• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 26.11.2024Meniny má Kornel
Bratislava

Firma Henkel zaznamenala v 4. kvartáli nárast zisku

  • 9:42 05.03.2015
  • BRATISLAVA
Firma Henkel zaznamenala v 4. kvartáli nárast zisku

"Rok 2014 bol pre Henkel úspešným rokom. V náročnom prostredí, vyznačujúcom sa silnou trhovou konkurenciou, sme dosiahli naše finančné ciele a zaznamenali veľmi dobrý pokrok v realizácii našej stratégie do roku 2016," povedal predseda predstavenstva spoločnosti Kasper Rorsted. "Všetky tri obchodné divízie k tomuto dobrému výsledku prispeli svojim ziskovým organickým rastom. Hlavným faktorom nášho rastu boli opätovne rozvíjajúce sa trhy, kde Henkel zaznamenal výrazný organický rast na úrovni takmer 8 %. Ale organický obrat mierne vzrástol aj na rozvinutých trhoch."

V súvislosti s účtovným rokom 2015 Rorsted uviedol: "Ekonomické prostredie zostáva naďalej zložité a veľmi nestále. Vzhľadom na pokračujúci konflikt medzi Ruskom a Ukrajinou očakávame vo východnej Európe v roku 2015 stagnáciu, sprevádzanú ďalšími tlakmi na ruskú ekonomiku a menu. Budeme pokračovať v prispôsobovaní našich procesov a štruktúr v záujme zvýšenia našej flexibility a efektivity. Zameriavame sa na realizáciu našej stratégie s cieľom dosiahnuť náročné finančné ciele, ktoré sme si na rok 2016 stanovili.

Výhľad na rok 2015:
"V priebehu celého účtovného roka 2015 očakávame rast organického obratu na úrovni 3 až 5 %. Očakávame, že naša upravená marža EBIT vzrastie na približne 16 % a upravený zisk na prioritnú akciu o približne 10 %," zhrnul Rorsted finančné ciele na rok 2015.

Obrat a zisk v roku 2014
Obrat za účtovný rok 2014 dosiahol 16 428 mil. eur, čo bolo mierne vyššie v porovnaní z predchádzajúcim rokom. Bez započítania negatívnych kurzových vplyvov vo výške 4.0 % obrat vzrástol o 4,4 %. Organický obrat, ktorý nezohľadňuje kurzové vplyv a akvizície/zníženia stavu majetku zaznamenal solídny nárast na úrovni 3,4 %.

Všetky obchodné divízie zaznamenali solídny rast organického obratu a svojich trhových podielov na relevantných trhoch. Divízia Laundry & Home Care dosiahla 4,6-percentný rast organického obratu. Divízia Beauty Care dosiahla organický rast o 2 % a divízia Adhesive Technologies dosiahla organický rast na úrovni 3,7 %.

Po zohľadnení jednorazových výnosov a nákladov, ako aj nákladov na reštrukturalizáciu, sa upravený prevádzkový zisk (EBIT) zvýšil o 2,9 % z 2 516 mil. eur na 2 588 mil. eur. K tomuto pozitívnemu vývoju prispeli všetky tri obchodné divízie. V porovnaní s 2 285 mil. eur za predchádzajúci rok dosiahol vykázaný prevádzkový zisk (EBIT) 2 244 mil. eur.

Upravená výnosnosť predaja (marža EBIT) vzrástla o 0,4 percentuálneho bodu z 15,4 % na 15,8 %. Vykázaná výnosnosť predaja dosiahla 13,7 % v porovnaní so 14 % v minulom roku.

Finančný výsledok sa zlepšil o 64 mil. eur na -49 mil. eur, najmä vďaka zlepšeniu v položke čisté úroky, čo bolo čiastočne spôsobené splatením prioritných dlhopisov v júni 2013 a marci 2014, ako aj uplynutím fixácií úrokových sadzieb v marci 2014. Daňové zaťaženie predstavovalo 24,3 % v porovnaní s 25,2 % v predchádzajúcom roku.

Upravený čistý zisk sa po odpočítaní menšinových podielov medziročne zvýšil o 7,5 %, z 1 764 mil. eur na 1 896 mil. eur. Čistý zisk sa zvýšil o 2,3 % z 1 625 mil. eur na 1 662 mil. eur. Po odpočítaní 34 mil. eur z titulu menšinových podielov dosiahol čistý zisk za účtovné obdobie 1 628 mil. eur (1 589 mil. eur v predchádzajúcom roku).

Upravený zisk na prioritnú akciu (EPS) vzrástol o 7,6 % z 4,07 eur na 4,38 eur. Vykázaný EPS vzrástol z 3,67 eur na 3,76 eur.

Predstavenstvo, dozorná rada a výbor akcionárov navrhnú, aby riadne valné zhromaždenie schválilo zvýšenie dividendy na prioritnú akciu o 7,4 % na 1,31 eura (v predchádzajúcom roku 1,22 eura) a zvýšenie dividendy na kmeňovú akciu o 7,5 %na 1,29 eura. Podobne, ako v predchádzajúcom roku, by tak výplatný pomer dosiahol 30,0 %.

Pomer čistého prevádzkového kapitálu k obratu bol opätovne na nízkej úrovni 4,2 %. Avšak najmä kvôli k negatívnym vplyvom devízových trhov a akvizícií bol v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 1,9 percentuálneho bodu vyšší.

Čistá finančná pozícia na konci roka dosiahla -153 mil. eur (959 mil. eur v roku 2013), najmä pod vplyvom platieb za akvizície a výplat dividend. Okrem toho, kapitálové výdavky vzrástli približne o 19 % na 517 mil. eur z 436 mil. eur v predchádzajúcom roku. V porovnaní s predchádzajúcim rokom dosiahol rast kapitálových výdavkov na rozvíjajúcich sa trhoch 30 %, v dôsledku čoho boli v roku 2014 alokácie investícií medzi rozvinuté a rozvíjajúce sa trhy vyvážené.

