Čo inšpiruje marketéra?
- 13:17 11.04.2013
- BRATISLAVA

Rozhovor s Milanom Formánkom (Digital manager a Communication specialist, Red Bull ) o jeho začiatkoch, inšpirácii a ideálnej marketingovej komunikácii.
1. Reklama a marketing je o komunikácii. Musí byť aj tvorca Red Bull kampaní komunikatívny a súčasne fanúšik adrenalínových športov?
Povedal by som, že je to určite výhodou a možno u nás i takým nepísaným pravidlom. V extrémnych športoch a alternatívnej kultúre chceme vystupovať kredibilne a dlhodobo. Je preto potrebné byť nielen fanúšikom, ale samozrejme i znalcom. Alebo si na to aspoň odborníka prenajať. Pokiaľ by sme napríklad trik snowboardistu pomenovali chybne a použili fotku zo zlého uhla, a ešte k tomu vyfotenú v nesprávny moment, scéna kampane by v takom prípade bola len ťažko úspešná, ale práve naopak. Byť v dnešnej dobe komunikatívny vnímam ako schopnosť byť chytľavo výstižný a vecný.
2. Vzbudiť zvedavosť, zapôsobiť na emócie je rozhodujúcim momentom pre získanie pozornosti masy ľudí, kde čerpáte inšpiráciu?
V cestovaní, v nezávislých filmoch, v umeleckých odboroch, v psychológii, v objavovaní a v ľuďoch. Či už sú to priatelia alebo okoloidúci na ulici. Kľúčovým sa mi potom zdá byť schopnosť prepájať rôzne oblasti inšpirácie bez prekombinovania.
3. Spomeniete si ešte na začiatok svojej kariéry? V čom ste sa posunuli ďalej a v čom ste sa zmenili?
Začal som vďaka extrémnym bicyklom. V prvom čísle jedného magazínu bola fotka Red Bull bikera Michala Marošiho s červenými zreničkami. Presne tak ako to robili blesky bez postprodukcie. A pri nej bol titulok: „Koľko Red Bullov musíš vypiť, aby si mal očká ako Maroši? No a potom to už išlo samo.
Posunutie vidím predovšetkým v neustálom kontakte s pestrou praxou, najlepšie to vystihujú 3 citáty:
- Pokiaľ príležitosť neklope, postav dvere.
- K dosiahnutiu cieľa prispôsobivosť namiesto odporu alebo búrka duby vyvráti zatiaľ čo rákosie sa len ohýba.
- Veľmi veľa dá človeku svet, ale pokiaľ chce človek dať niečo svetu, musí drieť ako nádenník.
4. Vďaka masívnemu počtu reklamných spotov, považujú ľudia reklamu už za otravnú. Ako sa odlíšiť a byť IN?
Rovnako považujem drvivú väčšinu reklamy za otravnú a vo verejných priestoroch a médiách určených pre deti by som ju zakázal. Myslím, že je dobré nesnažiť sa za každú cenu odlíšiť a byť IN. Marketér a jeho produkt tak jednoducho vo svojej podstate musia fungovať, inak je to len krátkodobo fungujúca pretvárka. Na jednej strane je väčšina ľudí vždy na strane väčšiny, ale na druhej strane sa väčšina ľahko nechá ovplyvniť opinion lídrami.
5. Patríte k najúspešnejším spoločnostiam na trhu, keď sa pozriete na konkurenciu v čom je vaša devíza?
Vytvárame vízie, realizujeme sny našich športovcov, zakladáme športové a kultúrne disciplíny. Nenasledujeme trendy, udávame ich. Podporujeme scény. Ak daruješ človeku rybu, nakŕmiš ho na deň. Ak ho naučíš loviť, dáš mu potravu na celý život.
6. „Red Bull vám dáva krídla“ najznámejší slogan, ktorý obletel svet a dostal sa aj do stratosféry. Čo vám dáva krídla?
S Red Bullom si ich dávame navzájom.
7. „Jediný limit je ten, ktorý si človek určí sám!“ téma nového spotu Red Bull. Je niečo vo vašej práci alebo v inej oblasti čo by ste ešte chceli skúsiť, prípadne dosiahnuť?
Každý deň niečo nové. A ideálne všetko ihneď realizujem.
Viac informácií o programe Marketing Live 2013 (24. 04. 2013, Bratislava), na ktorej Milan Formánek vystúpi s témou „Ako vytvoriť zaujímavý brandovaný obsah a pracovať s ním“ nájdete na www.marketinglive2013.sk. Ak máte radi klasické spôsoby reklamy, platené PR články, jednu veľkú kampaň za rok, aplikácie a produktové príspevky na Facebooku, táto prednáška vás buď nesúhlasne naštve alebo vám ukáže iný prístup k marketingu.

Aké dámske topánky budú v móde na jar 2025?
Členkové čižmy sú ideálnou obuvou do jarného počasia. Sú ideálne pre elegantný aj menej formálny štýl.

Ako BLIK uľahčuje online nakupovanie na Slovensku? Rýchlosť a komfort online platieb
Online nakupovanie je čoraz populárnejšie na celom svete a ani Slovensko nie je výnimkou.

Ktoré práce pri renovácii bytu alebo domu prenechať profesionálom?
Hoci si mnohí myslia, že väčšinu prác týkajúcich sa renovácie bytu alebo domu zvládnu sami, čím si ušetria peniaze, nie je to tak.

Interní a externí účtovníci: Čo je pre vašu spoločnosť najlepšie?
Každá spoločnosť, malá aj veľká, rieši rovnakú otázku - kto bude zodpovedný za vedenie účtovníctva a miezd? Mali by ste zamestnať vlastného účtovníka alebo sa spoľahnúť na externú spoločnosť?

4 seriály inšpirované skutočnými udalosťami, ktoré vás chytia
Chcete sa ponoriť do fascinujúceho sveta skutočných príbehov prenesených na televíznu obrazovku?