Reklám je v TV viac, zaujať chcú najmä banky a operátori
- 6:14 31.01.2015
Diváci mohli v minulom roku vidieť v celoštátnych slovenských televíziách takmer 6090 hodín komerčných spotov a sponzorských odkazov. Ak by ich nepretržite vysielala jedna stanica, o program by mala postarané 254 dní. Celkovo sa na obrazovkách vystriedalo 960 tisíc reklám. Ich priemerná dĺžka bola 23 sekúnd.
Ako ďalej vyplýva z monitoringu spoločnosti TNS Slovakia, reklamy zaberajú z vysielacieho času čoraz viac priestoru. Medziročne stúpol počet hodín reklám o desať percent, a to aj napriek tomu, že skončila jedna stanica. Priamo úmerne tomu vzrástli aj reklamné výdavky, ktoré sa medziročne zvýšili o 5,5 percenta, zadávatelia počas uplynulého roka preinvestovali v televíziách viac ako 748 miliónov eur.
Tromi najväčšími zadávateľmi televíznej reklamy boli mobilní operátori, prvenstvo má Slovak Telekom, nasleduje Orange a O2. Do prvej desiatky sa dostali aj Unilever, Henkel, Lidl, Slovenská sporiteľňa, COTY, Poštová banka a Prima Banka. "TOP 10 zadávateľov TV reklamy minulo 28 percent celkových výdavkov do reklamy v televízii," konštatuje TNS. Spoločnosť vychádzala pri monitoringu výdavkov z oficiálnych cenníkov.
Rekordérom v počte reklám sa stala stanica Plus
Vo všeobecnosti najviac peňazí zadávatelia investovali do reklamy bánk a bankových produktov, nasledovali služby mobilných operátorov, na treťom mieste boli lieky, o priečku nižšie automotive a päticu uzatvárali maloobchodné reťazce. Týchto päť kategórií malo na celkových reklamných výdavkoch 48-percentný podiel.
Najviac spotov, až 3425, odvysielali televízie deviateho októbra 2014. V prime time mala v tento deň RTVS kvalifikačný zápas na EURO 2016 medzi Slovenskom a Španielskom, Markíza vysielala Búrlivé víno a JOJ Panelák. Rekordérom v počte reklám v jednom bloku sa stala stanica Plus. Počas futbalového zápasu slovenskej reprezentácie do 21 rokov s Talianskom, odvysielala v bloku 32 spotov v dĺžke 12 minút. Najdrahší spot minulého roka zase vysielala JOJ počas relácie V siedmom nebi s Marikou Gombitovou. Išlo o 45 sekundovú reklamu na Orange.
Agentúra TNS Slovakia vznikla v roku 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva.
Trump vyzval firmy na investície v USA, inak sa môžu pripraviť na clá
Podľa Donalda Trumpa nie je lepšie miesto na podnikanie než Spojené štáty.
Slovenskí europoslanci žiadajú o intenzívnejšie opatrenia proti znečisťovaniu plastmi
Poslanci Európskeho parlamentu v stredu vyzvali EÚ na zintenzívnenie naliehavých opatrení na obmedzenie znečistenia plastmi v Únii aj na celom svete.
Ministerstvo financií: Zamestnanci vyslaní do zahraničia si môžu uplatniť daňový bonus na dieťa
Ministerstvo spolu s finančnou správou pripraví v najbližších dňoch metodické usmernenie.
Elon Musk spochybňuje veľký projekt rozvoja AI, ktorý oznámil Trump
Elon Musk, šéf poradného orgánu zodpovedného za zvýšenie efektivity vlády USA, spochybnil ambiciózny projekt rozvoja umelej inteligencie, ktorý podporuje prezident Donald Trump.
Výroba elektriny z fosílnych palív v EÚ klesla na historické minimum
Výroba elektriny z fosílnych palív v Európskej únii klesla v roku 2024 na historické minimum.