Reklám je v TV viac, zaujať chcú najmä banky a operátori
- 6:14 31.01.2015

Diváci mohli v minulom roku vidieť v celoštátnych slovenských televíziách takmer 6090 hodín komerčných spotov a sponzorských odkazov. Ak by ich nepretržite vysielala jedna stanica, o program by mala postarané 254 dní. Celkovo sa na obrazovkách vystriedalo 960 tisíc reklám. Ich priemerná dĺžka bola 23 sekúnd.
Ako ďalej vyplýva z monitoringu spoločnosti TNS Slovakia, reklamy zaberajú z vysielacieho času čoraz viac priestoru. Medziročne stúpol počet hodín reklám o desať percent, a to aj napriek tomu, že skončila jedna stanica. Priamo úmerne tomu vzrástli aj reklamné výdavky, ktoré sa medziročne zvýšili o 5,5 percenta, zadávatelia počas uplynulého roka preinvestovali v televíziách viac ako 748 miliónov eur.
Tromi najväčšími zadávateľmi televíznej reklamy boli mobilní operátori, prvenstvo má Slovak Telekom, nasleduje Orange a O2. Do prvej desiatky sa dostali aj Unilever, Henkel, Lidl, Slovenská sporiteľňa, COTY, Poštová banka a Prima Banka. "TOP 10 zadávateľov TV reklamy minulo 28 percent celkových výdavkov do reklamy v televízii," konštatuje TNS. Spoločnosť vychádzala pri monitoringu výdavkov z oficiálnych cenníkov.
Rekordérom v počte reklám sa stala stanica Plus
Vo všeobecnosti najviac peňazí zadávatelia investovali do reklamy bánk a bankových produktov, nasledovali služby mobilných operátorov, na treťom mieste boli lieky, o priečku nižšie automotive a päticu uzatvárali maloobchodné reťazce. Týchto päť kategórií malo na celkových reklamných výdavkoch 48-percentný podiel.
Najviac spotov, až 3425, odvysielali televízie deviateho októbra 2014. V prime time mala v tento deň RTVS kvalifikačný zápas na EURO 2016 medzi Slovenskom a Španielskom, Markíza vysielala Búrlivé víno a JOJ Panelák. Rekordérom v počte reklám v jednom bloku sa stala stanica Plus. Počas futbalového zápasu slovenskej reprezentácie do 21 rokov s Talianskom, odvysielala v bloku 32 spotov v dĺžke 12 minút. Najdrahší spot minulého roka zase vysielala JOJ počas relácie V siedmom nebi s Marikou Gombitovou. Išlo o 45 sekundovú reklamu na Orange.
Agentúra TNS Slovakia vznikla v roku 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva.

Spojeným štátom hrozí nedostatok elektroniky pre clá, varuje taiwanský Pegatron
Taiwanská spoločnosť Pegatron, dôležitý dodávateľ pre Apple a Dell, v pondelok upozornil, že clá prezidenta Donalda Trumpa prinášajú zmätky a takisto riziko nedostatku spotrebnej elektroniky v USA.

Spojené štáty zvýšia dodávky LNG do Európy
USA zvýšia dodávky skvapalneného zemného plynu do Európy. Uviedol to v pondelok americký minister energetiky Chris Wright počas návštevy Varšavy.

Ráž: NDS začína s opravami na ďalších deviatich diaľničných mostoch
Národná diaľničná spoločnosť od začiatku roka začala s rekonštrukciou siedmich diaľničných mostov, s opravami pokračuje od apríla 2025 aj na ďalších deviatich mostoch.

Villeroy: ECB má stále určitý priestor na zníženie úrokových sadzieb
Hrozby Donalda Trumpa vysokými dovozným clami predstavujú neistotu pre ekonomiky vo svete, napriek tomu má ECB určitý priestor na ďalšie zníženie úrokových sadzieb.

V Jaslovských Bohuniciach bude v stredu havarijné cvičenie
V areáli spoločnosti JAVYS v Jaslovských Bohuniciach sa v stredu 30. apríla uskutoční celoareálové havarijné cvičenie SMREK 2025.