Najväčší záujem o Školu rodinných financií bol na východe
- 12:28 19.03.2013
- BRATISLAVA
Takmer každý tretí žiak 4. ročníka projektu Škola rodinných financií (ŠRF) bol Východniar a každý štvrtý zo Žilinského kraja. Najväčší záujem rozšíriť si svoje vedomosti v oblasti finančného vzdelávania zo 2709 účastníkov projektu prejavili školáci (30%), nasledovali sociálne znevýhodnení a rómski obyvatelia (16%). Partnerom projektu s akreditáciou Ministerstva školstva SR je Nadácia pre deti Slovenska a spoločnosť Provident Financial.
„Sme radi, že oproti tretiemu ročníku projektu sa zvýšil počet ľudí, ktorí absolvovali vzdelávanie v oblasti financií o viac ako štyristo. Najsilnejšími skupinami ostali študenti a sociálne znevýhodnení občania, spokojní sme i so záujmom žien na materskej dovolenke či obyvateľov detských domovov, menej času na nás si našli seniori,“ konštatuje manažérka projektu Alena Matúšková z Nadácie pre deti Slovenska. „Potešil nás zvýšený záujem mladých ľudí nielen o témy súvisiace s rodinným rozpočtom a rôznymi úvermi, ale i s prácou, jej aktívnym hľadaním, prípravou na pohovor. Zo skúsenosti samotných účastníkov je zrejmé, že nadobudnuté znalosti o financiách ich učia ako s nimi v realite narábať, vedú ich k zdravej opatrnosti a zodpovednosti v rozhodovaní,“ dodala Diana Priechodská Brodnianska zo spoločnosti Provident Financial, partnera projektu.
V 4. ročníku ŠRF sa zlepšilo zapojenie sa organizácií z Východného Slovenska. Najmenší bol záujem z Nitrianskeho a Trenčianskeho kraja. Trnavský kraj sa do grantového kola nezapojil. V uplynulom ročníku si mohli organizácie vybrať výšku podpory grantu, a s tým aj počet odučených hodín a účastníkov. Mohli sa uchádzať o granty do 650 EUR, 1 300 EUR alebo 1 950 EUR. Pilotné projekty boli podporené sumou 500,00 €. Celková výška podporených grantov bola 22 541,92 EUR.
Zloženie účastníkov bolo veľmi rôznorodé:
30% - deviataci a študenti stredných škôl
21% - klienti centra pomoci Ligy proti rakovine
16% - sociálne znevýhodnení, rómski obyvatelia z rôznych lokalít
7% - materské centrá, ženy na MD
6% - deti a mládež detských domovov
4% - nezamestnaní
4% - klienti komunitných centier
3% - seniori
2% - bežná populácia
Medzi témy, ktoré najviac zaujali na seminároch, patril rodinný rozpočet, rovnako i pravidlá, ktoré pomôžu pri hľadaní práce – ako sa pripraviť na pohovor, náležitosti životopisu, ako si hľadať prácu na internete alebo na čo si dávať pozor pri ponukách práce. Študenti sa vo veľkej miere zaujímali o pôžičky a úvery, dozvedeli sa, čo je základom bezpečného a zodpovedného požičiavania si peňazí. Nemenej populárna bola i téma sporenia financií na „horšie časy“ či na bývanie.
Účastníci seminárov vedeli presne pomenovať, akú problematiku by potrebovali viac objasniť. Išlo najmä o úvery a s nimi spojené exekúcie, zaujímali ich práva klienta pri komunikácii s bankami, nebankovými subjektmi, postup pri riešení finančných problémov, možnosti podnikania mladých ľudí i hľadanie práce, plánovanie a osobný rast.
Pri realizácii seminárov sa lektorom osvedčili modelové tvorby rozpočtov rodinných financií, kde bola možnosť vidieť ako je možné jednoducho a efektívne hospodáriť s financiami, pomohli i praktické príklady, úlohy, ukážky, príbehy. Veľkej pozornosti sa tešili ochutnávky lacných receptov a ukážky varenia, praktické rady, príklady riešenia problémov . "Bola to priaznivá motivácia pre účastníkov ŠRF. Vopred sme vedeli, čo budeme variť a koľko nás to bude stáť. Tým, že si sami overili recepty, spomenuli si aj na obsah vzdelávania a tešili sa ďalšie stretnutia....," vysvetlila lektorka A. Haštová. Znovu sa potvrdilo, že spôsob komunikácie aj cez webové stránky je veľmi efektívny, pretože môže osloviť veľké množstvo ľudí, poskytuje im priestor pre vyhľadávanie užitočných informácii, pomáha pri rozhodovaní v otázkach financií.
Podrobné informácie o projekte nájdete na stránkach:
www.nds.sk, www.skolarodinnychfinancii.sk
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.