• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 27.11.2024Meniny má Milan
Bratislava

Najobľúbenejší cider na svete sa vyrába už aj v Hurbanove

  • 16:17 17.02.2015
  • BRATISLAVA
Najobľúbenejší cider na svete sa vyrába už aj v Hurbanove

Od polovice februára 2015 prichádza na slovenský trh cider Strongbow, ktorý je najpredávanejším ciderom vo svete. Receptúra cideru Strongbow pochádza priamo z kolísky tohto nápoja vo Veľkej Británii a siaha až do roku 1962. Vyrába sa z jablkovej šťavy vyrobenej lisovaním 12-tich druhov na slnku dozretých jabĺk z okolia výrobného závodu Bulmer´s v anglickom Hereforde.

Od 23. januára 2015 sa Strongbow vyrába v pivovare spoločnosti HEINEKEN Slovensko v Hurbanove. Odtiaľ ho bude spoločnosť dodávať na šesť trhov regiónu strednej a východnej Európy, vrátane Slovenska. Hurbanovo sa tak stalo prvým pivovarom v rámci koncernu HEINEKEN celosvetovo, ktorý okrem výroby piva pokrýva aj výrobu cideru, a zároveň celosvetovo tretím závodom na výrobu Strongbow. Na pultoch predajní a v Horeca prevádzkach na Slovensku je Strongbow už v týchto dňoch dostupný v troch rôznych príchutiach – základná príchuť Strongbow Gold Apple (jablko), Strongbow Honey (med) a Strongbow Red berries (červené bobuľové ovocie). Všetky tri príchute sa v súčasnosti predávajú vo fľašiach s objemom 0,33l, v najbližších týždňoch aj v plechovkách s objemom 0,4l, Strongbow Gold Apple je dostupný aj ako čapovaný.

"Uvedenie Strongbow na slovenský trh je jednoznačne historickým míľnikom v živote spoločnosti HEINEKEN Slovensko. Som nesmierne hrdý, že náš pivovar je tretím závodom v rámci celej spoločnosti HEINEKEN, ktorý vyrába najobľúbenejší cider na svete – značku Strongbow. Od piatku 23. januára 2015 HEINEKEN Slovensko už nie je iba pivovarníckou spoločnosťou, ale zároveň aj významným výrobcom cideru pre celý náš región," hovorí Odin Goedhart, generálny riaditeľ spoločnosti HEINEKEN Slovensko a dodáva: "Mojím predchádzajúcim pôsobiskom bola spoločnosť HEINEKEN vo Veľkej Británii, kde som bol zodpovedný aj za výrobu cideru. Som preto osobne veľmi rád, že tento úžasný produkt, s ktorým sme na tamojších trhoch dosiahli veľké úspechy, prinášame v týchto dňoch na Slovensko, a som presvedčený o jeho úspechu."

Koncern HEINEKEN je lídrom na globálnom trhu so ciderom s celkovým trhovým podielom 19 % celosvetovéhe predaja. Spoločnosť je zároveň najväčším producentom jabĺk určených na výrobu cideru z vlastných sadov v Anglicku a v Belgicku. Značka Strongbow je jednoznačne najpredávanejším ciderom vo svete s celosvetovým trhovým podielom 14 %, čo je dvojnásobný podiel oproti značke zastávajúcej druhé miesto v celosvetovom rebríčku*. V praxi to znamená, že 1 zo siedmich predaných ciderov na svete a zároveň 1 zo štyroch ciderov predaných vo Veľkej Británii je práve Strongbow. Dnes sa Strongbow aj vďaka výrobe v Hurbanove predáva v takmer 60-tich krajinách sveta.

Receptúra cideru Strongbow vznikla v roku 1962 v závode Bulmer´s v anglickom meste Hereford, ktorý je dnes najväčším závodom na výrobu cideru vo svete. Bulmer´s je situovaný v oblasti, kde sa vypestuje najviac jabĺk vo Veľkej Británii, a práve v tomto závode boli položené základy modernej výroby cideru už v roku 1887. Bulmer´s dokonca produkoval cider priamo pre anglickú kráľovnú, a bol hrdo nazývaný ako "Cider Maker for her Majesty the Queen" (Výrobca cideru pre Jej Veličenstvo kráľovnú). Strongbow sa vyrába aj v závode Stassen Cidre v meste Aubel v Belgicku, kde sa okrem výroby nachádza aj výskumné a vývojové centrum HEINEKEN-u pre výrobu cideru. Centrum vedie Jean-Pierre Stassen, predstaviteľ štvrtej generácie výrobcov cideru z rodiny Stassen, ktorá sa tomuto prírodnému nápoju z jabĺk venuje s nadšením už od roku 1895. Tretím závodom na svete na výrobu cideru Strongbow sa stal práve pivovar spoločnosti HEINEKEN Slovensko v Hurbanove. Strongbow z Hurbanova je okrem Slovenska dodávaný na trhy v Českej republike, Poľsku, Maďarsku, Rakúsku a Chorvátsku.

