• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 27.11.2024Meniny má Milan
Bratislava

Polovica Slovákov pri financiách oceňuje osobný prístup

  • 12:01 13.01.2015
Polovica Slovákov pri financiách oceňuje osobný prístup

Osobný prístup (50%) a ústretovosť v podobe tých najvýhodnejších produktov (33%) vnímajú Slováci pozitívne v rámci skúseností s finančnými inštitúciami. Väčšina z opýtaných (82%) nereklamovala žiadny finančný produkt, pričom približne rovnaké percento (86%) tento rok nemalo pri pôžičke problémy s jej splácaním.

Štvrtina respondentov však bez problémov vyhľadá radu odborníka, ak ju potrebuje. Polovica z oslovených najčastejšie využíva internet banking, no na platbu cez telefón si ešte len zvykáme. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý v októbri pre Provident Financial realizovala agentúra FOCUS.

Oceňujeme osobný prístup a radu
Z prieskumu vyplynulo, že pokiaľ ide o skúsenosti s prístupom personálu finančných inštitúcií, prevažujú u Slovákov tie pozitívne. Najčastejšie respondenti uvádzali, že sa stretli s ústretovým (25%) alebo s kompetentným personálom (21%). 14% uviedlo, že majú skúsenosti skôr s neutrálnym personálom, alebo že sa im personál snaží ponúkať produkty, ktoré nepotrebujú. Osobný prístup u pracovníka finančnej inštitúcie oceňuje až polovica respondentov zväčša vo veku 45 – 54 rokov s vyšším príjmom. Viac ako štvrtina (26%) oslovených, najmä "single", vyhľadáva osobnú radu, keď ju potrebujú. "Osobný prístup a radu odborníka oceníme najviac vtedy, ak si nevieme s niečím rady, nerozumieme napríklad výpisu z účtu alebo máme nejaký problém. Pôsobí to určite aj ako prevencia pred nepríjemnosťami , ktoré by mohli nastať , ak by sme ich včas neriešili, nerozprávali o nich, napríklad v situácii, keď nevládzeme splácať úver alebo pri dočasnom výpadku príjmu. Aj tu platí, že košeľa je bližšia ako kabát. Rovnako je to aj v prípadoch, keď sa rozhodujeme napríklad pre pôžičku a profesionál nám dôkladne a zrozumiteľne jej náležitosti vysvetlí," uvádza Marián Kolembus zo spoločnosti Provident Financial. Na osobnom prístupe pracovníka finančnej inštitúcie nezáleží 10% oslovených.

Keď sa povie "ústretová"
"Ústretová" finančná inštitúcia najčastejšie, najmä u žien, evokuje ponuku najvýhodnejších produktov pre klienta (uviedlo 33% respondentov). Ústretovosť pri riešení problémov si s týmto vyjadrením spája takmer štvrtina (24%) respondentov. Rovnaká skupina opýtaných (24%) si ústretovosť spája hlavne s odmeňovaním vernosti. Inovácie v tejto súvislosti uviedlo len 8%.

Služby a produkty nereklamujeme
Skúsenosť s reklamáciou nejakého finančného produktu alebo služby potvrdilo iba 8% Slovákov a vyriešila sa k ich spokojnosti. V takýchto prípadoch sa najčastejšie stávalo, že finančná inštitúcia svoju chybu uviedla v krátkom čase na správnu mieru (3%). Prevažná väčšina (92%) skúsenosť s takouto reklamáciou zatiaľ nemala.

Problémy so splácaním pôžičiek údajne nemáme
Problémy so splácaním pôžičiek v tomto roku väčšinu (86%) Slovákov, podľa výsledkov prieskumu, obchádzali. Zvyšných 14% bolo na tom opačne. Pokiaľ ide o hodnotenie spokojnosti s prístupom veriteľa, prevažuje to pozitívne. 7% opýtaných veriteľ vyšiel v ústrety a problém sa podarilo preklenúť . Ďalšie 3 % respondentov deklarujú spokojnosť, hoci sa problém vyriešil len načas. Negatívne skúsenosti potvrdilo 5%.

Radi platíme cez internet a kartou
Polovica Slovákov, žijúcich najmä v mestách a vo veku 25 – 44 rokov s príjmom nad 900 eur, z portfólia inovácií finančných inštitúcií využíva internet a takmer rovnaká časť opýtaných obľubuje možnosť bezkontaktnej platby kartou (45%). Mobilné aplikácie pre platby využíva 10% a pre správu rozpočtu 7% oslovených. Využívanie platby v obchodoch cez telefón deklarujú 2% respondentov. Inovácie využívajú vo všeobecnosti najmä ľudia z miest v produktívnom veku a vyšším príjmom i vzdelaním.

O prieskume
Agentúra FOCUS pre spoločnosť Provident Financial s.r.o. uskutočnila v dňoch 7. – 13.októbra 2014 prieskum verejnej mienky. Výberovú vzorku, ktorá bola vyberaná metódou kvótneho výberu, tvorilo 1031 respondentov, ktorí reprezentujú populáciu SR vo veku nad 18 rokov z hľadiska pohlavia, veku, vzdelania, národnosti.
Zdroj: WBN/PR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

9:27 21.11.2024Tlačové správy

Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

16:24 11.11.2024Tlačové správy

Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

20:53 25.10.2024Tlačové správy

Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

20:39 25.10.2024Tlačové správy

Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

14:25 22.10.2024Tlačové správy

Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.