Vlaky RegioJet majú jazdiť aj z Bratislavy do Košíc

Najväčší súkromný vlakový prepravca v Českej republike a na Slovensku RegioJet začal oficiálne s prípravami na vstup do vnútroštátnej diaľkovej dopravy v SR.
"Naším cieľom je, aby sme od zmeny cestovného poriadku v decembri 2014 ponúkli na tejto trase o triedu lepšie služby, aké zákazníci poznajú z našich diaľkových vlakov na trase Žilina - Čadca - Ostrava - Praha," informoval Radim Jančura, majiteľ holdingu Student Agency, do ktorého spoločnosť RegioJet patrí.
Zamestnajú stovky ľudí
V spojitosti s komerčnou prevádzkou IC vlakov medzi Bratislavou a Košicami, na ktoré nebude štát prispievať, predpokladá RegioJet zamestnať "stovky ďalších zamestnancov".
Pôjde o personál vo vlakoch, v predajniach a prevádzke. Spoločnosť chce poskytnúť prácu aj dodávateľom v SR. Okrem Bratislavy, Žiliny a Košíc budú jej žlté vlaky zastavovať v ďalších významných mestách na trase.
RegioJet, ktorý dva roky zabezpečuje osobnú vlakovú dopravu medzi Bratislavou a Komárnom, počíta so spoluprácou a korektnými vzťahmi so štátnou Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK). Tá v súčasnosti prevádzkuje na hlavnej slovenskej železničnej trati Bratislava - Žilina - Košice štyri páry IC vlakov.
Licenciu udeľuje Dopravný úrad SR
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré spravujú infraštruktúru, potvrdili, že RegioJet požiadal o pridelenie vlakov na trati Bratislava - Košice 10. apríla. "V súčasnosti ŽSR posudzujú žiadosť RegioJetu vzhľadom na kapacitné možnosti infraštruktúry," informovala v pondelok hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
Podľa harmonogramu prípravy nového grafikonu vlakovej dopravy 2014/2015 železnice rozhodnú o žiadosti RegioJetu do 25. júla. Licenciu udeľuje Dopravný úrad SR. Vlaky v osobnej doprave na trati Bratislava - Košice vlani najazdili 9,632 mil. kilometrov, čo je 30,61 % z celkových minuloročných výkonov v SR 31,467 mil. vlakových kilometrov.
Vlakoví dopravcovia môžu vstúpiť na trh na vlastné riziko
Ministerstvo dopravy nebráni žiadnemu súkromnému prepravcovi v osobnej doprave vstúpiť na slovenské železnice, pokiaľ chce vykonávať vlakovú osobnú dopravu na vlastné komerčné riziko, čiže nedotovanú dopravu. "Musí splniť všetky zákonné nároky ako sú licencia, schválené vozidlá či kvalifikovaný personál," informoval v pondelok agentúru SITA rezortný hovorca Martin Kóňa.
Ministerstvo dopravy ako tvorca grafikonu vlakovej dopravy sa bude snažiť uchrániť vlaky, ktoré tvoria tarifne i dopravne previazaný systém verejnej dopravnej obsluhy. "Znamená to, že pri prideľovaní trás pre nedotované vlaky budeme trvať na rešpektovaní zavedeného taktového systému, predovšetkým pri diaľkových vlakoch. Samozrejme, sme prístupní každému kroku, ktorý skvalitní ponuku a služby v osobnej železničnej doprave pre obyvateľov Slovenska, zlepší konkurencieschopnosť aj možnosť výberu pre cestujúcich," uviedol Kóňa.

Detské organizácie apelujú na prezidenta, aby nepodpísal novelu o neziskovkách
Viaceré detské, mládežnícke a študentské organizácie apelujú na prezidenta SR Petra Pellegriniho, aby nepodpísal novelu zákona o neziskových organizáciách a vrátil ju Národnej rade SR na prepracovanie.

SHMÚ varuje: V týchto okresoch hrozí povodeň a silný vietor
V troch okresoch platia hydrologické výstrahy.

Polícia pátra po nezvestnom Samuelovi
Do pátrania po chlapcovi boli okrem polície zapojení aj dobrovoľníci.

Video: Takto by ste sa mali zachovať v prípade ozbrojeného útoku
Polícia zverejnila inštruktážne video pre prípad ozbrojeného útoku.

Krajčí: Šutaj Eštok sa musí rozhodnúť, či bude rešpektovať rozhodnutie prezidenta
Matúš Šutaj Eštok sa musí rozhodnúť, či bude rešpektovať rozhodnutie bývalého predsedu Hlasu-SD a súčasného prezidenta Pellegriniho, alebo chce byť aj naďalej hlavným propagátorom hoaxov predsedu vlády Roberta Fica.