Krajiny V4 sú za bezpečnejšie nebo a jednotný železničný trh
Prioritami krajín V4 v dopravnej politike je vytváranie bezpečnejšieho neba nad Európou a jednotného železničného trhu. Predstavitelia Slovenska, Česka, Poľska a Maďarska na úrovni štátnych tajomníkov to potvrdili v piatok v Bruseli, informovalo ministerstvo dopravy.
Cieľom novovytvorenej expertnej pracovnej skupiny V4 bude koordinácia rozvoja dopravných spojení v rámci siete TEN-T, ako aj spolupráca na národných dopravných stratégiách s cieľom zvyšovania bezpečnosti dopravy a minimalizácie vplyvov na životné prostredie. Jej úlohou bude aj spolupráca v oblasti vývoja a výskumu. Experti sa prvý raz zídu budúci týždeň v Bratislave na ministerstve dopravy. Hlavnou témou stretnutia bude rozvoj Národnej dopravnej stratégie do roku 2020 vrátane ďalších vízií.
Stretnutie zástupcov V4 sa uskutočnilo v rámci zasadnutia Rady ministrov pre dopravu, telekomunikácie a energetiku. Slovensko podľa rezortu dopravy potvrdilo aj kladný postoj k liberalizácii a postupnému vytváraniu jednotného európskeho železničného trhu. "Pri liberalizácii vnútroštátnej osobnej železničnej dopravy sme za postupný prechod. Treba brať do úvahy riziká, ktoré so sebou úplná liberalizácia prináša, predovšetkým v sociálnej oblasti," upozornil Palko.
Termín liberalizácie do roku 2019 alebo 2022 je podľa neho dostatočne dlhý, aby sa operátori prispôsobili tlaku nových poskytovateľov služieb. To bude ovplyvňovať aj znižovanie požiadaviek na dotácie zo štátneho rozpočtu na krytie strát v železničnej osobnej doprave.
Muža na ulici bodli do krku, na mieste zasahovali záchranári
K mužovi vyslali záchranárov.
Slovenský horolezec neprežil pád vo Veľkej Studenej doline
Slovenský horolezec v piatok popoludní neprežil pád vo Veľkej Studenej doline vo Vysokých Tatrách.
Pre viaceré okresy po celý víkend platí výstraha
Výstraha prvého stupňa platí predbežne do pondelka.
Migaľ: Bol by som rád, keby viac členov Hlasu videlo situáciu podobne ako ja
Štvorica poslancov z klubu Hlas-SD nevystupuje ako Hlas rozumu, tvrdí Samueľ Migaľ.
Šutaj Eštok navrhol previesť kybernetickú ochranu kritickej infraštruktúry na ministerstvo vnútra
Minister vnútra Matúš Šutaj Eštok navrhol prevod zodpovednosti za kybernetickú ochranu kritickej infraštruktúry zo súkromných spoločností alebo iných štátnych inštitúcií na Ministerstvo vnútra SR.