ŠKODA AUTO za 1. kvartál dodala zákazníkom 247 200 vozidiel
- 16:04 10.04.2014
- BRATISLAVA
ŠKODA AUTO v prvých troch mesiacoch roka 2014 predala viac vozidiel ako v ktoromkoľvek inom prvom štvrťroku v histórii automobilky. Od januára do marca dodala značka svojim zákazníkom na celom svete 247 200 vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje nárast o 12,1 %. V marci vzrástol predaj v porovnaní s rovnakým mesiacom roka 2013 o 14,6 % na 96 100 vozidiel (marec 2013: 83 800). Bol to najlepší marec v histórii automobilky. Nová ŠKODA Octavia si v marci v západnej Európe polepšila o 49 %, v strednej Európe približne o 47 %. Na Slovensku vzrástli v prvom štvrťroku predaje značky ŠKODA o 8,23 % v kategórii M1.
V júni na trh prvýkrát vstúpi nová ŠKODA Octavia vo verzii G-TEC, poháňaná zemným plynom. V auguste začne predaj novej generácie modelu ŠKODA Octavia Scout. Okrem toho pribudnú v ponuke aj tri nové, športovo ladené akčné verzie Monte Carlo modelov ŠKODA Yeti, ŠKODA Rapid Spaceback a ŠKODA Citigo. Na najväčšom trhu značky ŠKODA, v Číne, bude ešte v tomto polroku na trh uvedená nová ŠKODA Octavia a ŠKODA Rapid Spaceback. V apríli bude ŠKODA Rapid uvedená aj na ruskom trhu. Predzvesťou dizajnu budúcich modelov značky je dizajnová štúdia kupé ŠKODA VisionC, predstavená pred niekoľkými týždňami na autosalóne v Ženeve a aktuálne v Bratislave.
Výrazný rast dosiahla ŠKODA v marci a v prvom štvrťroku v západnej Európe. V marci vzrástol počet dodávok zákazníkom o 18,7 % na 45 500 vozidiel (marec 2013: 38 300). Od januára do marca si značka polepšila o 15,6 % na 104 400 vozidiel (prvý štvrťrok 2013: 90 400). Tým sa prvýkrát podarilo dodať zákazníkom v západnej Európe za prvý štvrťrok viac ako 100 000 vozidiel značky ŠKODA. Trhový podiel značky vzrástol na 3,3 %. V Nemecku upevnila ŠKODA v marci svoju pozíciu najsilnejšej zahraničnej značky nárastom o 10,8 % na 14 500 vozidiel (marec 2013: 13 100). Podiel značky na nemeckom trhu vzrástol ku koncu marca na 4,9 %. ŠKODA posilňuje tiež vo Veľkej Británii. Tu marcové predaje vzrástli o 26,1 % na 12 700 vozidiel (marec 2013: 10 000). Dvojciferný rast dosiahla automobilka v Rakúsku (2 100 vozidiel; plus 29,1 %), v Španielsku (1 800 vozidiel; plus 41,5 %), vo Švajčiarsku (1 900 vozidiel; plus 38,7 %), v Holandsku (1 600 vozidiel; plus 72,4 %), vo Fínsku (1 000 vozidiel; plus 35,2 %), alebo v Portugalsku (200 vozidiel; plus 36,7 %).
Vo východnej Európe, vrátane Ruska, dosiahol počet vozidiel značky ŠKODA dodaných zákazníkom 10 700 vozidiel, o 3,8 % viac než v minulom roku (marec 2013 : 10 300). V prvom štvrťroku dosiahla automobilka celkový prírastok o 5,3 % a dodala zákazníkom 26 500 vozidiel (január až marec 2013 : 25 200). Tým dosiahla ŠKODA lepší vývoj ako celkový trh, trhový podiel ku koncu marca vzrástol na 3,9 %. Nad úrovňou minulého roka boli marcové predaje značky ŠKODA v Rusku so 7 800 dodanými vozidlami (marec 2013: 7 700 vozidiel; plus 1,2 %). Rovnako prvý štvrťrok je s 18 900 vozidlami dodanými ruským zákazníkom mierne nad minuloročnými číslami (január až marec 2013: 18 600 vozidiel; plus 1,5 %). V Srbsku vzrástol predaj značky ŠKODA v marci o 57,5 % na 500 vozidiel a v Rumunsku o 33,6 % na 600 vozidiel. Podstatný nárast dosiahla značka tiež v Kazachstane (300 vozidiel, plus 92,7 %) a v Pobaltí (500 vozidiel; plus 42,9 %).
