Slováci nakupujú v hypermarketoch, profitujú tie blízke
- 15:02 11.03.2013
- BRATISLAVA
Spotrebitelia na Slovensku pri svojich nákupoch v minulom roku najviac preferovali hypermarkety a malé samoobsluhy.
Supermarkety uprednostňovalo 24 % Slovákov a diskontné predajne 13 % opýtaných. Zákazníkov tak podľa GfK už neláka len široký sortiment a priaznivé ceny, ale aj blízkosť obchodného miesta.
Z výsledkov prieskumu tiež vyplynulo, že takmer 90 % zákazníkov sa už pri nákupoch stretlo s privátnymi značkami. Príležitostne si ich dá do košíka 41 % ľudí a pravidelne ich nakupuje 36 % opýtaných.
Privátne značky kupujú najmä ľudia v menších obciach a domácnosti s najnižšími príjmami.
Spoločnosť GfK vznikla v roku 1934 v Norimbergu a pôsobí v oblasti prieskumu trhu a poradenstva v celosvetovom meradle. Svoje zastúpenie má vo viac než stovke krajín sveta a zamestnáva vyše 12 tis. ľudí.
V roku 2011 tržby spoločnosti dosiahli 1,37 mld. eur. Na Slovensku pôsobí v sektore prieskumov od roku 1993.
Plénum sa v závere dňa venovalo návrhu zaviesť nový štátny sviatok
Plénum Národnej rady SR sa v závere stredajšieho rokovania venovalo novele o štátnych sviatkoch, dňoch pracovného pokoja a pamätných dňoch.
Šéfka ruskej centrálnej banky naznačila zvýšenie úrokových sadzieb
Ruská centrálna banka zváži zvýšenie úrokových sadzieb do konca roka, keďže krajina zápasí s vysokou infláciou a oslabovaním meny.
Rudolf Huliak: Naše pripomienky v rámci rozpočtu pomôžu slovenskému vidieku
Pripomienky nezaradených poslancov Národnej rady SR v rámci štátneho rozpočtu majú pomôcť slovenskému vidieku.
Zamestnanci VW požadujú od manažmentu ústupky
Vedenie automobilového koncernu Volkswagen sa v stredu stretlo so zástupcami odborov a zamestnancami.
M. Šutaj Eštok: Domácnostiam bude štát kompenzovať ohlásené zvýšené ceny energií
Vláda na svojom stredajšom rokovaní o energopomoci nediskutovala, domácnostiam však bude štát kompenzovať ohlásené zvýšené ceny energií.