Prieskum: Slováci sa o deti boja viac ako Česi
- 9:00 12.11.2014
- BRATISLAVA
Slováci sa chorôb a úrazov svojich detí obávajú viac ako Česi, no náš strach sa na percente poistených detí príliš neodráža. V prieskume ING Životnej poisťovne 58 % slovenských rodičov uviedlo, že rozhodne má strach z vážneho ochorenia svojho dieťaťa, na českej strane priznalo rovnaké obavy iba 43 %. Poistenie kritických chorôb má pritom uzatvorená na Slovensku len necelá tretina detí - u väčšiny rodičov sú hlavným problémom peniaze.
"Zvláštne je, že deti poisťujeme proti úrazom takmer dvakrát častejšie ako proti kritickým chorobám," konštatuje Jiří Čapek, generálny riaditeľ ING Životnej poisťovne. "Je to paradox, vzhľadom na to, že rodičia sa podľa prieskumu evidentne obávajú chorôb takmer rovnako ako úrazov," dodáva.
Pokiaľ ide o strach z úrazov, vedieme s ešte väčším náskokom: úrazov sa rozhodne bojí až 57 % slovenských rodičov a len 35 % českých. A znovu paradoxne, aj keď sa Česi úrazov boja menej, svoje deti poisťujú o niečo viac. V Česku poistilo svoje deti proti úrazu 61 % rodičov, na Slovensku 56 %.
Poistenie chorôb je pre Slovákov najmä otázkou peňazí
Ďalším zaujímavým momentom prieskumu je otázka, aké majú rodičia dôvody nepoistiť svoje deti proti kritickým chorobám. Českí rodičia (32 %) vnímajú takéto poistenie ako viac-menej zbytočnosť, pretože veria, že ich deťom sa nič nestane. Slovenskí rodičia (27 %) uvádzajú, že problémom sú peniaze. "Je to otázka priorít a toho, ako veľmi si uvedomujeme hrozbu vážneho ochorenia vlastného dieťaťa. Životné poistenie v prípade nečakaných udalostí poskytuje rodine finančné prostriedky, ktoré sú v kritickej životnej situácii veľmi nápomocné a neporovnateľné s mesačnými výdavkami na poistenie," vysvetľuje Jiří Čapek. Skutočnosť, že ide viac o priority ako nedostatok financií, dokladá napríklad aj rastúca suma, ktorú utrácame na dovolenky. Podľa prieskumu agentúry GfK, počas sezóny 2013 minuli Slováci ročne na dovolenku v priemere 553 eur na osobu. Životné poistenie dieťaťa s pripoistením kritických chorôb pritom vychádza priemerne 250 eur ročne.
Tretina rodičov už riešila poistnú udalosť
Neveriacich Tomášov by mohol presvedčiť i fakt, že viac ako tretina českých rodičov (35 %) a 28 % slovenských, ktorí svoje deti poistili, už riešilo poistnú udalosť. "Poistenie je najlepším záložným plánom, aký v prípade zdravia existuje," hovorí Jiří Čapek. "Pomáha zvládať veľkú materiálnu záťaž a vedomie, že ste zabezpečený, pomáha psychike, a tým aj rodinnej pohode," dodáva.
Je síce príjemné žiť v predstave, že sa nám nič zlé nestane, no štatistická pravdepodobnosť úrazu či vážneho ochorenia hovorí niečo iné. Choroby ani úrazy si nevyberajú a prichádzajú v najneočakávanejších chvíľach.
Kto je ING?
ING je finančná skupina holandského pôvodu. Pôsobí v 40 krajinách sveta a prostredníctvom 75 000 zamestnancov ponúka 47 miliónom klientov produkty v oblasti životného poistenia, sporenia na dôchodok, bankovníctva a investovania, a pomáha im tak riadiť ich finančnú budúcnosť.
Deadmau5 odštartuje oslavy sviatkov v hre World of Tanks Blitz
Legendárny hudobník prichádza s exkluzívnou skladbou „Familiars“.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.