Henkel zaznamenal v druhom štvrťroku uspokojivé výsledky
- 16:52 13.08.2014
- BRATISLAVA
"Spoločnosť Henkel pokračovala v dobrých výkonoch aj v druhom štvrťroku 2014. Napriek pretrvávajúcemu zložitému prostrediu na trhu všetky naše obchodné jednotky vykázali rast organických tržieb a zvyšujúcu sa ziskovosť," povedal Kasper Rorsted, predseda predstavenstva spoločnosti Henkel. "Vďaka výraznému zvýšeniu organických tržieb rozvíjajúce sa trhy opäť prispeli významnou mierou k nášmu rastu. Naše obchodné aktivity sa posilnili aj na vyspelých trhoch. Vykázaný obrat bol však aj naďalej vo veľkej miere negatívne ovplyvňovaný kurzovým vývojom."
Henkel potvrdzuje prognózy
Aj napriek náročnému prostrediu na trhu Rorsted potvrdil očakávania na rok 2014. "Očakávame, že organický rast obratu dosiahne 3 až 5 percent. Upravená výnosnosť predaja by sa mala zvýšiť približne na 15,5 % a upravené výnosy na preferenčnú akciu by sa mali približovať k hornej hranici jednociferných čísiel."
Solídny pokrok v implementácii stratégie
Rorsted uviedol, že spoločnosť Henkel je na dobrej ceste k splneniu svojich strategických priorít a cieľov stanovených do roku 2016. V druhom štvrťroku oznámila spoločnosť Henkel akvizície v celkovej hodnote asi 1,2 miliardy EUR.
Obrat a zisk v druhom štvrťroku 2014
V priebehu druhého štvrťroka 2014 pokračovalo oslabovanie mien predovšetkým rozvíjajúcich sa ekonomík, ale aj amerického dolára. Z dôvodu negatívnych kurzových vplyvov obrat dosiahol 4 137 miliónov EUR a za výsledkami z prvého štvrťroka zaostal o 3,5 %. Naopak, organický obrat, do ktorého sa nezapočítavajú kurzové vplyvy a vplyvy akvizícii a odpredaja, sa zvýšil o 3,3 %.
Divízia Pracích a čistiacich prostriedkov zaznamenala presvedčivý nárast organického obratu o 4,2 %. V divízii Beauty Care sa organický obrat zvýšil o 2,1 %. Divízia Lepidiel a technológií tiež vykázala presvedčivé zlepšenie organického obratu vo výške 3,7 %.
Upravený prevádzkový zisk sa po zahrnutí jednorazových ziskov, jednorazových poplatkov a nákladov na reštrukturalizáciu zvýšil o 2,1 %, zo 660 miliónov EUR na 674 miliónov EUR. V porovnaní so 607 miliónmi EUR za rovnaký štvrťrok predchádzajúceho roka klesol vykázaný prevádzkový zisk (EBIT) na 589 miliónov EUR.
Upravená výnosnosť predaja (marža EBIT) sa zvýšila o výrazných 0,9 percentuálneho bodu z úrovne 15,4 na 16,3 %. Vykázaná výnosnosť predaja vo výške 14,2 % ostala na úrovni rovnakého štvrťroka predchádzajúceho roka.Hospodársky výsledok sa zlepšil na -11 miliónov EUR v porovnaní s -27 miliónmi EUR v druhom štvrťroku 2013. Tento kladný vývoj vyplýva predovšetkým zo zlepšenia čistého úrokového výnosu. Dôvodom zlepšenia bolo splatenie prioritných obligácií v júni 2013 a marci 2014, ako aj ukončenie fixácie úrokových sadzieb v marci 2014. Sadzba dane bola 22,8 % v porovnaní s 25,5 % v rovnakom štvrťroku predchádzajúceho roka.
