Zmeny v mýte pomohli ľuďom, kamióny sa presúvajú na diaľnice
- 12:04 29.04.2014
- BRATISLAVA

Nákladná automobilová doprava sa presúva z ciest prvej triedy na diaľnice. Vyplýva to z prvých čiastkových údajov z mýtneho systému. Na diaľnici D1 medzi Trenčínom a Žilinou stúpol počet nákladných áut, pričom počet týchto vozidiel na paralelnej ceste I. triedy klesol medziročne o vyše pätinu. Výsledkom je kvalitnejší život aj lepšia ochrana ľudí na hlavných cestných ťahoch, ako aj vyššia bezpečnosť na cestách.
Vo februári došlo k medziročnému zníženiu priemerných dopravných intenzít na cestách prvej triedy o 2,74 percenta, zatiaľ čo na príslušných diaľniciach a rýchlostných cestách došlo k priemernému zvýšeniu dopravných intenzít o takmer šesť percent. "Februárové čísla z mýtneho systému jasne ukazujú, že zmena mýtnych pravidiel od nového roka pomohla ľudom pri cestách prvej triedy. Zatiaľ nemáme presné čísla za cesty druhej a tretej kategórie, ale aj tam očakávame výrazné zlepšenie situácie v oblasti nákladnej automobilovej dopravy," povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Viktor Stromček. Pre lepšiu predstavu je možné povedať, že kým na diaľniciach bolo vo februári medziročne takmer o 5-tisíc nákladných áut viac, na cestách prvej triedy počet áut medziročne klesal.
Najviac tento trend cítiť na hlavnom cestnom ťahu diaľnice D1 medzi Trenčínom a Žilinou, kde v sledovanom období došlo k medziročnému nárastu dopravných intenzít o 8,3 percenta a zároveň bol zaznamenaný významný pokles dopravných intenzít na súbežných cestách I. triedy o 21,35 percenta. V praxi to znamená o 8 300 nákladných automobilov viac na diaľnici a o 4 000 kamiónov menej na paralelnej ceste prvej triedy. "Zatiaľ ide len o čiastkové čísla, ale už môžeme s istotou povedať, že zavedenie rovnakých sadzieb na súbežných cestách I. triedy, ako na diaľniciach a rýchlostných cestách, splnilo svoj účel a motivuje vodičov a prevádzkovateľov vozidiel využívať práve diaľnice a rýchlostné cesty," dodal Stromček. Podobný vývoj, aj keď v o niečo menšom rozsahu ako medzi Trenčínom a Žilinou bol zaznamenaný aj na diaľničných ťahoch severnej a východnej D1.
Nové pravidlá mýtneho systému už šetria peniaze aj dopravcom. Podľa posledných dostupných údajov už viac ako 6 000 dopravcov využíva zľavový bonusový systém. Ten sa odvíja od počtu kilometrov, ktorý dopravca prejazdí po spoplatnenej sieti slovenských ciest a vo veľkej väčšine z neho benefitujú slovenskí dopravcovia.

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?