Sociálna poisťovňa zlepšila s IBM podporu prevádzky
- 16:15 14.10.2014
- BRATISLAVA

Sociálna poisťovňa sa rozhodla zefektívniť podporu prevádzky informačných technológií vo svojej centrále, ako aj všetkých pobočkách. IBM s pomocou biznis partnera spoločnosti Dignitas realizovala projekt Centrálny systém podpory prevádzky, ktorého výsledkom je, zvýšenie kvality v poskytovaní IT služieb a zlepšenie ich dostupnosti.
"Naším prvoradým cieľom bolo štandardizovať na úrovni podpory všetky informačné systémy v prostredí spoločnosti. Výsledkom je zlepšenie podpory poskytovaných informačných služieb," hovorí Radovan Matajs, riaditeľ odboru prevádzky a služieb IS Sociálnej poisťovne.
"Zatiaľ čo v minulosti sme bez centralizovanej podpory prevádzky zápasili s efektívnym využitím pracovníkov podpory IT. Problémy týkajúce sa prevádzky informačných systémov, pracovníci nahlasovali telefonicky alebo e-mailom. Po úspešnej realizácii projektu väčšinu požiadaviek v oblasti podpory IT nahlasujú užívatelia z centrály ako aj všetkých pobočiek Sociálnej poisťovne prostredníctvom webového rozhrania," pokračuje Radovan Matajs zo Sociálnej poisťovne.
Projekt Centrálny systém podpory prevádzky v Sociálnej poisťovni prebiehal v poslednom štvrťroku minulého roka, pričom overovacia prevádzka nového systému pod gesciou IBM a biznis partnera Dignitas trvala do konca apríla tohto roka. "Biznis používatelia v Sociálnej poisťovni dostali vďaka projektu vlastný nástroj, v ktorom môžu zadávať, vyhľadávať a kontrolovať v reálnom čase, ako sa sekcia informatiky vysporiadava s ich požiadavkami," hovorí Martin Murgáč, generálny riaditeľ IBM Slovensko.
Výsledkom štandardizácie procesov v rámci podpory IT je tiež zníženie priemerného času na vybavenie požiadaviek a zlepšenie manažmentu prevádzky sekcie informatiky Sociálnej poisťovne. Sociálna poisťovňa za projekt Centrálny systém podpory prevádzky získala ocenenie najlepší ITIL projekt roku 2013 na medzinárodnej odbornej konferencii itSMF Slovensko v Bratislave.
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Martin Murgáč. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?