Už v týchto dňoch je Strongbow dostupný na pultoch predajní v troch rôznych príchutiach. Strongbow Gold Apple sa vyznačuje osviežujúcou, plnou chuťou červeného a jemne kyslého zeleného jablka a po napití zanecháva príjemnú horkosladkú stopu. Strongbow Honey je jemne horkejší variant obohatený o sladký nádych medu, no zároveň si zachováva svoju jablkovú ľahkosť. Strongbow Red berries – to sú jablká v kombinácii s červeným bobuľovým ovocím, ktorá prináša vyváženú chuť sladkej a kyslej chuti. Všetky tri príchute sú dostupné vo fľašiach s objemom 0,33l a v najbližších týždňoch aj v plechovkách s objemom 0,4l. V puboch a baroch bude Strongbow Gold Apple dostupný zároveň aj ako čapovaný, a to do špeciálnych pohárov v objeme 0,25l a 0,4l. Cider Strongbow sa správne podáva vychladený na teplotu 4-5 ̊ Celzia s kockami ľadu ideálne do 1/3 výšky pohára. Podávanie s ľadom zdôrazní osviežujúci charakter nápoja, vyvažuje sladké a kyslé chute v nápoji a zachováva sa jeho správna teplota počas vychutnávania. Obsah alkoholu v cideri Strongbow je 4,5 %.

Cider (vysl."sajder") je sýtený osviežujúci alkoholický nápoj vyrobený kvasením nefiltrovanej šťavy z dozretých jabĺk. Vo svete si cider získava čoraz väčšiu popularitu vďaka svojmu prírodnému charakteru a osviežujúcej, príjemne sladkej chuti, ktorú oceňujú milovníci vína, piva, ako aj nepivári, ktorým nevyhovuje horká chuť klasického piva. Práve meniace sa spotrebiteľské preferencie konzumentov smerom k autentickým, prírodným a zároveň chuťovo sladším nápojom sú motorom výrazne rastúceho trhu so cidermi vo svete.

"Cider je dnes synonymom slova príležitosť. Celosvetový trh so ciderom rastie dvakrát rýchlejšie ako trh s pivom a štyrikrát rýchlejšie ako trh s vínom, za posledných 5 rokov tento trh vzrástol až o 25 %. Je to autentický nápoj vyrobený z dozretých jabĺk, atraktívny pre mužov aj ženy, ktoré často pivo ako osvieženie kvôli horkejšej chuti odmietajú," hovorí Odin Goedhart a pokračuje: "Chuť cideru Strongbow sme u nás testovali pred uvedením na trh aj medzi samotnými spotrebiteľmi, ktorí ho označili za osviežujúci nápoj s veľmi príjemnou chuťou. Slovenskí konzumenti si zároveň prostredníctvom spotrebiteľských testov vybrali aj samotné príchute, ktoré by si radi vychutnali, a preto sme presvedčení, že uvedenie Strongbow na trh bude úspechom."

"HEINEKEN ako aj značka Strongbow reprezentujú znalosti, skúsenosti a dlhoročnú tradíciu výroby cideru siahajúcu až do roku 1884 v Anglicku. Dnes ho vyrábame na Slovensku, našimi ľuďmi v pivovare v Hurbanove, prichádzame na trh v troch rôznych príchutiach a troch rôznych typoch balenia. Som si istý, že cider Strongbow konzumentov na Slovensku jednoznačne presvedčí a jeho osviežujúcu, príjemnú chuť si veľmi rýchlo obľúbia," dodáva na záver Odin Goedhart.

*Zdroj: Canadean, 2013 global volume, ranking of biggest Global single Cider brand
Zdroj: WBN/PR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

9:27 21.11.2024Tlačové správy

Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

16:24 11.11.2024Tlačové správy

Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

20:53 25.10.2024Tlačové správy

Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

20:39 25.10.2024Tlačové správy

Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

14:25 22.10.2024Tlačové správy

Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.