• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 26.11.2024Meniny má Kornel
Bratislava

Henkel oznamuje dobrý štart do účtovného roku 2014

  • 17:06 07.05.2014
  • BRATISLAVA
Henkel oznamuje dobrý štart do účtovného roku 2014

"I napriek pokračujúcemu náročnému prostrediu na trhu zaznamenala spoločnosť Henkel dobrý začiatok účtovného roku 2014. Všetky naše obchodné jednotky hlásia nárast organických tržieb a vyššiu ziskovosť," povedal Kasper Rorsted, predseda predstavenstva spoločnosti Henkel. "Na rozvíjajúcich sa trhoch sme podali veľmi silný výkon a zároveň sme rástli aj na našich stálych trhoch. Oproti predchádzajúcemu roku bol však vykázaný obrat oveľa viac ovplyvnený kurzovými vplyvmi."

"Neočakávame, že by sa situácia ohľadne kurzových vplyvov v krátkodobom horizonte zlepšila," povedal K. Rorsted pri hodnotení aktuálneho účtovného roku. "Ekonomické prostredie bude aj naďalej náročné, aj kvôli najnovšiemu vývoju vo Východnej Európe, čo spôsobí ďalšiu neistotu na trhoch. Z tohto dôvodu je veľmi náročné robiť akékoľvek prognózy hospodárskeho vývoja v tomto roku. Kľúčom k úspechu bude i naďalej vysoký stupeň flexibility a akcieschopnosti. Preto budeme pokračovať v zjednodušovaní a zrýchľovaní našich procesov a štruktúr."

Prognózy na rok 2014 potvrdené
I napriek náročnému ekonomickému prostrediu K. Rorsted potvrdil výhľad: "Očakávame, že organický rast obratu za celý účtovný rok 2014 dosiahne 3 až 5 percent. Upravená výnosnosť predaja by sa mala zvýšiť asi na 15,5 percenta a rast upravených výnosov na preferenčnú akciu by sa mal pohybovať okolo hornej hranice jednomiestnych čísiel."

Obrat a zisk pred zdanením v prvom štvrťroku 2014
V 1. štvrťroku 2014 boli hlavne meny rozvíjajúcich sa trhov, ale tiež americký dolár, pod veľkým tlakom. Následkom toho, obrat dosiahol hodnotu 3 929 miliónov eur, čo predstavuje medziročný pokles o 2,6 %. Naopak, organický rast obratu, do ktorého sa nezapočítavajú kurzové vplyvy a vplyvy akvizícií a odpredaja, dosiahol 4,3%.

Divízia Pracích a čistiacich prostriedkov zaznamenala výrazný 6,0% organický rast obratu. V divízii Beauty Care rástol obraz organicky o presvedčivé 3,0 %. Divízia Lepidiel a technológií tiež zaznamenala výrazné zvýšenie organického obratu vo výške 4,1%.

Po zahrnutí jednorazových poplatkov, jednorazových ziskov a nákladov na reštrukturalizáciu, upravený prevádzkový zisk (EBIT) sa zvýšil o 3,3 %, zo 600 miliónov eur na 619 miliónov eur. Vykázaný prevádzkový zisk (EBIT) vzrástol o 7,6 %, z 565 miliónov eur na 608 miliónov eur.

Upravená výnosnosť predajov (marža EBIT) sa zvýšila o výrazných 0,9 percentuálneho bodu z 14,9% na 15,8 %. Vykázaná výnosnosť predajov sa zvýšila zo 14,0% na 15,5 %.

Hospodársky výsledok sa zlepšil o 15 miliónov eur na -15 miliónov eur. Príčinou je hlavne zlepšenie čistého úrokového výnosu, ale tiež výnosov z predaja iných investícií. Zlepšenie čistých úrokových výnosov došlo čiastočne vďaka splateniu našich prioritných obligácií v júni 2013 a marci 2014. Sadzba dane bola 23,1 % v porovnaní s 24,7 % v rovnakom štvrťroku predchádzajúceho roku.

Čistý výnos vzrástol o 13,2 % zo 403 miliónov eur na 456 miliónov eur. Po odpočítaní menšinových podielov vo výške 7 miliónov eur, čistý zisk bol 449 miliónov eur (rovnaký štvrťrok predchádzajúceho roku: 393 miliónov eur). Upravený čistý zisk po odpočítaní menšinových podielov vzrástol o 8,4 percenta, zo 417 miliónov eur na 452 miliónov eur. Výnosy na preferenčnú akciu (EPS) sa zvýšili z 0,91 eur na 1,04 eur. Upravené výnosy na preferenčnú akciu sa zvýšili o 8,3%, na 1,04 eur (v porovnaní s 0,96 eur v 1. štvrťroku 2013).

