• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 27.11.2024Meniny má Milan
Bratislava

Koniec krízy naznačujú aj predaje v obchodných centrách

  • 16:30 10.07.2014
  • BRATISLAVA
Koniec krízy naznačujú aj predaje v obchodných centrách

Hospodárska kríza zatvorila dvere na mnohých maloobchodných predajniach. V Európe však už svitá na lepšie časy, pre maloobchodníkov aj pre spotrebiteľov.

Maroš Šefčovič, podpredseda Európskej komisie, o kríze hovorí: "S postupným prekonávaním globálnej krízy v EÚ prichádza aj oživenie európskych trhov a s tým spojený pozitívny trend z hľadiska rastu maloobchodného predaja." Tento trend zaznamenali aj naši obchodníci. Balász Magyar, riaditeľ obchodného centra Eurovea súhlasí a dopĺňa: "Tento trend príde zanedlho aj na Slovensko a odzrkadlí sa v tržbách maloobchodníkov . Naše príjmy sú nateraz stabilizované a už zaznamenávame mierny nárast v porovnaní s predchádzajúcim obdobím."

Míňame viac ako Česi

Podľa štúdie Barometer Cetelem 2014, sú Európania po prvý raz od roku 2008 výrazne optimistickejší. Až 40 % obyvateľov má v úmysle svoju spotrebu v roku 2014 zvýšiť. Kúpna sila na Slovensku je momentálne vyššia ako v Česku. "Štatistiky hovoria, že Slováci utrácajú priemerne na obyvateľa 8 000 eur ročne, zatiaľ čo priemerný Čech minie za rok v prepočte 7 500 eur. Tento fakt je výsledkom vekovej štruktúry, slovenská populácia je totiž mladšia," uvádza poradenská spoločnosť Cushman & Wakefield. "Mladí ľudia veľmi radi nakupujú a trávia svoj voľný čas v nákupných centrách. Eurovea sa tomuto trendu prispôsobuje štruktúrou svojich prevádzok a ponúkaním viacerých aktivít a programov ktoré pritiahnu aj mladú generáciu," dopĺňa B. Magyar.

Obľúbené nákupné centrá

Aj keď online nakupovanie na Slovensku vzrástlo za posledné 4 roky o 20 %, ešte stále radi chodíme na nákupy "medzi ľudí." Obchod ostáva miestom, kde si spotrebitelia plnia svoje želania. 70 % Európanov urobilo posledný nákup priamo v obchode. 43 % z nich chodí nakupovať len tam. (Barometer Cetelem 2014)

František Paracka, leasingový manažér pre Eurovea hovorí: "Luxusné obchodné ulice v Bratislave nahradili veľké nákupné centrá. Slováci v nich vyhľadávajú ľudové aj prémiové značky." Práve nákupné centrum Eurovea ponúka najideálnejší mix značiek. Pokrýva všetky segmenty trhu od tzv. "category killers" až po špecializované obchody prémiových značiek na Slovensku. Len tento rok v Eurovea pribudlo niekoľko nových: Baldinini, Armani Jeans, Gerry Weber, Trussardi, Hackett London & Ralph Lauren, Sizer, Camp David atď.

Rozširovanie maloobchodných predajní je tiež signálom končiacej sa krízy, tržby v maloobchode rastú a obchodníci sa pozerajú do budúcnosti s nádejou.
Zdroj: WBN/PR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

9:27 21.11.2024Tlačové správy

Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

16:24 11.11.2024Tlačové správy

Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

20:53 25.10.2024Tlačové správy

Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

20:39 25.10.2024Tlačové správy

Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

14:25 22.10.2024Tlačové správy

Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.