KIA ukázala štúdiu novej mestskej šelmy
Koncept navrhol v dizajnovom centre spoločnosti Kia Motors v Soule dizajnérsky team pod vedením prezidenta a šéfa dizajnu Petra Schreyera.
Predná maska je štylizovaná tak, aby bola opticky širšia a linka v hornej časti čelného skla nesie identický motív ako modely Optima, Sportage a Cadenza. V prednej mriežke farby karosérie je integrované turbodúchadlo pre prívod vzduchu.
Štúdia CUB je dlhá necelé štyri metre, má protismerne otvárané zadné dvere a interiér je bez tradičného B-stĺpika, čo umožňuje pohodlné nastupovanie na zadné sedadlá.
Na spodnú časť predných dverí dizajnéri umiestnili zaujímavú plutvičku, ktorá okrem estetického dojmu spĺňa aj aerodynamické funkcie.
Svetlomety sú vybavené dvojbodovými LED svetlami, identické s tými, ktoré sa prvýkrát objavili na modeli Quoris.
Blatníky dverí obtekajú veľké 19-palcové kolesá z ľahkých zliatin, aby ešte viac zvýraznili mohutnosť štúdie pri pohľade zboku.
FOTOGALÉRIA: Nová mestská šelma
Aj zadné koncové LED svetlá dotvárajú prémiový pocit exteriéru a linka zadnej časti, odvodená z konceptu Kia Kee, podčiarkuje šírku vozidla.
Štúdia má extrémne hladké tvary s minimálne odstávajúcimi spätnými zrkadlami, ktoré spolu s dotykovými kľučkami dverí sľubujú nízky aerodynamický odpor.
Oči šelmy
So štyrmi samostatnými sedadlami poskytuje interiér príjemnú atmosféru. Kabína je upravená v čiernej koži so žltými farebnými aplikáciami okolo sedadiel, kľučiek dverí a volantu.
Dizajn prístrojovej dosky sa inšpiroval očami šelmy. Jej centrom je minimalisticky ovládaný dotykový senzor.
Pre väčšiu bezpečnosť posádky sú na volante integrované senzory schopné sledovať vodičov pulz a biorytmus, čo by mohlo vodiča napríklad donútiť zastaviť sa na odpočívadle.
Hlavica volantu obsahuje tzv. DIS regulátor (Driving Information System - informačný systém riadenia), pripojený ku kamere, ktorá poskytuje jednoduchšie ovládanie pri jazde. Menu na stredovom displeji môže vodič ovládať aj jednoduchými gestami rukou.
Prepĺňaný motor GDI s priamym vstrekovaním
Štúdiu Kia CUB poháňa nová verzia motora 1,6 l GDI, ktorý sa štandardne montuje aj do GT verzií modelov Kia pro_cee'd a Kia cee´d, predávaných v Európe.
Nový motor je vybavený dvojitým turbodúchadlom, ktoré dodávajú o 51 percent viac energie (204 koní) a o 60 percent väčší krútiaci moment (265 Nm) než bežné 1,6 l motory.
Tento motor umožňuje európskym modelom Kia GT zrýchliť na 100 km za 7,7 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 230 kilometrov za hodinu. Podobne ako GT verzie aj štúdia CUB disponuje šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
V súčasnosti ale nie sú k dispozícii žiadne ďalšie informácie o plánoch posunúť koncept Kia CUB do sériovej výroby.
Informovala o tom automobilka KIA.
Audi zatvorí závod v Bruseli do konca februára 2025
Závod Audi v Bruseli ukončí výrobu do 28. februára budúceho roka, uviedol vo štvrtok hovorca automobilky Peter D'Hoore.
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle v novembri opäť klesla
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa naďalej zhoršuje.
Automobilka Audi skončila s hľadaním investora pre svoj závod v Bruseli
Nemecká automobilka Audi ukončila hľadanie investora pre svoj závod v Bruseli, ktorý podľa informácií z konca októbra plánuje vo februári budúceho roka zatvoriť.
Nissan zruší na celom svete 9000 pracovných miest
Japonský výrobca automobilov Nissan zruší na celom svete približne 9000 pracovných miest.
Zisk automobilky Toyota klesol v 1. polroku o viac než štvrtinu
Japonská automobilka Toyota zaznamenala za 1. polrok súčasného obchodného roka pokles čistého zisku o viac než štvrtinu.