Pomer čistého pracovného kapitálu na obrate sa opäť zlepšil na 4,8 %. K 31. marcu 2014, čistá finančná pozícia vykázala čistú hotovosť vo výške 923 miliónov eur, čo je o 809 miliónov eur viac ako v rovnakom štvrťroku minulého roku.

Výkon jednotlivých obchodných divízií v 1. štvrťroku 2014
Divízia Pracích a čistiacich prostriedkov pokračovala v 1. štvrťroku v raste výnosnosti a ešte viac rozšírila svoju pozíciu na relevantných trhoch. Jej obrat organicky medziročne vzrástol o 6,0 %. Obrat dosiahol výšku 1 147 miliónov eur v porovnaní s 1 177 miliónov eur v 1. štvrťroku 2013.

Presvedčivý vývoj organického obratu sa opieral hlavne o výkon na rozvíjajúcich sa trhoch. Tieto trhy opäť dosiahli dvojciferný rast, pričom najviac k tomuto výsledku prispeli regióny Afriky, Stredného východu i Latinskej Ameriky. Východná Európa znovu zaznamenala solídny nárast obratu. Obraty na vyspelých trhoch boli celkovo pozitívne. Západná Európa dosiahla solídny nárast obratu i napriek negatívnym vývojom na trhu. Obrat v Severnej Amerike sa znížil z dôvodu spomaľujúceho trhu a náročnému konkurenčnému prostrediu.

Upravený prevádzkový zisk sa zvýšil o 7,8 %na 190 miliónov eur. Upravená výnosnosť predajov sa medziročne zvýšila o 1,6 percentuálneho bodu na 16,6 %. Vykázaný prevádzkový zisk zaznamenal nárast o 11,8 % na 196 miliónov eur.

Divízia Beauty Care taktiež v 1. štvrťroku 2014 pokračovala vo vytváraní rastu zisku. Organický rast obratu dosiahol 3,0 %, čo opäť prekonalo rast relevantných trhov a prispelo k zvýšeniu podielov na trhu. Obrat dosiahol hodnotu 856 miliónov eur v porovnaní s 873 miliónov eur v rovnakom štvrťroku predchádzajúceho roku.

Pokračoval tiež výrazný organický rast obratu na rozvíjajúcich sa trhoch. Aktivity v Ázii boli i naďalej hnacím motorom, dosiahli dvojciferný nárast obratu. Región Afriky a Stredného východu dosiahol výrazný nárast, zatiaľ čo Východná Európa pokračovala v solídnom vývoji. Obrat na vyspelých trhoch sa zvýšil i napriek negatívnemu vývoju trhu, rastu reklamných aktivít a tlaku na ceny. Západná Európa a vyspelé trhy v regióne juhovýchodnej Ázie dosiahli solídny rast. Naopak, obrat v Severnej Amerike klesol pod úroveň 1. štvrťroku 2013 z dôvodu vyostrujúcej sa cenovej konkurencie.

Upravený prevádzkový zisk sa v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku zvýšil o 3,1 % na 134 miliónov eur. Upravená výnosnosť predajov sa veľmi výrazne zvýšila o 0,8 percentuálneho bodu na 15,7 %. Vykázaný prevádzkový zisk dosiahol hodnotu 114 miliónov eur v porovnaní so 124 miliónmi eur v rovnakom štvrťroku predchádzajúceho roku.

Divízia Lepidiel a technológií vykázala v 1. štvrťroku ďalší rast zisku a presvedčivým organickým rastom obratu na úrovni 4,1 % opäť prekonala trh. Obrat dosiahol hodnotu 1 893 miliónov eur v porovnaní s 1 944 miliónmi eur v rovnakom štvrťroku predchádzajúceho roku.

Rozvíjajúce sa trhy dosiahli veľmi dobrý výsledok, čo sa týka organického obratu, pričom najvyšší nárast dosiahli regióny Latinskej Ameriky, Ázie (okrem Japonska) a Východnej Európy, ktoré dosiahli veľmi silný medziročný rast. Obrat v regióne Afriky a Stredného východu dosiahol solídny vývoj. Celkovo, vyspelé trhy zaznamenali organický rast obratu, hoci vývoj v jednotlivých regiónoch sa líšil. V Severnej Amerike výrazne ovplyvnili obchodné aktivity extrémne poveternostné podmienky na začiatku roku, kde zastavenie výroby u niektorých zákazníkov spôsobilo, že obrat bol nižší ako v predchádzajúcom roku. Naopak, Západná Európa zaznamenala solídny rast. Firmy v rámci tejto divízie zaznamenali výrazný nárast príjmov z vyspelých trhov v regióne juhovýchodnej Ázie.

