnými autami v SR, odtiene bielej, sivej a čiernej tvorili 73 % z celkového počtu 145.000 predaných áut v tomto roku. Pre iné farby tak zostáva len 27 %. Pred piatimi rokmi bolo farebných 30 % áut,“ dodala spoločnosť.

Väčšina kytíc v kvetinárstvach a supermarketoch v EÚ je plná pesticídov
Holanďania sú na celom svete známi pestovaním tulipánov. Patria medzi lídrov v medzinárodnom kvetinárskom sektore, ktorý je čoraz viac pod dohľadom ochranárov pre nadmerné používanie pesticídov na poliach.

Blíži sa veľká zmena, ktorá ohrozí polovicu počítačov na Slovensku
50 % počítačov sa môže stať bezpečnostným rizikom.

Pozor na takéto SMS od ZSE Energia, je to podvod
Spoločnosť ZSE Energia opätovne varuje pred podvodnými SMS správami.

Majetok v 2. pilieri zaznamenal pokles, po prepade príde rast
Dôchodkové fondy v druhom pilieri zaznamenali v posledných mesiacoch pokles majetku zo 17,6 miliardy eur na 15,2 miliardy eur.