• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 23.11.2024Meniny má Klement
Bratislava

Od januára do marca 2013 dodala ŠKODA zákazníkom 220 400 áut

  • 12:48 11.04.2013
  • BRATISLAVA
Od januára do marca 2013 dodala ŠKODA zákazníkom 220 400 áut

ŠKODA v marci 2013 dodala zákazníkom na celom svete 83 800 vozidiel, o 12 % menej ako v rovnakom mesiaci predchádzajúceho roka (marec 2012: 95 200). Od januára do marca 2013 dodala ŠKODA zákazníkom 220 400 áut (prvý štvrťrok 2012: 242 700), čo predstavuje pokles o 9,2 %. Vývoj predajov značky ŠKODA v prvom štvrťroku je ovplyvnený najmä generačnou obmenou modelov a nábehom výroby modelu ŠKODA Octavia. Svoje stopy zanechala aj trvalo slabá kondícia väčšiny európskych automobilových trhov.

„S ohľadom na generačnú obmenu modelu ŠKODA Octavia, zodpovedá vývoj v prvom štvrťroku 2013 našim očakávaniam,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. Nábeh výroby a štart predaja najdôležitejšieho modelového radu značky ŠKODA prebieha úspešne. „Pri výhľade na celý rok preto aj napriek čiastočne sťaženým podmienkam na trhu zostávame naďalej v zásade optimistickí,“ hovorí Vahland. Do leta popri limuzíne prídu na trh tri ďalšie varianty modelu Octavia: Combi, Combi 4 x 4 a Octavia RS. V druhom polroku k nim pribudnú ďalšie štyri nové alebo úplne prepracované modely.

Na celkovo klesajúcom západoeurópskom trhu sa ŠKODA v marci a prvom štvrťroku 2013 vyvíjala lepšie než trh. V marci dodala značka zákazníkom zhruba 38 300 vozidiel (marec 2012: 41 500; -7,7 %), v prvom štvrťroku predstavovali dodávky 90 400 vozidiel (2012: 98 500; -8,3 %). Trhový podiel v západnej Európe vzrástol k 31. marcu na takmer 3,1 %. V Nemecku, na druhom najväčšom trhu značky ŠKODA, posilnila značka svoju pozíciu najväčšieho importéra aj napriek medziročnému poklesu dodávok o 9,8 % na 13 100 vozidiel (marec 2012: 14 500). Vo Veľkej Británii vzrástli dodávky zákazníkom v marci o 21,4 % na viac ako 10 000 vozidiel (marec 2012: 8 300). V Dánsku vzrástli v marci dodávky dokonca o 155,4 % na viac než 1 200 vozidiel.

Vo východnej Európe predala značka ŠKODA v marci viac ako 10 300 vozidiel (marec 2012: 11 600; -11,3 %). V prvom štvrťroku dosiahol počet dodávok zhruba 25 200 vozidiel (január až marec 2012: 28 300; -10,9 %). V Rusku dodala ŠKODA v marci svojim zákazníkom 7 700 vozidiel (marec 2012: 8 100; -5,4 %). Od januára do marca bolo ruským zákazníkom dodaných viac než 18 600 vozidiel (prvý štvrťrok 2012: 19 200; -2,9 %).

V strednej Európe dosahovala ŠKODA v marci lepšie výsledky než celkovo slabý trh. Automobilka zákazníkom dodala 10 400 vozidiel (marec 2012: 11 500; -9,4 %). Trhový podiel v marci vzrástol na 18,04 % (marec 2012: 17,07 %). V prvom štvrťroku 2013 predstavovali predaje spoločnosti ŠKODA v strednej Európe 28 800 vozidiel, o 11,9 % menej ako v rovnakom období minulého roka, kedy dodávky predstavovali 32 700 vozidiel.

V Českej republike dodala ŠKODA zákazníkom viac ako 4 600 vozidiel (marec 2012: 5 300; -12,6 %). Od januára do marca predala značka na svojom domácom trhu 12 600 vozidiel (2012: 14 200; -11,5 %), trhový podiel v prvých troch mesiacoch vzrástol na 33,4 % (2012: 32,5 %). Na Slovensku značka ŠKODA dodala zákazníkom v marci celkovo 1 336 automobilov, čím si zabezpečila 23,32-percentný podiel na domácom automobilovom trhu. Najobľúbenejším vozidlom Slovákov sa v marci stal model Rapid. Celkovo sa dodávky vyšplhali až na 410 vozidiel, čo predstavuje medzimesačný nárast predaja o viac ako 256 %. Od začiatku roka 2013 predala automobilka na Slovensku celkovo 3 121 automobilov kategórie M1.

V Číne, najväčšom trhu značky ŠKODA, došlo v marci k poklesu dodávok zákazníkom o 13,7 % na 18 400 vozidiel (marec 2012: 21 300). Od januára do marca dodala ŠKODA čínskym zákazníkom zhruba 57 700 vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje pokles o 2,5 % (január až marec 2012: 59 200).

Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v marci 2013 (v kusoch, zaokrúhlené, členené podľa jednotlivých modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu uplynulého roka):
ŠKODA Octavia (30 500; -25,2 %)
ŠKODA Fabia (21 300; -23,8 %)
ŠKODA Superb (9 000; -15,1 %)
ŠKODA Yeti (7 600; -14,7 %)
ŠKODA Roomster (3 300; -15,5 %)
ŠKODA Rapid (6 800; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 5 300; nový model)

Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v prvom štvrťroku 2013 (v kusoch, zaokrúhlené, členené podľa jednotlivých modelov; +/- v percentách oproti rovnakému obdobiu uplynulého roka):
ŠKODA Octavia (87 500; -20,0 %)
ŠKODA Fabia (52 700; -22,3 %)
ŠKODA Superb (26 300; -4,5 %)
ŠKODA Yeti (18 800; -12,0 %)
ŠKODA Roomster (7 600; -18,7 %)
ŠKODA Rapid (15 000; nový model)
ŠKODA Citigo (predaj iba v Európe: 12 500; nový model)
Zdroj: WBN/PR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

9:27 21.11.2024Tlačové správy

Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

16:24 11.11.2024Tlačové správy

Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

20:53 25.10.2024Tlačové správy

Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

20:39 25.10.2024Tlačové správy

Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

14:25 22.10.2024Tlačové správy

Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.