Upravený prevádzkový zisk na úrovni 319 miliónov eur je približne rovnaký ako v rovnakom období minulého roku. Upravená výnosnosť predajov sa zvýšila o 0,4 percentuálneho bodu na 16,9 %. Vykázaný prevádzkový zisk sa zvýšil o 5,5 % na 331 miliónov eur.

Výsledky v 1. štvrťroku 2014 v jednotlivých regiónoch
Vo vysoko konkurenčnom trhovom prostredí západnej Európy sa obrat zvýšil o 2,0 % na 1 450 miliónov eur. Organický obrat sa zvýšil o 2,4 %, pričom mierny pokles v južnej Európe vykompenzoval rast v takmer všetkých ostatných krajinách. Obrat vo východnej Európe dosiahol výšku 670 miliónov eur v porovnaní so 718 miliónov eur v rovnakom období predchádzajúceho roku. K organickému rastu 5,4% prispeli hlavne Rusko a Turecko. V regióne Afrika a Stredný východ obrat dosiahol 277 miliónov eur v porovnaní s 289 miliónov eur v rovnakom období predchádzajúceho roku. I napriek politickým nepokojom v niektorých krajinách, tento región opäť dosiahol dvojciferný organický rast obratu vo výške 17,9 %, pričom k tomuto vývoju prispeli všetky divízie.

Na vysoko konkurenčnom trhu Severnej Ameriky spoločnosť zaznamenala 8,1 % pokles obratu na 670 miliónov eur. Organický obrat medziročne klesol o 3,1 %. Príčinou bola mimoriadne chladná zimou a intenzívnejšia konkurencia v oblasti reklamy v segmente spotrebného tovaru. Obrat v Latinskej Amerike sa znížil o 6,2 % na 241 miliónov eur, zatiaľ čo organicky vzrástol o 8,4 %, za prispenia podnikov v Mexiku a Brazílii. Región juhovýchodnej Ázie vykázal 1,4 % rast obratu na 588 miliónov eur. Veľmi silný organický nárast obratu o 9,3 % podporil hlavne dvojciferný rast v Číne.

Obrat na rozvíjajúcich sa trhoch východnej Európy, Afriky, Strednom východe, Latinskej Amerike a Ázii (okrem Japonska) v nominálnych číslach znížili nepriaznivé kurzové vplyvy o 3,3 % na 1 669 miliónov eur. Organicky tieto regióny vykázali rast o 9,2 %, k čomu prispeli všetky divízie. Podiel rozvíjajúcich sa trhov na celkovom obrate v 1. štvrťroku 2014 v dôsledku nepriaznivých kurzových vplyvov mierne klesol z sa 43% v rovnakom období predchádzajúceho roku na 42%. Na vyspelých trhoch obrat organicky vzrástol o 0,8 % a dosiahol hodnotu 2 226 miliónov eur.

Prognóza skupiny Henkel na rok 2014
Spoločnosť Henkel očakáva v účtovnom roku 2014 organický rast obratu vo výške 3 až 5 %. Podľa predpokladov by organický rast obratu v tomto rozmedzí mali dosiahnuť všetky divízie. V súlade so stratégiou pre obdobie do roku 2016, spoločnosť Henkel ďalej očakáva mierny nárast podielu rozvíjajúcich sa trhov na celkovom obrate. V porovnaní s výsledkami z roku 2013, spoločnosť Henkel očakáva zvýšenie upravenej výnosnosti predaja (EBIT) na úroveň asi 15,5 % a zvýšenie upravených výnosov na preferenčnú akciu v okolí hornej hranice rozsahu jednociferných čísiel.

Spoločnosť Henkel so svojimi vedúcimi značkami a technológiami celosvetovo pôsobí v troch oblastiach podnikania: Starostlivosť o domácnosť, Beauty Care a Adhesive Technologies (Lepidlá Technológie). Spoločnosť, založená v roku 1876, so svojimi známymi značkami Persil, Schwarzkopf a Loctite globálne zastáva vedúce postavenie na trhu tak v spotrebiteľských, ako aj priemyselných odvetviach. Henkel zamestnáva okolo 47 000 pracovníkov. V roku 2013 dosiahol tržby vo výške 16, 4 mld. eur a upravený prevádzkový zisk vo výške 2,5 mld. eur. Prioritné akcie spoločnosti Henkel sú evidované v indexe DAX na nemeckej burze cenných papierov.

Na Slovensku pôsobí Henkel vo všetkých troch strategických oblastiach už od roku 1991. Henkel Slovensko predáva viac ako 50 značiek a ku koncu roka 2013 spoločnosť zamestnávala 1 300 pracovníkov.
Zdroj: WBN/PR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

9:27 21.11.2024Tlačové správy

Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

16:24 11.11.2024Tlačové správy

Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

20:53 25.10.2024Tlačové správy

Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

20:39 25.10.2024Tlačové správy

Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

14:25 22.10.2024Tlačové správy

Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.