ŠKODA v októbri dodala celosvetovo 91-tisíc vozidiel
- 16:46 10.11.2014
- BRATISLAVA
ŠKODA pokračuje v rastovom kurze. V októbri vzrástli celosvetové predaje českej automobilky o 8,6 % na 91 000 vozidiel (október 2013: 83 800). Ide o najlepší októbrový výsledok v celej histórii automobilky. Podiel značky ŠKODA na európskom trhu vzrástol na 4,4 %. V Číne zažila ŠKODA druhý najlepší predajný mesiac od svojho vstupu na miestny trh v roku 2007.
Pred mesiacom predstavená nová ŠKODA Fabia sa za niekoľko dní objaví na prvých európskych trhoch, na Slovensku koncom novembra. Už v januári 2015 ju bude nasledovať nová ŠKODA Fabia Combi. V oboch karosárskych verziách zaujme tento malý automobil svojím emocionálnym dizajnom, maximálnou funkčnosťou a najnovšou technikou, obvyklou vo vozidlách vyšších tried. S úplne novo vyvinutým vozidlom Fabia chce automobilka osloviť nové, mladšie skupiny zákazníkov.
V západnej Európe vzrástli dodávky vozidiel ŠKODA zákazníkom v októbri o 7 % na 34 700 vozidiel (október 2013: 32 400). Trhový podiel značky ŠKODA vzrástol za prvých desať mesiacov roka na 3,4 % (január až október 2013: 3,1 %). V Nemecku, najväčšom európskom trhu značky ŠKODA, zvýšila značka počet dodávok zákazníkom na 12 800 vozidiel, čo predstavuje nárast o 5,1 % (október 2013: 12 100 vozidiel). ŠKODA tak ďalej posilňuje svoju pozíciu najsilnejšieho importéra. Dvojciferným tempom rástla značka v októbri tiež v Holandsku (2 200 vozidiel, plus 84,7 %), v Belgicku (1 700 vozidiel; plus 32,2 %), v Španielsku (1 500 vozidiel; plus 47,5 %), vo Švédsku (1 300 vozidiel; plus 15,2 %) a v Taliansku (1 200 vozidiel; plus 32,2 %).
Vo východnej Európe dodala ŠKODA v októbri zákazníkom 10 800 vozidiel v porovnaní s 11 400 vozidlami dodanými v októbri 2013. Trhový podiel do konca októbra vzrástol na 4,4 % (január až október 2013: 3,9 %). V Rusku vzrástol trhový podiel na 4,1 % (rovnaký mesiac minulého roka: 3,2 %), zákazníkom bolo dodaných 7 400 vozidiel. Dvojciferný rast dosiahla značka v Rumunsku (700 vozidiel; plus 18,3 %) a v Bulharsku (200 vozidiel; plus 28,9 %).
V strednej Európe dodala ŠKODA v októbri 13 200 vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým mesiacom predchádzajúceho roka predstavuje nárast o 10,9 % (október 2013: 12 000 vozidiel). V doterajšom priebehu roka bolo každé piate vozidlo, novo registrované v strednej Európe, vozidlom značky ŠKODA (trhový podiel: 20,1 %), v Českej republike dokonca každé tretie. Na českom trhu si značka v októbri polepšila o 12,2 % na 6 400 vozidiel (október 2013: 5 700). V Maďarsku dosiahla automobilka nárast o 20,4 % na 700 vozidiel. V Slovinsku vzrástli dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom o 37,9 % na 400 vozidiel.
Na svojom najväčšom svetovom trhu v Číne dosiahla ŠKODA v októbri druhý najlepší predajný výsledok od svojho vstupu na trh v roku 2007. Pre vozidlo značky ŠKODA sa rozhodlo 25 600 zákazníkov, v porovnaní s októbrom roku 2013 (21 500 vozidiel) to predstavuje nárast o 19,1 %. Ako zásah do čierneho sa s nárastom o 15,6 % ukázala nová ŠKODA Octavia, ktorá sa v Číne predstavila v polovici roka 2014.
V Turecku dosiahla ŠKODA v októbri historicky najlepší predajný výsledok, dodávky značky vzrástli o 66,4 % na 1 700 vozidiel. V Indii dodala ŠKODA svojim zákazníkom v októbri 1 500 vozidiel (október 2013: 2 300).
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v októbri 2014 (v kusoch, zaokrúhlené, podľa modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):
ŠKODA Octavia (35 200; +3,1%)
ŠKODA Rapid (21 200; +76,3 %)
ŠKODA Fabia (12 000; -22,2 %)
ŠKODA Yeti (8 900; +23,8 %)
ŠKODA Superb (7 900; -13,2 %)
ŠKODA Roomster (2 500; +1,2 %)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 3 200; -2,5 %)
Deadmau5 odštartuje oslavy sviatkov v hre World of Tanks Blitz
Legendárny hudobník prichádza s exkluzívnou skladbou „Familiars“.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.