Opakovane vysoký nárast dosiahla značka ŠKODA v strednej Európe. V marci vzrástol počet dodávok zákazníkom o 28,9 % na 13 400 vozidiel (marec 2013: 10 400). V prvom štvrťroku predstavoval nárast dokonca 30,2 %, čo zodpovedá počtu 37 400 dodaných vozidiel (prvý štvrťrok 2013: 28 800). Trhový podiel v prvom štvrťroku vzrástol na 19,2 %, z 18 % v prvom štvrťroku 2013. Každý piaty novo zakúpený automobil v strednej Európe je teda vozidlo značky ŠKODA. Na domácom českom trhu si značka v marci polepšila o 20,7 % na 5 600 dodaných vozidiel (marec 2013: 4 600). Skvele sa darí značke ŠKODA tiež v Poľsku (4 900 vozidiel; plus 39,3 %), v Maďarsku (700 vozidiel; plus 17,2 %), v Slovinsku (400 vozidiel; plus 34,1 %) alebo v Chorvátsku (400 vozidiel; plus 241,1 %).
V prvom štvrťroku 2014 dodala ŠKODA zákazníkom na Slovensku 3 378 vozidiel v kategórii M1, čo predstavuje nárast o 8,23 % (január až marec 2013: 3 121 vozidiel) a trhový podiel 20,04 %. V marci 2014 si našlo nových zákazníkov na Slovensku 1 141 vozidiel značky ŠKODA. Najpredávanejšími modelmi značky sa v marci stali Fabia a Octavia tretej generácie (zhodne po 328 predaných vozidiel).
Rast dosahuje ŠKODA tiež na najsilnejšom trhu v Číne. V marci vzrástol počet dodávok zákazníkom o 10,1 % na 20 300 vozidiel (marec 2013: 18 400). V prvom štvrťroku vzrástol predaj značky o celkovo 7,5 % na 62 000 vozidiel (január až marec 2013: 57 700).
V Indii dodala ŠKODA v marci svojim zákazníkom 1 700 vozidiel (marec 2013: 2 300). V prvom štvrťroku k indickým zákazníkom zamierilo celkom 4 700 vozidiel značky ŠKODA, v rovnakom období minulého roka ich bolo 6 500.
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v marci 2014 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka):
ŠKODA Superb (8 500 ; -5,8 %)
ŠKODA Octavia (33 900 ; +11,3 %)
ŠKODA Rapid (16 500 ; +143,1 %)
ŠKODA Fabia (18 200 ; -14,8 %)
ŠKODA Yeti (11 000 ; +44,5 %)
ŠKODA Roomster (3 000 ; -9,8 %)
ŠKODA Citigo (predaj len v Európe : 5 000 ; -5,5 %)
Dodávky značky ŠKODA zákazníkom v prvom štvrťroku 2014 (v kusoch, zaokrúhlené, po jednotlivých modeloch; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka):
ŠKODA Superb (22 600 ; -14,2 %)
ŠKODA Octavia (94 700 ; +8,3 %)
ŠKODA Rapid (45 000 ; +201,2 %)
ŠKODA Fabia (43 300 ; -17,8 %)
ŠKODA Yeti (23 100 ; +22,6 %)
ŠKODA Roomster (7 700 ; +0,6 %)
ŠKODA Citigo (predaj len v Európe : 10 800 ; -13,9 %)
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.