Amazon čelí žalobe za nepovolené nákupy
- 10:28 11.07.2014
- WASHINGTON
Americká vláda žaluje spoločnosť Amazon za to, že umožnila deťom nakupovať bez povolenia rodičov.
Americká Federálna obchodná komisia (FTC) chce na súde dosiahnuť, aby spoločnosť Amazon občanom preplatila peniaze, ktoré minuli ich deti bez ich povolenia. FTC chce taktiež dosiahnuť, aby firma Amazon zrušila možnosť nakupovať bez vyžiadania hesla.
Nepovolené nákupy sú často spojené s detskými aplikáciami, ako napríklad hry. Tie môžu byť pri sťahovaní zadarmo, v rámci aplikácie sa však môžu objavovať digitálne produkty, ktoré sú na predaj.
Ako príklad FTC uviedla aplikácie "Tap Zoo" a "Ice Age Village", v ktorých užívatelia riadia ZOO, či historické mesto. Aplikácie však umožňujú nákup digitálnych položiek, ktoré často stoja skutočné peniaze.
Podľa FTC spoločnosť Amazon zareagovala na sťažnosti klientov tým, že v roku 2012 začala vyžadovať heslo v prípade drahších nákupov.
V roku 2013 začala heslo vyžadovať v prípade všetkých nákupov. V prípade však, že užívateľ heslo zadal, nákupné okno ostalo otvorené jednu hodinu a vznikol tak priestor na nepovolené nákupy.
ZMOS varuje: Bez stavebnej legislatívy hrozí obciam od apríla kolaps systému
Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS) vyzýva na predloženie nového návrhu stavebnej legislatívy na februárovú schôdzu parlamentu.
Danko obhajuje rokovania v Rusku: Slovensko musí riešiť stabilitu dodávok plynu
Slovenská delegácia sa stretla s dvoma členmi vlády Denisom Manturovom a Sergejom Lavrovom, s predsedom ruskej Štátnej dumy Viačeslavom Volodinom aj s predsedníčkou Rady federácie Valentinou Matvijenkovou.
O nechcené nemecké továrne Volkswagenu sa zaujíma Čína
Čínski predstavitelia a výrobcovia sledujú nemecké továrne, ktoré by sa mali zatvárať. Zaujímajú sa najmä o závody Volkswagenu.
Ako sa vyvinú ceny palív? Takto to vidí analytik
Cenotvorba pohonných látok závisí od viacerých faktorov.
Ministerstvo financií vystríha pred podvodným videom
Ministerstvo financií SR opätovne varuje pred tzv. deepfake videom, ktoré sa šíri najmä prostredníctvom sociálnych sietí.