ŠKODA rastie už šiesty mesiac v rade
- 15:59 14.03.2014
- BRATISLAVA

ŠKODA AUTO si už šiesty mesiac v rade udržuje rastový kurz. Vo februári zvýšila automobilka dodávky zákazníkom na celom svete o 4,6 % na 70 200 vozidiel (február 2013: 67 100). Dvojciferným tempom rástla ŠKODA v Európe, keď si polepšila o 16 %. V západnej a strednej Európe zaznamenala ŠKODA Octavia zhruba tretinový nárast. Na Slovensku zaznamenala značka nárast o 26,5 %. S počtom 1 136 registrovaných vozidiel v kategórii M1 si upevnila pozíciu trhového lídra s podielom 21,10 %.
Po rekordnom roku 2013 s ôsmimi novými alebo dôkladne prepracovanými modelmi vstupuje dizajnová a modelová ofenzíva značky ŠKODA do ďalšej fázy. Automobilka ŠKODA predstavila svoju vynovenú modelovú paletu na autosalóne v Ženeve. Vrcholom expozície bolo päťdverové kupé ŠKODA VisionC. Emocionálna štúdia ukazuje ďalší vývojový stupeň značky ŠKODA. Vo svetovej premiére sa predstavila ŠKODA Octavia Scout a ŠKODA Octavia G-TEC, poháňaná zemným plynom, a rovnako ŠKODA Octavia v špičkovej verzii Laurin & Klement. Okrem toho predstavila ŠKODA tri nové, športovo ladené akčné modely Monte Carlo pre modelové rady Yeti, Rapid Spaceback a Citigo.
Vysoké prírastky dosiahla ŠKODA vo februári opäť v západnej Európe. Dodávky zákazníkom vzrástli o 13,2 % na 28 900 vozidiel (február 2013: 25 500). S nárastom o 9 % na 10 800 dodaných vozidiel si ŠKODA v Nemecku posilnila pozíciu najsilnejšej zahraničnej značky. Vo Veľkej Británii vzrástol počet dodávok zákazníkom o 40,6 % na 2 600 vozidiel. V Holandsku zvýšila ŠKODA predaje na viac ako dvojnásobok (1 400 vozidiel; + 101 %). Dvojciferný rast dosiahla značka v Rakúsku (1 700 vozidiel; + 42,4 %), v Španielsku (1 600 vozidiel; + 19,0 %), v Taliansku (1 200 vozidiel; + 14,8 %), vo Švédsku (1 100 vozidiel; + 25,1 %), v Írsku (1 000 vozidiel; + 22,4 %), vo Fínsku (800 vozidiel; + 35,8 %), v Nórsku (500 vozidiel; + 14,1 %) a v Portugalsku (200 vozidiel; + 55,7 %).
Vo východnej Európe (vrátane Ruska) vzrástli dodávky vozidiel značky ŠKODA vo februári o 3,0 % na 8 900 vozidiel (február 2013: 8 700). Na treťom najväčšom trhu značky ŠKODA, v Rusku, zaznamenala automobilka nárast o 1 % na 6 400 vozidiel (február 2013: 6 300). V Srbsku dodala ŠKODA zákazníkom 400 vozidiel, čo v porovnaní s februárom 2013 predstavuje nárast o 48,7 %. V Kazachstane vzrástol počet dodávok o 41,1 % na 300 vozidiel, v Pobaltí o 24,6 % na 400 vozidiel. V Bulharsku narástla značka ŠKODA o 10,5 %.
V strednej Európe sa ŠKODA predviedla v skvelej kondícii. Počet dodávok zákazníkom vzrástol vo februári o 35,7 % na 12 900 vozidiel (február 2013: 9 500) . Zákazníkom na českom trhu bolo dodaných 5 400 vozidiel, čo v porovnaní s februárom 2013 (4 300 dodávok) predstavuje nárast o 27,2 %. Vysoký nárast zaznamenala značka tiež v Poľsku (4 900 vozidiel; + 67,9 %), v Slovinsku (400 vozidiel; + 38,0 %) a v Chorvátsku (200 vozidiel; + 34,6 %). Na Slovensku zaznamenala značka nárast o 26,5 %. S počtom 1 136 registrovaných vozidiel v kategórii M1 si upevnila pozíciu trhového lídra s podielom 21,10 %. Najpredávanejším modelom značky ŠKODA sa stala vo februári Fabia s celkovým počtom 337 predaných kusov (218 vo verzii hatchback a 119 vo verzii combi).
V Číne dodala ŠKODA vo februári zákazníkom 14 300 vozidiel (február 2013: 17 700; -19,6 %). Predaj novej generácie modelu ŠKODA Octavia sa začne až v polovici roka.
V Indii predala ŠKODA 1 300 vozidiel (február 2013: 1 800; -28,2 %). V Izraeli bolo zákazníkom dodaných 1 600 vozidiel, čo predstavuje nárast o 32,4 % (február 2013: 1 200 dodávok). V Turecku vzrástol počet dodávok zákazníkom o 25,6 % na 600 vozidiel (február 2013: 500 vozidiel).
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom vo februári 2014 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka):
ŠKODA Octavia ( 26 400 ; -2,0 % )
ŠKODA Fabia ( 12 200 ; -21,2 % )
ŠKODA Superb ( 6 700 ; -23,3 % )
ŠKODA Yeti ( 6 700 ; +17,5 % )
ŠKODA Roomster ( 2 400 ; -0,3 % )
ŠKODA Rapid ( 12 800 ; +212,1 % )
ŠKODA Citigo ( predaj len v Európe : 3 000 ; -18,8 %)

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?