• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 10.1.2025Meniny má Dáša
Bratislava

Nové žilinské trolejbusy majú mäkšie sedadlá

  • 15:39 14.01.2014
  • ŽILINA
Nové žilinské trolejbusy majú mäkšie sedadlá

Po Žiline jazdí ďalších päť nových trolejbusov. Nová várka nízkopodlažných vozidiel má podľa želania cestujúcich mäkšie sedadlá a viac priestoru pri druhých a tretích dverách. „Oproti dodávke z minulého roka sme požiadali o zmenu sedačiek tým, že sme ich dali zmäkčiť, toto vyšlo vyslovene z podnetu cestujúcich. Taktiež sme dali urobiť väčší priestor pre kočíky, ale aj pre samotný pohyb cestujúcich vo vozidle,“ povedal riaditeľ Dopravného podniku mesta Žiliny Ján Barienčík.

Za prvých desať trolejbusov plzenskej Škody Electric, ktoré jazdia po Žiline od decembra 2012, zaplatil mestský dopravný podnik vyše 4,8 milióna eur, za ďalších päť trolejbusov viac ako dva milióny eur. „Význam obnovy vozového parku je predovšetkým v pohodlí a istej úrovni cestovania a samozrejme v nižších prevádzkových nákladoch. Tých 15 trolejbusov stálo viac ako šesť miliónov eur, takže sú to síce pomerne veľké peniaze, ale na druhej strane tie nové trolejbusy sú naozaj na svetovej úrovni,“ povedal žilinský primátor Igor Choma.

Jeden kĺbový a štyri krátke trolejbusy v tradičnom žilinskom žlto-zeleno-bielom prevedení sú vybavené výklopnou plošinou pre invalidné vozíky, kamerovým systémom, kompletným elektronickým informačným a tarifným systémom či akustickými hlásičmi pre slabozrakých a nevidiacich.

Oproti modelom z roku 2012 sú nové trolejbusy vybavené mäkšími sedadlami a väčším priestorom pre pohyb cestujúcich pri druhých a tretích dverách. V kĺbovom trolejbuse je navyše pri štvrtých dverách priestor aj pre umiestnenie detského kočíka. Krátky štvordverový trolejbus má viac ako 12 metrov a odvezie 104 cestujúcich, kĺbový päťdverový trolejbus meria takmer 19 metrov a odvezie 163 cestujúcich.

Nákup nových trolejbusov financoval mestský dopravný podnik prevažne z bankového úveru, čiastočne z vlastných zdrojov. Dopravný podnik musel každoročne investovať do generálnych opráv starých trolejbusov približne 800-tisíc eur, od roku 2018 by navyše musel robiť aj generálne opravy pre koniec životnosti vozidiel. Nákupom 15 nových trolejbusov sa znížil vekový priemer 42 žilinských trolejbusov z 18 na jedenásť a pol roka.

Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Slovenský horolezec neprežil pád vo Veľkej Studenej doline

Slovenský horolezec neprežil pád vo Veľkej Studenej doline

DNES - 20:27Domáce

Slovenský horolezec v piatok popoludní neprežil pád vo Veľkej Studenej doline vo Vysokých Tatrách.

Pre viaceré okresy po celý víkend platí výstraha

Pre viaceré okresy po celý víkend platí výstraha

DNES - 19:37Domáce

Výstraha prvého stupňa platí predbežne do pondelka.

Migaľ: Bol by som rád, keby viac členov Hlasu videlo situáciu podobne ako ja

Migaľ: Bol by som rád, keby viac členov Hlasu videlo situáciu podobne ako ja

DNES - 18:50Domáce

Štvorica poslancov z klubu Hlas-SD nevystupuje ako Hlas rozumu, tvrdí Samueľ Migaľ.

Šutaj Eštok navrhol previesť kybernetickú ochranu kritickej infraštruktúry na ministerstvo vnútra

Šutaj Eštok navrhol previesť kybernetickú ochranu kritickej infraštruktúry na ministerstvo vnútra

DNES - 17:52Domáce

Minister vnútra Matúš Šutaj Eštok navrhol prevod zodpovednosti za kybernetickú ochranu kritickej infraštruktúry zo súkromných spoločností alebo iných štátnych inštitúcií na Ministerstvo vnútra SR.

Protestuje celé Slovensko: Ľudia nesúhlasia s krokmi Ficovho kabinetu

Protestuje celé Slovensko: Ľudia nesúhlasia s krokmi Ficovho kabinetu

DNES - 17:11Domáce

Protesty organizuje občianske združenie Mier Ukrajine.