• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 23.1.2025Meniny má Miloš
Bratislava

Reklám je v TV viac, zaujať chcú najmä banky a operátori

  • 6:14 31.01.2015
Reklám je v TV viac, zaujať chcú najmä banky a operátori

Diváci mohli v minulom roku vidieť v celoštátnych slovenských televíziách takmer 6090 hodín komerčných spotov a sponzorských odkazov. Ak by ich nepretržite vysielala jedna stanica, o program by mala postarané 254 dní. Celkovo sa na obrazovkách vystriedalo 960 tisíc reklám. Ich priemerná dĺžka bola 23 sekúnd.

Prvenstvo v reklamách patrí Telekomu

Ako ďalej vyplýva z monitoringu spoločnosti TNS Slovakia, reklamy zaberajú z vysielacieho času čoraz viac priestoru. Medziročne stúpol počet hodín reklám o desať percent, a to aj napriek tomu, že skončila jedna stanica. Priamo úmerne tomu vzrástli aj reklamné výdavky, ktoré sa medziročne zvýšili o 5,5 percenta, zadávatelia počas uplynulého roka preinvestovali v televíziách viac ako 748 miliónov eur.

Tromi najväčšími zadávateľmi televíznej reklamy boli mobilní operátori, prvenstvo má Slovak Telekom, nasleduje Orange a O2. Do prvej desiatky sa dostali aj Unilever, Henkel, Lidl, Slovenská sporiteľňa, COTY, Poštová banka a Prima Banka. "TOP 10 zadávateľov TV reklamy minulo 28 percent celkových výdavkov do reklamy v televízii," konštatuje TNS. Spoločnosť vychádzala pri monitoringu výdavkov z oficiálnych cenníkov.

Rekordérom v počte reklám sa stala stanica Plus

Vo všeobecnosti najviac peňazí zadávatelia investovali do reklamy bánk a bankových produktov, nasledovali služby mobilných operátorov, na treťom mieste boli lieky, o priečku nižšie automotive a päticu uzatvárali maloobchodné reťazce. Týchto päť kategórií malo na celkových reklamných výdavkoch 48-percentný podiel.

Najviac spotov, až 3425, odvysielali televízie deviateho októbra 2014. V prime time mala v tento deň RTVS kvalifikačný zápas na EURO 2016 medzi Slovenskom a Španielskom, Markíza vysielala Búrlivé víno a JOJ Panelák. Rekordérom v počte reklám v jednom bloku sa stala stanica Plus. Počas futbalového zápasu slovenskej reprezentácie do 21 rokov s Talianskom, odvysielala v bloku 32 spotov v dĺžke 12 minút. Najdrahší spot minulého roka zase vysielala JOJ počas relácie V siedmom nebi s Marikou Gombitovou. Išlo o 45 sekundovú reklamu na Orange.

Agentúra TNS Slovakia vznikla v roku 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva.
Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Trump vyzval firmy na investície v USA, inak sa môžu pripraviť na clá

Trump vyzval firmy na investície v USA, inak sa môžu pripraviť na clá

DNES - 20:03Ekonomické

Podľa Donalda Trumpa nie je lepšie miesto na podnikanie než Spojené štáty.

Slovenskí europoslanci žiadajú o intenzívnejšie opatrenia proti znečisťovaniu plastmi

Slovenskí europoslanci žiadajú o intenzívnejšie opatrenia proti znečisťovaniu plastmi

DNES - 16:00Ekonomické

Poslanci Európskeho parlamentu v stredu vyzvali EÚ na zintenzívnenie naliehavých opatrení na obmedzenie znečistenia plastmi v Únii aj na celom svete.

Ministerstvo financií: Zamestnanci vyslaní do zahraničia si môžu uplatniť daňový bonus na dieťa

Ministerstvo financií: Zamestnanci vyslaní do zahraničia si môžu uplatniť daňový bonus na dieťa

DNES - 13:05Ekonomické

Ministerstvo spolu s finančnou správou pripraví v najbližších dňoch metodické usmernenie.

Elon Musk spochybňuje veľký projekt rozvoja AI, ktorý oznámil Trump

Elon Musk spochybňuje veľký projekt rozvoja AI, ktorý oznámil Trump

DNES - 11:01Ekonomické

Elon Musk, šéf poradného orgánu zodpovedného za zvýšenie efektivity vlády USA, spochybnil ambiciózny projekt rozvoja umelej inteligencie, ktorý podporuje prezident Donald Trump.

Výroba elektriny z fosílnych palív v EÚ klesla na historické minimum

Výroba elektriny z fosílnych palív v EÚ klesla na historické minimum

DNES - 9:30Ekonomické

Výroba elektriny z fosílnych palív v Európskej únii klesla v roku 2024 na historické minimum.