Polovica Slovákov pri financiách oceňuje osobný prístup
- 12:01 13.01.2015
Osobný prístup (50%) a ústretovosť v podobe tých najvýhodnejších produktov (33%) vnímajú Slováci pozitívne v rámci skúseností s finančnými inštitúciami. Väčšina z opýtaných (82%) nereklamovala žiadny finančný produkt, pričom približne rovnaké percento (86%) tento rok nemalo pri pôžičke problémy s jej splácaním.
Oceňujeme osobný prístup a radu
Z prieskumu vyplynulo, že pokiaľ ide o skúsenosti s prístupom personálu finančných inštitúcií, prevažujú u Slovákov tie pozitívne. Najčastejšie respondenti uvádzali, že sa stretli s ústretovým (25%) alebo s kompetentným personálom (21%). 14% uviedlo, že majú skúsenosti skôr s neutrálnym personálom, alebo že sa im personál snaží ponúkať produkty, ktoré nepotrebujú. Osobný prístup u pracovníka finančnej inštitúcie oceňuje až polovica respondentov zväčša vo veku 45 – 54 rokov s vyšším príjmom. Viac ako štvrtina (26%) oslovených, najmä "single", vyhľadáva osobnú radu, keď ju potrebujú. "Osobný prístup a radu odborníka oceníme najviac vtedy, ak si nevieme s niečím rady, nerozumieme napríklad výpisu z účtu alebo máme nejaký problém. Pôsobí to určite aj ako prevencia pred nepríjemnosťami , ktoré by mohli nastať , ak by sme ich včas neriešili, nerozprávali o nich, napríklad v situácii, keď nevládzeme splácať úver alebo pri dočasnom výpadku príjmu. Aj tu platí, že košeľa je bližšia ako kabát. Rovnako je to aj v prípadoch, keď sa rozhodujeme napríklad pre pôžičku a profesionál nám dôkladne a zrozumiteľne jej náležitosti vysvetlí," uvádza Marián Kolembus zo spoločnosti Provident Financial. Na osobnom prístupe pracovníka finančnej inštitúcie nezáleží 10% oslovených.
Keď sa povie "ústretová"
"Ústretová" finančná inštitúcia najčastejšie, najmä u žien, evokuje ponuku najvýhodnejších produktov pre klienta (uviedlo 33% respondentov). Ústretovosť pri riešení problémov si s týmto vyjadrením spája takmer štvrtina (24%) respondentov. Rovnaká skupina opýtaných (24%) si ústretovosť spája hlavne s odmeňovaním vernosti. Inovácie v tejto súvislosti uviedlo len 8%.
Služby a produkty nereklamujeme
Skúsenosť s reklamáciou nejakého finančného produktu alebo služby potvrdilo iba 8% Slovákov a vyriešila sa k ich spokojnosti. V takýchto prípadoch sa najčastejšie stávalo, že finančná inštitúcia svoju chybu uviedla v krátkom čase na správnu mieru (3%). Prevažná väčšina (92%) skúsenosť s takouto reklamáciou zatiaľ nemala.
Problémy so splácaním pôžičiek údajne nemáme
Problémy so splácaním pôžičiek v tomto roku väčšinu (86%) Slovákov, podľa výsledkov prieskumu, obchádzali. Zvyšných 14% bolo na tom opačne. Pokiaľ ide o hodnotenie spokojnosti s prístupom veriteľa, prevažuje to pozitívne. 7% opýtaných veriteľ vyšiel v ústrety a problém sa podarilo preklenúť . Ďalšie 3 % respondentov deklarujú spokojnosť, hoci sa problém vyriešil len načas. Negatívne skúsenosti potvrdilo 5%.
Radi platíme cez internet a kartou
Polovica Slovákov, žijúcich najmä v mestách a vo veku 25 – 44 rokov s príjmom nad 900 eur, z portfólia inovácií finančných inštitúcií využíva internet a takmer rovnaká časť opýtaných obľubuje možnosť bezkontaktnej platby kartou (45%). Mobilné aplikácie pre platby využíva 10% a pre správu rozpočtu 7% oslovených. Využívanie platby v obchodoch cez telefón deklarujú 2% respondentov. Inovácie využívajú vo všeobecnosti najmä ľudia z miest v produktívnom veku a vyšším príjmom i vzdelaním.
O prieskume
Agentúra FOCUS pre spoločnosť Provident Financial s.r.o. uskutočnila v dňoch 7. – 13.októbra 2014 prieskum verejnej mienky. Výberovú vzorku, ktorá bola vyberaná metódou kvótneho výberu, tvorilo 1031 respondentov, ktorí reprezentujú populáciu SR vo veku nad 18 rokov z hľadiska pohlavia, veku, vzdelania, národnosti.
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti
Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.
Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku
Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.
Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny
Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.
Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení
Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.
Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými
Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.