Podľa Accenture sa zvýšil dopyt po nositeľných technológiách
- 16:06 13.01.2014
- BRATISLAVA
Vo svete spotrebnej elektroniky dominujú smartfóny, HD televízory, notebooky a tablety. Avšak podľa najnovšieho prieskumu Accenture Digital Consumer Tech Survey 2014 sa na trhu vytvára výrazný záujem spotrebiteľov o nákup tzv.– nositeľných technológií (wearables). Fitnes monitor si v roku 2014 plánuje zakúpiť až 52 % opýtaných. Prieskum realizovaný na viac ako 6000 respondentoch v šiestich krajinách (Austrália, Kanada, India, Južná Afrika, Veľká Británia a USA) ukázal, že mnoho z opýtaných má záujem aj o kúpu smarthodiniek (46 %) a okuliarov pripojených na internet (42 %).
„V minulom roku sa nositeľné technológie ukázali ako ďalšie veľké odvetvie trhu so spotrebnou elektronikou, najmä pre zdravie a wellness," povedal Mattias Lewren, globálny riaditeľ divízie Accenture Electronics and High-Tech. „Výrobcovia spotrebnej elektroniky by mali zvážiť investície do inovácie a dizajnu nositeľných produktov a vytvárať ekosystémy, ktoré prepoja nositeľné zariadenia so širšou škálou interaktívnych digitálnych sietí. Každý spotrebiteľ je zároveň aj digitálnym spotrebiteľom, čoho dôkazom je aj enormný záujem o nositeľné technológie.“
Spotrebitelia túžia po „phabletoch“
Okrem týchto zistení výskum zaznamenal aj značný záujem o kúpu tzv. phabletov, teda novovznikajúcu kategóriu mobilných zariadení, ktoré kombinujú funkcie smartfónu a tabletu. Veľkosť ich obrazovky sa hýbe medzi päť až sedem palcov, čiže niečo medzi tradičným smartfónom a tabletom. Viac ako polovica (51 %) spotrebiteľov uviedla, že namiesto kúpy tradičného smartfónu by v roku 2014 uprednostnili phablet.
Zároveň, jedna tretina opýtaných potvrdila, že v nadchádzajúcich 12-tich mesiacoch plánuje zvýšiť výdavky na digitálne zariadenia. V priebehu roka 2014 si napríklad 52 % opýtaných chce kúpiť smartfón a 40 % tablet. Podobne, 41 % má v úmysle kúpiť si HDTV a 38 % laptop. Plány spotrebiteľov kúpiť si tieto štyri typy multifunkčných zariadení ďaleko prevyšujú zámery nákupu zariadení s jednou funkciou, ako sú domáce herné konzoly (25 %), GPS (23 %) alebo čítačky kníh (22 %).
O spoločnosti Accenture
Accenture je globálna spoločnosť poskytujúca odborné služby v oblasti manažérskeho poradenstva, technologických služieb a outsourcingu. Má približne 281.000 zamestnancov a poskytuje svoje služby klientom vo viac ako 120 krajinách. Vďaka kombinácii jedinečných skúseností a rozsiahlych znalostí naprieč všetkými odvetviami, doplnenými rozsiahlym výskumom celosvetovo najúspešnejších firiem, spoločnosť Accenture pomáha svojim klientom stať sa vysoko výkonnými spoločnosťami. Spoločnosť za fiškálny rok končiaci k 31.augustu 2013 dosiahla celosvetový obrat 28,6 miliardy amerických dolárov. Pre viac informácií o spoločnosti Accenture navštívte www.accenture.com.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.