Beblavý chce meniť pravidlá licencií na diaľkové autobusy
- 8:03 10.01.2015
Samosprávne kraje by mali autobusovým dopravcom udeliť po splnení podmienok licenciu automaticky. Vyplýva to z návrhu novely zákona o cestnej doprave, ktorú podal vo štvrtok do národnej rady nezaradený poslanec a podpredseda Siete Miroslav Beblavý. Novela mení pravidlá, podľa ktorých sa udeľujú licencie na diaľkové autobusové linky.
Súčasný zákon je podľa Siete nezmyseľný
Podľa Siete je aktuálne znenie zákona v tejto oblasti nesprávne a nezmyselné. "Konkurencia, súťaž by mali rozhodovať o tom, kto má prevádzkovať autobusovú dopravu, nie úradníci a politici," vravel Beblavý s tým, že na rozdiel od prímestskej alebo lokálnej dopravy, ktorú kraje spolufinancujú, si za diaľkové linky ľudia platia sami a samospráva ich nedotuje. "Dávať krajom voľnú úvahu v tom, koho pustia - nepustia do diaľkovej dopravy, keď ju nefinancujú, je podľa nás nelogické," uviedol.
Zmena zákona má podľa Beblavého spočívať v tom, že licencia sa po splnení podmienok stáva nárokovateľnou. "Druhá vec je, že vypúšťame zo zákona bod, ktorý umožňuje kraju v podstate voľnú úvahu pri tom, ako licenciu udelia a ponechávame len tie podmienky, ktoré sa týkajú napríklad technického stavu vozidiel alebo iných nevyhnutných podmienok, aby linka mohla byť prevádzkovaná," vysvetlil Beblavý.
Od novely si sľubuje väčší výber a kvalitnejšie služby pre občanov. "To najmenej, čo môže štát a samospráva urobiť pre občanov, je nestáť v ceste súťaži," povedal predseda Miestneho centra Siete v Nitre Tomáš Stoklasa.
RegioJet spustil kampaň proti korupcii a klientelizmu
Podobný návrh predložil v piatok do parlamentu aj nezaradený poslanec Martin Chren. Podľa jeho návrhu by žiadateľ získal licenciu na diaľkovú autobusovú linku automaticky, ak sa v žiadosti zaviaže, že na jej prevádzku nebude žiadať dotácie a príspevky od štátu alebo samosprávy.
"Ak by o nejakú formu podpory požiadal, licencia by mu zanikla a musel by o ňu znova žiadať v štandardnom konaní," informoval agentúru SITA Chren. Beblavý aj Chren návrhmi reagujú na kauzu spoločnosti RegioJet, ktorej odmietli vydať licenciu na prepravu medzi Bratislavou a Banskou Bystricou.
Súkromný dopravca RegioJet spustil nedávno billboardovú kampaň proti korupcii a klientelizmu v Bratislavskom a Nitrianskom kraji. Firma tak protestuje proti tomu, že mu Bratislavský kraj vlani v novembri odmietol vydať licenciu na linku z Bratislavy cez Nitru do Banskej Bystrice a to na základe nesúhlasného stanoviska Nitrianskeho kraja, respektíve mesta Nitra.
Dopravca tvrdí, že splnil všetky zákonné požiadavky pre získanie licencie. Primátor Nitry Jozef Dvonč avizoval, že pre kampaň podá trestné oznámenie za ohováranie. Poslankyňa Mestského zastupiteľstva v Nitre za stranu Sieť Dominika Tekeliová na piatkovom brífingu avizovala, že na najbližšom zastupiteľstve otvorí diskusiu o doprave v Nitre.
Brusel odmieta tvrdenia Trumpa o výške amerického schodku v obchode s EÚ
Európska komisia odmieta tvrdenia amerického prezidenta Donalda Trumpa, že deficit USA v obchode s EÚ dosahuje 350 miliárd USD.
Od štvrtka začnú poskytovať služby ďalšie katastrálne odbory
Od štvrtka začnú poskytovať služby katastrálne odbory ďalších okresných úradov. Fungovať by mali začať v okrese Zlaté Moravce a Nové Zámky.
Benzín dražie, vláda podľa Fica nemôže znížiť spotrebnú daň
Zníženie spotrebnej dane by podľa premiéra znamenalo výpadky v rozpočte.
Dohoda vedenia Volkswagenu a zamestnancov o znižovaní nákladov vyvoláva pochybnosti
Napriek rečiam o radikálnej zmene sa dohoda Volkswagenu s odbormi o znižovaní nákladov v Nemecku do veľkej miery opiera o spoluprácu medzi manažérmi a zamestnancami.
SaS: Zásahy do 2. piliera pripravili každého sporiteľa o päť až desaťtisíc eur
Zásahy, ktoré vláda Roberta Fica urobila v súvislosti s druhým pilierom, pripravili každého sporiteľa o päť až desaťtisíc eur na budúcich dôchodkoch.