Spoločnosť Henkel CEE prekonala trojmiliardový obrat
- 11:26 11.03.2013
- BRATISLAVA
Henkel CEE v roku 2012 opäť potvrdila svoju pevnú pozíciu vo veľmi náročných hospodárskych a trhových podmienkach. Vďaka jej silným značkám a koncepcii inovatívnych produktov v segmente spotrebného tovaru, ako aj oživeniu stavebného sektora, z ktorého profitoval segment lepidiel a povrchových technológií, sa spoločnosti Henkel CEE podarilo zvýšiť obrat o 7,4 % v miestnych menách (7,6 % v prepočte na euro) až na úroveň 3,024 miliárd eur. Výsledkom je 25 násobné zvýšenie výnosov spoločnosti Henkel CEE so sídlom vo Viedni od otvorenia trhov vo Východnej Európe.
Henkel Stredná a Východná Európa (Henkel CEE), ktorá zodpovedá za riadenie a koordináciu obchodných aktivít spoločnosti Henkel v 32 štátoch v Strednej a Východnej Európe, Strednej Ázii a na Kaukaze, vrátane segmentu pracích a čistiacich prostriedkov v Turecku, zamestnávala v roku 2012 spolu 9 200 ľudí, z toho viac ako 800 priamo v Rakúsku.
Najvyšší obrat spomedzi individuálnych trhov vykázala Ruská federácia, ktorá sa na celkovom obrate Henkel CEE podieľala 36 percentami, nasledovaná Poľskom (12 %), Ukrajinou (7,5 %) a Rakúskom (7,4 %). „Najvyššie miery rastu vyjadrené v miestnej mene sme dosiahli v Rumunsku, Rusku a Srbsku, ako aj v segmente čistiacich a pracích prostriedkov v Turecku,“ dodáva Günter Thumser. Podnikateľský výsledok Henkel CEE v Rakúsku sa v roku 2012 zvýšil o 2,3 % a celkový obrat dosiahol 223 mil. eur.
Henkel CEE si drží solídne druhé miesto v segmente čistiacich prostriedkov v Strednej a Východnej Európe a je popredným dodávateľom lepidiel a vlasovej kozmetiky v tomto regióne. Medzi najznámejšie značky spoločnosti Henkel v tomto regióne patria Ceresit, Loctite a Pattex v segmente lepidiel, kozmetické značky Fa, Palette a Schwarzkopf a značky čistiacich a pracích prostriedkov Persil, Bref a Silan.
Vo svojom odhade vývoja na rok 2013 Günter Thumser hovorí: „Ekonomická situácia zostáva zložitá. Popri silnej konkurencii a vysokých cenách surovín prispieva dlhová kríza v štátoch eurozóny k dodatočnej trhovej neistote. Vzhľadom na to budeme ďalej rozvíjať také štruktúry v spoločnosti, ktoré nám v budúcnosti umožnia rýchlejšie a pružnejšie reagovať na meniace sa prostredie a zároveň pomôžu udržať prísnu nákladovú disciplínu.
Navyše očakávame, že nestálosť trhov so surovinami a obalovými materiálmi bude naďalej pretrvávať spoločne s výrazným obmedzením spotrebiteľského dopytu.
Napriek tomu chceme v roku 2013 znovu dosiahnuť rast ziskov aj na stagnujúcich trhoch. Na tento účel sa opierame o regionálnu a lokálnu implementáciu našej novej dlhodobej stratégie spoločnosti Henkel. Ďalej je našim zámerom jednoznačne zamerať inovácie na naše top značky a pokračovať v zjednodušovaní a štandardizácii našich procesov. A samozrejme, absolútna kvalita našich výrobkov, a teda naša orientácia na zákazníka, aj naďalej ostáva najdôležitejšou podmienkou nášho podnikania.“
Spoločnosť Henkel so svojimi vedúcimi značkami a technológiami celosvetovo pôsobí v troch oblastiach podnikania: Starostlivosť o domácnosť, Beauty Care a Adhesive Technologies (Lepidlá Technológie). Spoločnosť, založená v roku 1876, so svojimi známymi značkami Persil, Schwarzkopf a Loctite globálne zastáva vedúce postavenie na trhu tak v spotrebiteľských, ako aj priemyselných odvetviach. Henkel zamestnáva okolo 47 000 pracovníkov a v roku 2011 dosiahol tržby vo výške 15,605 miliónov eur a upravený prevádzkový zisk vo výške 2,029 miliónov eur. Prioritné akcie spoločnosti Henkel sú evidované v indexe DAX na nemeckej burze cenných papierov.
Na Slovensku pôsobí Henkel vo všetkých troch strategických oblastiach už od roku 1991. Henkel Slovensko predáva viac ako 50 značiek a ku koncu roka 2012 spoločnosť zamestnávala 1000 pracovníkov.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.