Mesto Bratislava ukazuje na nelegálne bilbordy
Na desiatky bilbordov v Bratislave cez víkend pribudli nelichotivé nálepky.
Upozorňujú, že bilbord je nelegálnym reklamným zariadením. Vylepilo ich samotné mesto, chce vraj takto zintenzívniť boj proti vizuálnemu smogu. Ak majitelia bilbordov reklamné pútače do polovice augusta neodstránia, mesto ich začne odstraňovať na náklady majiteľov, povedal pre TASR hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán. Mnohé nálepky však už medzitým niekto strhol.
Na červené nálepky s logom hlavného mesta upozornilo občianske združenie Mesto bez reklamy na svojej sociálnej sieti. Ščepán tvrdí, že nálepkami označilo bilbordy v stredových pasoch cestných komunikácií. "Ide o reklamné zariadenia, ktoré sú na mestských pozemkoch a nemajú s mestom nájomné zmluvy," podotkol. Mesto si tak podľa hovorcu plní svoju oznamovaciu povinnosť."Je na zvážení veľkých firiem, ktoré zadávajú reklamu, či chcú, aby ich spájali s nelegálnymi čiernymi bilbordami," dodal Ščepán.
Bratislava sa už v minulosti dohodla s niektorými reklamnými spoločnosťami, že z pásov medzi dvojprúdovými cestami sa bilbordy odstránia, lebo tam podľa mesta byť nemajú. "Niektoré agentúry na základe rokovaní svoje nelegálne nosiče reklamy odstránili, niektoré požiadavky mesta dodnes ignorujú a dokonca tvrdia, že mesto ani čiernu stavbu nemôže odstrániť," podotkol hovorca.
Na konanie mesta reagoval šéf najväčšieho klubu v bratislavskom mestskom zastupiteľstve SDKÚ-DS, Most-Híd Ivo Nesrovnal, ktorý bude v novembri kandidovať na primátora. V nálepkách vidí iba neúčinné a neškodné divadlo pred verejnosťou. "V skutočnosti sa totiž primátor nesnaží o odstránenie týchto stavieb, iba predstiera aktivitu," zdôraznil Nesrovnal. Argumentoval pritom nedávnym materiálom, predloženým na rokovanie zastupiteľstva.
Sedem reklamných spoločností, ktoré majú v Bratislave umiestnené svoje bilbordy, malo dostať od magistrátu nové zmluvy na prenájom mestských pozemkov. V minulosti im mesto bilbordy povolilo, ale nájomné zmluvy sa potom nepredĺžili. Tie, ktoré stáli na úrovni križovatiek či v stredných deliacich pásoch ciest, mesto pritom zo zoznamu vylúčilo. Bratislavskí poslanci však prvý raz nájom pre celkovo 405 plôch pod reklamnými nosičmi neschválili, druhýkrát materiál primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD) stiahol.
Mesto tvrdilo, že chce takto získať viac peňazí do rozpočtu. Za prenájom pozemkov pod reklamnými nosičmi dnes ročne dostáva vyše 215.000 eur, po započítaní predložených nájomných zmlúv by sa suma vyšplhala na takmer 590.000 eur. Mesto tiež spoločnostiam nechcelo prenajať pozemky nastálo, ale len na dva roky. Tvrdilo, že potom plánuje buď vyhlásiť verejnú obchodnú súťaž na nový prenájom, alebo reklamu odstrániť bez toho, aby v lokalite pribudla nová.
V Bratislave je dnes podľa mesta asi 1500 bilbordov, z čoho tretina stojí na mestských pozemkoch. Ďalších 450 sú čierne stavby.
Narodenie Pána: Jeden z najväčších sviatkov kresťanstva
Slávnosť Narodenia Pána, ktorá je popri Veľkej noci a Turícach najväčším cirkevným sviatkom, slávi v stredu väčšina kresťanov na Slovensku i vo svete.
Peter Pellegrini: Ďakujem tým, ktorí prinášajú Vianoce tým najzraniteľnejším
So želaním šťastných a pokojných vianočných sviatkov zavítal na Štedrý deň do banskobystrického Centra pre deti a rodiny prezident SR Peter Pellegrini.
SHMÚ varuje pred víchricou: Slovensko zasiahne silný vietor, sneh a vietor komplikujú premávku
Na Štedrý deň hlásia meteorológovia na území Slovenska silno veterno. Na hrebeňoch našich najvyšších hôr dochádza k silnej víchrici až orkánu.
Sviatočné prejedanie sa končí v nemocnici: Záchranári radia obozretnosť
Najčastejšími problémami, ktoré riešia záchranári na Vianoce, je sťažené dýchanie a bolesti brucha.
Slovensko v zajatí silného vetra: Výstrahy platia až do noci
Na Štedrý deň si treba dávať pozor na silnejší vietor. Meteorológovia vydali výstrahu druhého stupňa pred vetrom pre horské oblasti, ale aj okresy zväčša na juhovýchode Slovenska.