V Číne bude favoritom opäť Mercedes, Ferrari so zmenou
Po dvojtýždňovej pauze sa kolotoč motoristickej formuly 1 rozkrúti opäť naplno, v nedeľu 20. apríla je na programe Veľká cena Číny, štvrté podujatie tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta. Podujatím na okruhu v Šanghaji sa skončí ázijské turné z úvodu sezóny a piloti sa vrátia naspäť až koncom septembra.
Hamiltonovi okruh sedí
"Po nahustenom programe padlo vhod trochu voľna. Teším sa, že sa znova posadím do kokpitu. Preteky v Bahrajne boli fantastické. Nie len pre nás ako tím, ale aj celkovo pre šport. Som si istý, že diváci v tejto sezóne nevideli takéto skvelé predstavenie posledný raz. Každý si dáva záležať na tom, aby sme dosiahli v úvode ročníka čo najviac bodov a nadviazali na sľubný štart. V Číne som zažil víťazstvá i pády. Vždy, keď sa sem vrátim, cítim sa silnejší. Okruh sedí môjmu štýlu jazdenia. Cieľom je ako vždy víťazstvo a ak by som dosiahol tretie po sebe, bolo by to neuveriteľné," povedal Hamilton pre mercedesamgf1.com.
Zaujímavé bude sledovať, či ostatné tímy za dva týždne urobili progres a výkonnostne sa dotiahli na nemeckú automobilku. Ľady sa pohli vo Ferrari, kde z pozície šéfa tímu odstúpil Stefano Domenicali a nahradil ho Marco Mattiacci. "V posledných pretekoch som cítil, že sme sa zlepšili po stránke výkonu. Problémom bolo, že sme boli trochu pomalí. Očakávam, že aj tento víkend uvidíme nejaké novinky. Je ťažké povedať, kedy budeme na tom, ako by sme chceli, ale s novými pravidlami je vždy možnosť veľkého skoku vpred. Je dôležité, že sme sa po prvých podujatiach lepšie zžili s novým monopostom. Bahrajn bol pre nás jednou z najhorších veľkých cien a dúfam, že v Číne to bude lepšie," cituje portál formula1.ferrari.com Kimiho Räikkönena. Fínsky pilot má na konte zatiaľ sedem bodov.
Tvrdé a mäkké zmesi pneumatík
Ani v Red Bulle nečakajú, že sa budú s Mercedesom biť o prvé miesto. "V testoch sme urobili pokrok. Zlepšili sme auto a tiež pohonnú jednotku. Ako veľmi, to sa ukáže v pretekoch. Bolo by obrovským prekvapením, keby sme dokázali zmazať manko na Mercedes. Musíme byť realisti a vychádzať z výsledkov z prvých pretekov. Máme stratu viac-menej jednu sekundu. Zmazať to jedným skokom je zrejme nemožné. Mercedes je favorit, my sa budeme snažiť byť v tesnom závese. Ak skončíme do piateho miesta, bude to dobré. Ohľadom pocitu z monopostu nie sme tam, kde by sme chceli byť. Stále sa učíme, zdá sa, že je to momentálne najväčšia výzva," uviedol úradujúci a štvornásobný svetový šampión Sebastian Vettel pre autosport.com.
Výhradný dodávateľ pneumatík Pirelli priviezol do Šanghaja stredné tvrdé a mäkké zmesi. Meteorológovia hlásia premenlivé počasie s maximálnou teplotou 19 stupňov Celzia. Najväčšia pravdepodobnosť dažďa bude v sobotu, informácie hovoria o 70 percentách.
Veľká cena Číny
Dejisko: Šanghajský medzinárodný okruh, dĺžka trate 5451 metrov
Dĺžka pretekov: 56 okruhov (305,066 km)
Minuloročný víťaz: Fernando Alonso (Šp.) Ferrari
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Michael Schumacher (Nem.) Ferrari - 1:32,238 min (2004)
Rekordér v počte víťazstiev - jazdec: Fernando Alonso (Šp.) - 2 (2005, 2013), Lewis Hamilton (V. Brit.) - 2 (2008, 2011)
Rekordér v počte víťazstiev - tím: Ferrari - 4 (2004, 2006, 2007, 2013)
História:
Čínska vláda mala záujem zorganizovať Veľkú cenu Číny už v 90. rokoch minulého storočia. Prvým pokusom bola výstavba okruhu v meste Čuaj v provincii Kuang-tung, čo vyústilo k zaradeniu VC Číny do predbežného kalendára na sezónu 1999. Okruh však nesplnil požadované štandardy pre F1. Najľudnatejšej krajine sveta sa vydaril až druhý pokus v roku 2002, keď sa s Berniem Ecclestonom dohodli na usporiadaní VC Číny od roku 2004 do roku 2011. Prvýkrát si architekti a technickí experti prezreli lokalitu v močiaroch neďaleko Šanghaja v apríli 2003, po 18 mesiacoch bola trať hotová a 26. septembra 2004 sa na nej išla prvá VC Číny. Autorom je nemecký architekt okruhov F1 Hermann Tilke. Sú na nej dve dlhé roviny a série ťažkých zákrut. Za jednu z najťažších v seriáli F1 je považovaná kombinácia prvých dvoch zákrut po štarte, ktorá vytvára pravotočivú prakticky 270° zákrutu. Organizátori museli s Berniem Ecclestonom rokovať o znížení poplatkov za usporiadanie podujatia, ktoré boli najvyššie v seriáli MS. Obe strany našli kompromis a VC Číny má zabezpečenú účasť v seriáli MS až do roku 2017. Organizátori sa pokúšajú zdvihnúť návštevnosť výrazným znížením ceny vstupeniek, ako aj výstavbou novej linky metra až do areálu okruhu.
Predchádzajúci víťazi VC Číny:
2013 Fernando Alonso (Šp.) Ferrari
2012 Nico Rosberg (Nem.) Mercedes
2011 Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
2010 Jenson Button (V. Brit.) McLaren
2009 Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2008 Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
2007 Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari
2006 Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2005 Fernando Alonso (Šp.) Renault
2004 Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari
Celkové poradie (po 3 pretekoch z 19):
Jednotlivci: 1. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes 61 bodov, 2. Lewis Hamilton (V. Brit.) Mercedes 50, 3. Nico Hülkenberg (Nem.) Force India 28, 4. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 26, 5. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 23, 6. Jenson Button (V. Brit.) McLaren 23.
Pohár konštruktérov: 1. Mercedes 111, 2. Force India 44, 3. McLaren 43, 4. Red Bull 35, 5. Ferrari 33, 6. Williams 30.
Audi zatvorí závod v Bruseli do konca februára 2025
Závod Audi v Bruseli ukončí výrobu do 28. februára budúceho roka, uviedol vo štvrtok hovorca automobilky Peter D'Hoore.
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle v novembri opäť klesla
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa naďalej zhoršuje.
Automobilka Audi skončila s hľadaním investora pre svoj závod v Bruseli
Nemecká automobilka Audi ukončila hľadanie investora pre svoj závod v Bruseli, ktorý podľa informácií z konca októbra plánuje vo februári budúceho roka zatvoriť.
Nissan zruší na celom svete 9000 pracovných miest
Japonský výrobca automobilov Nissan zruší na celom svete približne 9000 pracovných miest.
Zisk automobilky Toyota klesol v 1. polroku o viac než štvrtinu
Japonská automobilka Toyota zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka pokles čistého zisku o viac než štvrtinu.