Byť COOL dnes už nestačí
- 13:13 21.11.2014
- Bratislava
Nech už použijeme ktorýkoľvek z týchto názvov, stále ide o jedno a to isté – ako zaujať potenciálnych zamestnancov a vyvolať v nich emócie, u existujúcich zamestnancov podporiť dôveru vo firmu, v ktorej pracujú a zvýšiť ich lojalitu. Táto téma čoraz viac rezonuje medzi zamestnávateľmi a mnohé spoločnosti si začali uvedomovať jej nevyhnutnosť. Nestačí sa však iba vedieť dobre predať alebo ukázať v nepravdivo krásnom svetle. Pri skutočnom a dlhotrvajúcom budovaní značky ide najmä o to, aby zamestnávateľ zostal stáť nohami pevne na zemi, nestratil vlastnú tvár a komunikoval firemné hodnoty.
Pre zamestnávateľa vybudovať značku znamená stať sa známym, symbolom ideálu a súčasne byť iný ako väčšina. Čiže byť „cool“. V dnešnej dobe však už iba toto nestačí. Ak zamestnávatelia chcú skutočne zaujať, musia ponúknuť aj niečo extra. Niečo, čo po odhalení obalu prémiovej značky nadchne, zanechá stopu a potvrdí správny výber. Niečo, čoho obal nielen predáva, ale aj odhaľuje skutočnosť a realitu.
Aktivity podporujúce značku zamestnávateľa by totiž vždy mali ísť ruka v ruke so životom firmy. Mali by odzrkadľovať víziu a poslanie spoločnosti, vnútornú atmosféru a kultúru a v neposlednom rade prístup k zamestnancom. Employer branding je predovšetkým o komunikácii zmyslu našej práce, o smerovaní našich aktivít a hodnotách, ktoré vo vnútri firmy žijeme.
V podstate všetko začína veľmi jednoduchými a bežnými činnosťami - napísanie mailu, spôsob komunikácie, prejavenie záujmu či srdečný úsmev. Akékoľvek aktivity podporujúce značku zamestnávateľa by mali vychádzať zvnútra. Dobrá atmosféra vo firme, spokojní a motivovaní zamestnanci, úprimný záujem o ľudí zo strany firmy sú tie základné a kľúčové piliere. Zamestnanci, ale aj ostatní ľudia, s ktorými prichádzame dennodenne do styku – od uchádzačov o zamestnanie, brigádnikov, cez súčasných i bývalých zamestnancov až po rôznych externých partnerov a dodávateľov. Všetci títo ľudia sa významnou mierou podieľajú na budovaní značky, hoci sa o to často ani vedome neusilujú. Employer branding sa tak stáva súčasťou našich bežných dní, rozhovorov s priateľmi a zdieľaní pozitívnych i negatívnych skúseností.
Známa pravda hovorí, že negatívna skúsenosť s firmou sa šíri rýchlejšie ako pozitívne ohlasy. Employer branding dokáže byť preto veľmi zradný. Pokiaľ prezentujeme niečo, čo neodzrkadľuje pravdu, veľmi rýchlo sa tento efektívny nástroj HR marketingu stane zabijakom. Vysielame totiž o sebe signál, že nežijeme tak, ako prezentujeme a prezentujeme niečo, s čím nie sme stotožnení. A práve takéto správanie nám nechtiac môže zlomiť väz a z vrchu rebríčka sa ľahko môžeme dostať až na jeho spodok, čo si určite žiaden zamestnávateľ neželá.
„Byť cool dnes už nestačí” bude jednou z tém workshopu HR Branding od HR Development Academy, ktorý sa uskutoční 11. decembra 2014 v Bratislave. Viac informácií nájdete na stránkach www.hrda.sk
O autorke článku:
Foto: Martina KováčováMartina Kováčová
HR Manager Slovakia & HQ CE East, adidas Group
Vyštudovala Filozofickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. Oblasti ľudských zdrojov sa začala venovať v roku 2006, v personálno-poradenskej spoločnosti. Neskôr ako Manažér ľudských zdrojov v IT sektore mala zodpovednosť predovšetkým za definovanie HR stratégií a projekty v oblasti výberu zamestnancov, tvorby hodnotiacich systémov, odmeňovania a internej komunikácie. Nadšenie pre šport ju priviedlo do adidas Group, kde ako HR Manager zodpovedá za celkový manažment ľudských zdrojov so zameraním najmä na aktivity súvisiace s „Employer Branding“, identifikáciou a rozvojom talentov.
Deadmau5 odštartuje oslavy sviatkov v hre World of Tanks Blitz
Legendárny hudobník prichádza s exkluzívnou skladbou „Familiars“.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.