Čistý štvrťročný výnos sa zvýšil o 10,8 % z 432 miliónov EUR na 446 miliónov EUR. Po odpočítaní menšinových podielov vo výške 5 miliónov EUR dosiahol čistý zisk hodnotu 441 miliónov EUR (rovnaký štvrťrok predchádzajúceho roka: 418 miliónov EUR). Upravený čistý zisk po odpočítaní menšinových podielov dosiahol 499 miliónov EUR v porovnaní so 461 miliónmi EUR za rovnaké obdobie predchádzajúceho roka. Výnosy na preferenčnú akciu (EPS) vzrástli z 0,96 EUR na 1,02 EUR. Upravené výnosy na preferenčnú akciu sa zvýšili o 8,4 %, z 1,07 EUR v druhom štvrťroku 2013 na 1,16 EUR.
Pomer čistého pracovného kapitálu na obrate bol 6,0 % v porovnaní s 5,2 % v rovnakom období predchádzajúceho roka. K 30. júnu 2014 spoločnosť Henkel vykázala čistú finančnú pozíciu vo výške 156 miliónov EUR, čo v medziročnom vyjadrení predstavuje zvýšenie približne o 300 miliónov EUR.
Obchodné výsledky za január až jún 2014
Pod vplyvom negatívneho kurzového vývoja obrat za prvý polrok 2014 dosiahol 8 066 miliónov EUR, čo predstavuje medziročný pokles o 3,0 %. Na druhej strane, organický obrat posilnil o solídnych 3,8 %, pričom sa na ňom podieľali všetky tri obchodné divízie spoločnosti Henkel. Upravený prevádzkový zisk sa zvýšil o 2,7 %, z 1 260 miliónov EUR na 1 293 miliónov EUR. Výrazný rast zaznamenala upravená výnosnosť predaja (marža EBIT), ktorá sa zvýšila z 15,1 % na 16,0 %, ku ktorému prispeli všetky obchodné divízie.
Upravený čistý zisk dosiahol v prvom polroku 963 miliónov EUR v porovnaní s 902 miliónmi EUR za rovnaké obdobie predchádzajúceho roka. Po odpočítaní menšinových podielov vo výške 12 miliónov EUR sa upravený čistý zisk zvýšil o 8,3 %, z 878 miliónov EUR na 951 miliónov EUR. Upravené výnosy na preferenčnú akciu (EPS) vo výške 2,20 EUR predstavujú medziročné zvýšenie o 8,4 %.
Prognóza skupiny Henkel na rok 2014
Spoločnosť Henkel očakáva v účtovnom roku 2014 organický rast obratu vo výške 3 až 5 %. Podľa predpokladov by organický rast obratu v tomto rozmedzí mali dosiahnuť všetky divízie. V súlade so stratégiou pre obdobie do roku 2016 spoločnosť Henkel očakáva tiež mierny nárast podielu rozvíjajúcich sa trhov na celkovom obrate. V porovnaní s výsledkami z roku 2013 spoločnosť Henkel očakáva zvýšenie upravenej výnosnosti predaja (EBIT) na úroveň asi 15,5 % a zvýšenie upravených výnosov na preferenčnú akciu v okolí hornej hranice rozsahu jednociferných čísiel.
Spoločnosť Henkel so svojimi vedúcimi značkami a technológiami celosvetovo pôsobí v troch oblastiach podnikania: Starostlivosť o domácnosť, Beauty Care a Adhesive Technologies (Lepidlá Technológie). Spoločnosť, založená v roku 1876, so svojimi známymi značkami Persil, Schwarzkopf a Loctite globálne zastáva vedúce postavenie na trhu tak v spotrebiteľských, ako aj priemyselných odvetviach. Henkel zamestnáva okolo 47 000 pracovníkov. V roku 2013 dosiahol tržby vo výške 16, 4 mld. eur a upravený prevádzkový zisk vo výške 2,5 mld. eur. Prioritné akcie spoločnosti Henkel sú evidované v indexe DAX na nemeckej burze cenných papierov.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.