Rezort dopravy venoval najviac času čerpaniu eurofondov
- 17:26 03.04.2013
- BRATISLAVA
Agenda eurofondov zabrala najviac času v činnosti Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR počas prvého roku vlády Roberta Fica.
"Boli sme vôbec prvou krajinou, ktorá začala rokovať o fázovaní konkrétnych projektov cez dve programové obdobia, vďaka čomu je oveľa reálnejšie, že budeme schopní vyčerpať celú alokáciu súčasného programového obdobia," zdôraznil pre agentúru SITA Počiatek.
Ministerstvo dopravy vynaložilo značné úsilie aj na odblokovanie preplácania peňazí EÚ v Operačnom programe Doprava.
Počiatek tvrdí, že jeho predchodca na poste ministra Ján Figeľ si s tým nevedel poradiť. "Po roku sme kvôli chybe predchádzajúceho vedenia v podobnej situácii opäť, ale aj na vyriešenie tohto problému sme už podnikli kroky," uviedol minister.
Vyzdvihol pritom úspešnú komunikáciu s Európskou komisiou o plánovanej výstavbe úseku diaľnice D1 Turany - Hubová, ktorá bola pre výhrady ochranárov dlho neistá. "Veľmi dôležitá je aj akcelerovaná príprava budúceho programového obdobia 2014 - 2020," dodal Počiatek s tým, že komunikácia s Bruselom sa dostala na novú úroveň.
Tri štátne železničné spoločnosti podľa ministra dopravy už začali fungovať ako jednotný tím, čo považuje za dôležité pre očakávané výzvy.
Rok prázdnych sľubov, zhodnotil rok na ministerstve Ján Figeľ
Predseda KDH Ján Figeľ označil prvý rok vlády v rezorte dopravy ako rok prázdnych sľubov, resp. nič nerobenia.
Predošlý minister dopravy pripomenul, že Smer sľuboval pred voľbami veľké investičné projekty, ale nielen že za rok podľa neho nezačal ani jeden, ale aj rozbehnuté zastavil.
"Cesty I. triedy sú v katastrofálnom stave a minister Počiatek nič nerobí, dokonca nami rozbehnutú obnovu zastavil. Ohľadom diaľničnej výstavby sa zviditeľnil iba dovolenkou v Dubaji, na ktorej sa nenechal rušiť ani pri tragédii v Kurimanoch, kde vyhasli štyri ľudské životy," uviedol pre agentúru SITA Figeľ.
Železničné spoločnosti sa podľa lídra KDH vracajú opäť do červených čísel, čo bude mať za následok ďalšie prepúšťanie. "Ak by som ho mal za niečo pochváliť, tak len za to, že dotiahol do konca našu dohodu s eurokomisárom (pre životné prostredie) Potočnikom o odblokovaní diaľničného úseku Turany - Hubová," uviedol Figeľ.
Výstavbu tejto diaľnice podľa neho zablokovala Európska komisia pre "ignorantský" postoj exministra dopravy Ľubomíra Vážneho k životnému prostrediu. "Dohoda, ktorú sa nám podarilo uzavrieť, bola však taká jasná, že každý by ju dokázal dotiahnuť do konca, preto ma neprekvapuje, že to zvládol aj Ján Počiatek," dodal Figeľ.
Rezort zároveň končí s prípravami dlho odkladaného nového stavebného zákona. Ten by mal pomôcť nielen veľkým stavebným firmám, ale aj obyvateľom. Pripravuje aj zmeny v cestovnom ruchu. Fungovanie Štátneho fondu rozvoja bývania a poskytovanie dotácií na rozvoj bývania podľa ministerstva zlepšili nové zákony. Do výstavby nájomných bytov sa budú môcť zapojiť aj súkromné subjekty.
Táto elektronika by vôbec nemala byť pripojená k internetu
Niektoré druhy techniky sú náchylnejšie na útok hekerov. Vyhadzovať by ste ich však nemali.
Katar hrozí EÚ zastavením dodávok LNG
Katar prestane dodávať plyn do Európskej únie, ak členské štáty budú prísne presadzovať novú legislatívu proti nútenej práci a poškodzovaniu životného prostredia.
Analytik: Slovenské vlády dlhodobo vnímajú podnikateľský sektor ako zdroj daní
Slovenské podnikateľské prostredie čelí viacerým výzvam, jednou z nich je fakt, že slovenské vlády sa dlhodobo pozerajú na tento sektor ako na zdroj daní, nie ako na zdroj bohatstva krajiny.
APAS: Slovensko uspelo tento rok v automobilovej výrobe, zaostávala však vo vzdelávaní
Slovensko bolo tento rok lídrom v automobilovej výrobe a rovnako vyniklo aj pri získavaní zahraničných investícií. Na druhej strane však zaostávalo v oblasti vzdelávania, inovácií a investícií do startupov.
Zo slovenského a českého trhu sťahujú sušené figy
Zákazníci by potravinu nemali konzumovať.