Banskobystrický kraj udelil RegioJetu licenciu na novú linku
- 16:30 13.01.2015
- BANSKÁ BYSTRICA

Po tom, čo Nitriansky kraj neudelil licenciu spoločnosti RegioJet na prevádzkovanie autobusovej linky Bratislava - Nitra - Banská Bystrica, spoločnosť sa obrátila so žiadosťou na Banskobystrický kraj. Tam RegioJet uspel.
Spoločnosť RegioJet môže začať voziť cestujúcich na diaľkovej autobusovej linke Banská Bystrica - Bratislava. Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) jej dnes na prevádzkovanie tejto linky udelil licenciu.
Informoval o tom hovorca BBSK Vladimír Gürtler s tým, že predseda BBSK Marian Kotleba verí, že táto linka pomôže rozvoju Banskobystrického kraja, zlepší život jeho občanov, zvýši komfort a služby dopravcov pre cestujúcu verejnosť a podporí podnikateľské prostredie.
Novú autobusovú linku chcú spustiť 1. februára
O udelenie licencie na prevádzku autobusovej linky Banská Bystrica - Nitra - Bratislava požiadala spoločnosť RegioJet BBSK po tom, ako jej túto licenciu odmietol udeliť Bratislavský samosprávny kraj.
Odporúčame aj:
RegioJet by mal jazdiť z Bratislavy aj do Banskej Bystrice
Primátor Nitry podá trestné oznámenie pre kampaň RegioJetu
Ako pred týždňom uviedol Radim Jančura, majiteľ českého hodlingu Student Agency, ktorého je RegioJet súčasťou, novú autobusovú linku chcú začať prevádzkovať od 1. februára. Avizoval tiež, že cestujúci tak budú na trase medzi Banskou Bystricou a Bratislavou môcť využívať najluxusnejšie autobusy v Európe za polovičné ceny, než platia v súčasnosti. RegioJet má na to pripravených osem nových autobusov, každý za 350-tisíc eur.
Pravidelnú autobusovú linku Bratislava - Banská Bystrica chcela firma RegioJet pôvodne začať prevádzkovať 3. novembra. Bratislavský kraj jej však na základe nesúhlasného stanoviska Nitrianskeho kraja, respektíve mesta Nitra, odmietol na túto linku vydať licenciu.
Na protest spustili kampaň 50 bilbordov
Na protest proti tomuto rozhodnutiu firma minulý týždeň rozbehla v Bratislavskom a Nitrianskom kraji prostredníctvom 50 bilbordov kampaň proti korupcii a klientelizmu. Dopravca tvrdí, že splnil všetky zákonné požiadavky pre získanie licencie.
"Nedotované spojenie Bratislava - Nitra - Banská Bystrica môže byť prevádzkované tisíckami autobusových dopravcov. Jediný, kto rozhoduje o existencii daného spojenia, je zákazník, teda trh, nie politici Frešo, Belica a Dvonč," uviedol Jančura na adresu predsedov Bratislavského a Nitrianskeho kraja, ako aj primátora Nitry.
"Získanie licencie existuje len preto, aby sa overilo, či dané spojenie nie je v súbehu s dotovanou dopravou. Keďže neexistoval právny dôvod, aby licencia nebola vydaná, konkurencia si našla primátora Nitry Dvonča," dodal Jančura.

Štefan Kišš: Verejný dlh sa za súčasnej vlády zvýšil o 1500 eur na občana
Verejný dlh Slovenska výrazne rastie, v prepočte na občana už predstavuje viac ako 14.000 eur.

Trump nevylúčil zvýšenie ciel na dovoz kanadských áut
Americký prezident Donald Trump nevylúčil, že súčasné clá na dovoz áut z Kanady môže ešte zvýšiť.

Taraba vyzýva investora baterkárne, aby nehazardoval s reputáciou investície
Ministerstvo životného prostredia plánuje pozastavenie procesu posudzovania vplyvov baterkárne na životné prostredie.

SaS: Geologický výskum o vhodnosti lokality na zakopávanie kadáverov neexistuje
Branislav Gröhling vyzval ministra pôdohospodárstva Richarda Takáča na odstúpenie z funkcie.

Bratislava nesúhlasí so zámerom Slovnaftu vybudovať novú spaľovňu
Bratislavské mestské zastupiteľstvo nesúhlasí so zámerom spoločnosti Slovnaft vybudovať veľkokapacitnú spaľovňu pre spracovanie dovážaného komunálneho a nebezpečného odpadu na území hlavného mesta.