Bratislava Goes Classical sa zameriava na klasickú hudbu
- 16:34 17.12.2014
- BRATISLAVA
Projekt Bratislava Goes Classical na druhom koncerte z cyklu Hudobné večery na Hrade, ktorý vznikol v spolupráci s Bratislava Tourist Board a festivalom Konvergencie, uskutočnil jeden z najkrajších koncertov komornej hudby Klavírne kvinteto A dur op. 114 D. 667 "Pstruh" od Franza Schuberta (1797–1828). Skladbu z roku 1819 uviedla zostava renomovaných slovenských a zahraničných interpretov: huslista Milan Paľa, britský violista Simon Tandree, violončelista Jozef Lupták, slovinský kontrabasista Zoran Markovič a známy slovenský klavirista Miki Škuta. Zoran Markovič sa predstaví aj v skladbe Motívy Emila Tabakova i v Rossiniho Duete pre violončelo a kontrabas.
Luxusné hotely prepájajú svoje meno s klasickou hudbou
Projekt Bratislava Goes Classical je zameraný primárne na podporu cezhraničnej spotreby po produktoch cestovného ruchu orientovaný na fanúšikov tohto hudobného žánru.
Do budúcna chce produkty klasickej hudby viac prepájať s odvetvím cestovného ruchu, okrem iného aj prostredníctvom podpory tvorby hotelových balíkov. "Dnes evidujeme jeden päť hviezdičkový hotel a dva štvorhviezdičkové hotely, ktoré pre zatraktívnenie svojej ponuky prepojili svoje obchodné meno s klasickou hudbou. Veríme, že v budúcom roku bude tento trend výrazne pokračovať," konštatuje Horváth.
Bratislava Goes Clasiccal je aj pre mladých
Už dnes do projektu Bratislava Goes Classical a cyklu komorných koncertov zapoja aj študenti hudby zo Slovenska a zahraničia. "Ambíciou je popri koncertoch osloviť aj mladšiu cieľovú skupinu, študentov hudby z regiónu CENTROPE prostredníctvom organizácie Masterclass so špičkovými hudobníkmi zo sveta," dopĺňa F. Morong. Pre úvod komunikácie projektu a vznikajúcej značky Bratislava Goes Classical Bratislava Tourist Board použil predovšetkým internet a Facebook. "Odozvu na projekt stále testujeme a vyhodnocujeme odpovede na otázku, ako zahraničná klientela reaguje na spojenia klasickej hudby a značky Bratislavy," hovorí František Morong, vedúci oddelenia marketingu Bratislava Tourist Board. "Marketingová podpora ťažiskových a medzinárodne relevantných projektov SND, Slovenskej filharmónie a ďalších ‚producentov‘ v oblasti klasickej hudby je ale našou primárnou témou pre rok 2015," uzatvára.
Bratislava Tourist Board (BTB) rozvíja a promuje všetky formy cestovného ruchu, podporuje ich prezentáciu, vytvára platformu spolupráce súkromného a verejného sektoru v oblasti cestovného ruchu a riadi, iniciuje a koordinuje rozvoj cestovného ruchu v Bratislave. Plní úlohu Convention Bureau a zabezpečuje informačný servis pre návštevníkov mesta prostredníctvom svojich dvoch turistických informačných centier v historickom centre mesta a na Letisku M. R. Štefánika. Organizácia je právnickou osobou založenou podľa § 13 a nasl. zákona č. 91/2010 Z. z. o podpore cestovného ruchu v znení neskorších predpisov na podporu a vytváranie podmienok na rozvoj cestovného ruchu s cieľom vybudovať z Bratislavy významnú a medzinárodne renomovanú destináciu CR. Členmi BTB sú relevantné organizácie bratislavského cestovného ruchu vrátane Mesta Bratislava a najvýznamnejších ubytovacích zariadení v meste.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.