Spoločne na ceste k udržateľnosti
- 16:09 08.03.2013
- BRATISLAVA
Spoločnosť Henkel dnes zverejnila svoju najnovšiu Správu o udržateľnosti. Toto 22. vydanie sa zameriava na implementáciu stratégie v oblasti trvalej udržateľnosti, ktorú spoločnosť predstavila v roku 2012. Hlavný cieľ stratégie je vyjadrený mottom „dosiahnuť viac s menšou spotrebou“. Spoločnosť Henkel plánuje do roku 2030 strojnásobiť svoju efektívnosť vo využívaní zdrojov. Aby tento ambiciózny cieľ dosiahla, spoločnosť aktívne zapája svojich zamestnancov do programov na implementáciu stratégie a spolupracuje s partnermi s cieľom podporiť udržateľnosť v rámci rôznych hodnotových reťazcov.
Okrem stále intenzívnejšieho zapájania svojich zamestnancov do realizácie tejto stratégie spoločnosť Henkel v roku 2012 zároveň posilňovala spoluprácu s partnermi v rámci rôznych hodnotových reťazcov. Robila tak prostredníctvom spolupráce s dodávateľmi na jednej strane a spoločnými projektmi so zákazníkmi a predajcami na strane druhej. Maloobchodné predajne poskytli spoločnosti Henkel výbornú platformu na informovanie zákazníkov o udržateľnejších produktoch a o ich používaní spôsobom zodpovedným k životnému prostrediu.
Výsledky, ktoré v oblasti udržateľnosti dosiahla v roku 2012, dokumentujú neustálu snahu spoločnosti zlepšovať svoju efektívnosť a bezpečnosť. Za posledných jedenásť rokov sa jej podarilo znížiť spotrebu vody o 44 %, spotrebu energií o 43 % a produkciu odpadu o 53 % na metrickú tonu objemu výroby. Počet pracovných úrazov sa v rovnakom období znížil o 86 %. Tieto výsledky sú dôležitými míľnikmi na ceste spoločnosti Henkel k naplneniu strednodobých cieľov do roku 2015 a k strojnásobeniu efektívnosti využívania zdrojov do roku 2030.
Rok 2012 opäť raz potvrdil jej vedúce postavenie v oblasti trvalej udržateľnosti. Spoločnosť Henkel je už napríklad dvanásť rokov zaradená do indexu FTSE4Good. V roku 2012 bola v rámci indexu udržateľnosti Dow Jones Sustainability Index už šiesty rok po sebe uvedená ako líder vo svojom sektore a piaty rok po sebe bola vyhlásená za jednu z najetickejších spoločností na svete.
Stratégia udržateľnosti 2030
Cieľom spoločnosti Henkel do roku 2030 je využívať len jednu tretinu dnešných vstupov na každé euro, ktoré vyprodukuje. S cieľom znížiť svoju ekologickú stopu a umožniť trvalo udržateľnú spotrebu si spoločnosť stanovila tri základné prioritné oblasti: produkty, partneri a ľudia. Svojou angažovanosťou a svojimi vedomosťami všetkých približne 47 000 zamestnancov, ktorých Henkel na celom svete zamestnáva, významne prispieva k implementácií novej stratégie udržateľnosti. Popri svojich hlavných podnikateľských aktivitách, ktorými sú vývoj a výroba inovatívnych produktov, chce spoločnosť ešte vo väčšej miere zapájať svojich odberateľov a zákazníkov, ako aj dodávateľov a priemyselných spotrebiteľov do svojho úsilia o podporu trvalej udržateľnosti v rámci celého hodnotového reťazca. Spoločnosť Henkel zároveň pomáha svojim zákazníkom znižovať ich vlastnú ekologickú stopu.
Spoločnosť Henkel so svojimi vedúcimi značkami a technológiami celosvetovo pôsobí v troch oblastiach podnikania: Starostlivosť o domácnosť, Beauty Care a Adhesive Technologies (Lepidlá Technológie). Spoločnosť, založená v roku 1876, so svojimi známymi značkami Persil, Schwarzkopf a Loctite globálne zastáva vedúce postavenie na trhu tak v spotrebiteľských, ako aj priemyselných odvetviach. Henkel zamestnáva okolo 47 000 pracovníkov a v roku 2011 dosiahol tržby vo výške 15,605 miliónov eur a upravený prevádzkový zisk vo výške 2,029 miliónov eur. Prioritné akcie spoločnosti Henkel sú evidované v indexe DAX na nemeckej burze cenných papierov.
Na Slovensku pôsobí Henkel vo všetkých troch strategických oblastiach už od roku 1991. Henkel Slovensko predáva viac ako 50 značiek a ku koncu roka 2012 spoločnosť zamestnávala 1000 pracovníkov.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.