• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 23.11.2024Meniny má Klement
Bratislava

Ľ. Fellner: Ako sa stal z dobrodruha-lekára podnikateľ

  • 17:39 22.03.2013
  • BRATISLAVA
Ľ. Fellner: Ako sa stal z dobrodruha-lekára podnikateľ

Príbeh CK Bubo a jej zakladateľa Ľ. Fellnera patrí medzi najfascinujúcejšie biznis story na Slovensku. Ernst&Young Podnikateľ roka 2011 počas svojej prednášky na Paneurópskej vysokej škole okrem množstva cestovateľských zážitkov objasnil aj rozdiel medzi úspešnými a neúspešnými.

BUBO vzniklo hneď po revolúcii, doslova „na kolene“. „Chceli sme spoznávať svet a nikto sme nemali peniaze, tak sme si založili cestovnú kanceláriu a cestovali starou karosou, z ktorej nám niekde v Maroku odpadli dvere“, s úsmevom spomína Fellner.

Z DOBRODRUHOV PODNIKATELIA
Prvý veľký skok prišiel na prelome milénia. Práve v tomto čase nastala panika kvôli zlyhaniu techniky, nikto nechcel lietať, takže letenky boli mimoriadne lacné. BUBO to využilo na svoju prvú expedíciu cez púšť Kalahari, čo bol začiatok expanzie dobrodružných expedícií do najodľahlejších kútov planéty. Druhý, kľúčový zlom, prišiel v roku 2004. „Keď sme začínali, cestovala s nami budúca elita – právnici, doktori, biznismeni. Tí medzičasom zbohatli, sú náročnejší na komfort, no naďalej túžia po cestovateľských zážitkoch. Preto dnes kombinujeme veľmi kvalitné ubytovanie s dobrodružstvom“, odhaľuje čaro udržania si zákazníka inováciou produktu Fellner. „Nech ostatné cestovné kancelárie majú Chorvátsko a nám zostane ten zvyšok. My sme chceli robiť poznávať, nie ležať pri mori“, s úsmevom načrtáva svoju filozofiu Ľ. Fellner.

SILA INTERNETU A SPOĽAHLIVÝCH PARTNEROV
BUBO ako jedna z prvých slovenských firiem naplno využila silu internetu. Jeho web bol v roku 2001 (v čase vzniku Googlu) vyhodnotený za najlepší a zájazdy si online nakupovalo až 80 % klientov, dnes je tento pomer ešte vyšší.

A ako si BUBO budovalo spoľahlivú sieť partnerov v odľahlých krajinách, ktoré ponúkajú? Cez charitu. „Iné firmy v tom nevideli zmysel, my sme si zatiaľ získali dôveru domácich a z nej ťažíme,“ hovorí Fellner.

Paradoxne, aj v čase krízy im biznis s dobrodružnými zájazdmi s kvalitným ubytovaním rastie. Podľa šéfa CK BUBO ovládajú až 90 % slovenského trhu v tomto segmente, expandujú do ČR. Ako perličku uviedol pripravovaný letný zájazd na Severný pól, ktorý je už dnes vypredaný, napriek cene 20 000 EUR na osobu. „Produkt sa dá ľahko skopírovať, lietadlo i hotel môže mať každá CK ten istý, potom je to o dotiahnutí detailov“, načrtáva konkurenčnú výhodu Fellner.

EXTERNÝM MANAŽÉROM NEVERÍ
Fellner sa posťažoval, že mu chýbajú ľudia do manažmentu. Ten si ale potrebuje vychovať. Neverí externému manažmentu, ten vraj môže fungovať v zabehanej veľkej firme, kde len počíta čísla. „U nás tvoríme produkt, sú to detaily a nápady – malý veľký rozdiel. Len tak vieme konkurovať veľkým cestovným kanceláriám ako Čedok, alebo Satur,“ vysvetľuje Fellner.

RECEPT NA ÚSPECH
A čo odporúča Fellner študentom? „Robte všetko s nadšením. Ak budete tvrdo pracovať, urobíte dobre marketing, budete úspešní. Mne sa po revolúcii začínalo ľahšie, všetko bolo nové, bol väčší priestor. Mohli sme si dovoliť počiatočný chaos. Taká doba už nebude. Na druhej strane som začínal s 500 korunami. Dnes ak máte dobrý podnikateľský plán a prídete k niekomu, kto už zarobil, viete sa dostať ku kapitálu a uspieť. Vždy je nejaká výhoda a treba ju využiť. Výzva pre vás sú medzinárodné projekty“, zakončil šéf CK BUBO.
Zdroj: WBN/PR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

9:27 21.11.2024Tlačové správy

Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

16:24 11.11.2024Tlačové správy

Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

20:53 25.10.2024Tlačové správy

Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

20:39 25.10.2024Tlačové správy

Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

14:25 22.10.2024Tlačové správy

Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.