• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 24.12.2024Meniny má Adam a Eva
Bratislava

Mladá generácia preferuje internet, televízia víťazí už iba reklamou

  • 18:50 10.07.2014
  • BRATISLAVA
Mladá generácia preferuje internet, televízia víťazí už iba reklamou

Ukázal to prieskum agentúry TNS Slovakia.

Televízia nie je pre súčasnú mladú generáciu najvplyvnejším médiom. Predbehol ju internet. Súčasní mladí ľudia tu trávia najviac času, získavajú najviac informácií a najviac mu aj dôverujú. Ukázal to prieskum agentúry TNS Slovakia.

Internet je pre mladých ľudí najpoužívanejším spomedzi všetkých médií. Počas bežného dňa mu venujú v priemere štyri hodiny, zmeral konzumáciu média prieskum. Televíziu mladí konzumujú iba v polovičnom množstve. V priemere pri nej strávia dve hodiny denne.

Prieskum ukázal, že internet mladí považujú za najinformatívnejšie, najzábavnejšie a najdôveryhodnejšie médium. Tieto výsledky môžu podľa manažérky agentúry Vladimíry Bunčákovej vyplývať práve z toho, že ho najviac používajú.

Za najinformatívnejšie médium označilo internet tri štvrtiny účastníkov prieskumu (73 percent). Zanajzábavnejšie médium ho považujú dve tretiny (62 percent) mladých ľudí a za najdôveryhodnejšie 32 percent. Fakt, že pri dôveryhodnosti už nie je rozdiel medzi médiami taký priepastný Bunčáková vysvetlila tým, že mládež si uvedomuje, že dôveryhodnosť internetu nie je vždy stopercentná.

Televízia víťazí už iba reklamou

Prieskum agentúra realizovala na vzorke 1500 respondentov vo veku 12 až 26 rokov v októbri a v novembri 2013. Internet v ňom dokázala poraziť jedine televízia a aj to iba vo svete reklamy. Televízne reklamy sú pútavejšie podľa polovice mladých ľudí (56 percent), kým k online reklame sa priklonila tretina z nich (32 percent). „Pútavosť a atraktívnosť televíznych reklám si rozhodne uvedomujú aj zadávatelia reklamy, keďže práve sem investujú najviac finančných prostriedkov,“ pripomenula Bunčáková.

Po tlačených médiách siahajú mladí ľudia občas. Žiadne noviny nečíta necelá tretina z nich, žiadne časopisy 16 percent. Zvyšok mladej generácie venuje čítaniu podľa prieskumu v priemere 24 minút denne. „Obľubujú pritom najmä bulvárne informácie,“ uzavrela manažérka TNS Slovakia.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Tajomstvo finančného úspechu? Je to táto vlastnosť

Tajomstvo finančného úspechu? Je to táto vlastnosť

VČERA - 7:21Zaujímavosti

Štúdia po 50 rokoch odhalila tajomstvo finančného úspechu, a nemá to nič spoločné s akademickým úspechom, známymi kontaktmi alebo kariérou.

Severný magnetický pól sa posunul k ruskej Sibíri. Ako to ovplyvní bežný život?

Severný magnetický pól sa posunul k ruskej Sibíri. Ako to ovplyvní bežný život?

20:37 22.12.2024Zaujímavosti

Vedci zverejnili model pre rok 2025, v rámci ktorého zaznamenali posun severného magnetického pólu Zeme smerom k Rusku.

Psychológ radí: 3 činnosti, ktoré vynechajte zo života pre viac šťastia

Psychológ radí: 3 činnosti, ktoré vynechajte zo života pre viac šťastia

9:12 22.12.2024Zaujímavosti

Ako si zaistiť každodenný pocit pohody a radosti? Podľa odborníka treba zo života vynechať tri bežné činnosti.

Betlehemská hviezda nebola vôbec kométa, tvrdí slovenský astronóm

Betlehemská hviezda nebola vôbec kométa, tvrdí slovenský astronóm

13:49 21.12.2024Zaujímavosti

Betlehemskou hviezdou mala byť v skutočnosti pravdepodobne jedna z planét slnečnej sústavy.

Toto je dôvod, prečo si nesmiete požičiavať nabíjačky a káble

Toto je dôvod, prečo si nesmiete požičiavať nabíjačky a káble

20:11 19.12.2024Zaujímavosti

Odborník prezradil, prečo by ste nikdy nemali zdieľať nabíjačky a káble s cudzími ľuďmi.