Výsledky obchodných divízií
V roku 2014 pokračovala divízia Laundry & Home Care v trende zvyšovania svojej ziskovosti. Výrazným zvýšením svojho organického obratu o 4,6 % tak výrazne predstihla stagnujúci vývoj na relevantných trhoch. V nominálnom vyjadrení sa obrat zvýšil o 1 % na 4 626 miliónov eur.

Pod výrazný organický rast v roku 2014 sa opätovne podpísali rozvíjajúce sa trhy, na ktorých dosiahol rast dvojciferné hodnoty. Rast obratu vo východnej Európe bol veľmi slušný, napriek rastúcej konkurencii v jednotlivých krajinách regiónu. Región Afriky a Blízkeho východu opätovne zaznamenal dvojciferný rast, a to napriek pretrvávajúcej politickej neistote a prebiehajúcej občianskej vojne v Sýrii. Obrat v Latinskej Amerike vzrástol veľmi výrazne, najmä vďaka úspešnému uvedeniu značky Persil, ktorá na trh regiónu vstúpila v roku 2011. Rovnako výrazný rast zaznamenal aj obrat v Ázii (okrem Japonska).

V porovnaní s predchádzajúcim rokom došlo k miernemu poklesu obratu na rozvinutých trhoch, pričom výsledky boli regionálne diferencované. Obrat v Severnej Amerike poklesol na pozadí trhového prostredia ovplyvneného intenzívnou cenovou a reklamnou konkurenciou. Tento pokles však kompenzoval nárast obratu v západnej Európe.

Upravený prevádzkový zisk sa zvýšil o 4,8 % na 749 mil. eur. Upravená výnosnosť predaja sa zvýšila o 0,6 percentuálneho bodu na rekordných 16,2 %. Vykázaný prevádzkový zisk dosiahol 615 mil. eur, v porovnaní so 682 mil. eur v predchádzajúcom roku.

Divízia Beauty Care tiež zaznamenala solídny rast obratu v súlade s trendom z predchádzajúcich rokov. Pri slušnom raste organického obratu o 2 % sa celkový rast divízie opätovne dostal nad priemer dosahovaný na relevantných trhoch. V nominálnom vyjadrení sa obrat zvýšil o 1,0 % z 3 510 mil. eur v predchádzajúcom roku na 3 547 mil. eur.

Z regionálneho hľadiska dosiahla spoločnosť obzvlášť výrazné výsledky na rozvíjajúcich sa trhoch, pričom sa jej podarilo zopakovať úspechy z predchádzajúcich rokov v Ázii (s výnimkou Japonska) a dosiahnuť dvojciferný rast organického obratu, najmä vďaka výraznému príspevku jej obchodných činností v Číne. Napriek politickej nestabilite bol rast v regióne Afriky/Blízkeho východu veľmi výrazný a rast v regióne východnej Európy solídny. Obrat v Latinskej Amerike poklesol, najmä vďaka zložitej situácii na venezuelskom trhu.

Organický obrat na rozvinutých trhoch bol mierne záporný. Avšak divízia Beauty Care zaznamenala v západnej Európe pozitívny rast, napriek celkovej trhovej stagnácii a, v niektorých krajinách, trhovej kontrakcii. Naproti tomu, obrat na rozvinutých trhoch ázijsko-pacifického a severoamerického regiónu nedosiahol úroveň predchádzajúceho roka. Upravený prevádzkový zisk sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšil o 3,5 % na 544 mil. eur, čo je historicky najlepší výsledok divízie. Upravená výnosnosť predaja sa zvýšila o 0,3 percentuálneho bodu na 15,3 %. Vykázaný prevádzkový zisk dosiahol 421 mil. eur v porovnaní so 474 mil. eur v predchádzajúcom roku.

Divízia Adhesive Technologies aj v roku 2014 pokračovala v trende zvyšovania svojho rastu a ziskovosti, pričom jej rast organického obratu na úrovni 3,7 % bol nad trhovým priemerom. Vykázaný obrat vo výške 8 127 mil. eur bol mierne nad úrovňou predchádzajúceho roka, kedy dosiahol 8 117 mil. eur.

Nárast organického obratu bol spôsobený predovšetkým veľmi dobrými výsledkami divízie na rozvíjajúcich sa trhoch. Najvyššia, až dvojciferná miera rastu obratu, bola zaznamenaná v regióne Afriky/Blízkeho východu. Rast obratu v Ázii (okrem Japonska) bol veľmi silný, pričom obrat v Latinskej Amerike vzrástol tiež veľmi výrazne. V organickom vyjadrení bol rast obratu vo východnej Európe celkovo solídny, napriek zložitej politickej situácii, ktorá ovplyvňuje obchodnú činnosť v niektorých častiach regiónu. Organický obrat na rozvinutých trhoch prekročil úroveň predchádzajúceho roka. Kým obrat v regióne Severnej Ameriky nedosiahol úroveň predchádzajúceho roka, rozvinuté trhy v ázijsko-tichomorskom regióne zaznamenali solídny rast. Výsledky obchodnej činnosti v západnej Európe boli pozitívne.

Upravený prevádzkový zisk sa zvýšil o 2,3 % na 1 402 mil. eur, čo je historicky najvyššia úroveň. Upravená výnosnosť predaja sa zvýšila o 0,3 percentuálneho boda na 17,2 %. Prevádzkový zisk narástol o 5,9 % na 1 345 mil. eur.

Výhľad skupiny Henkel na rok 2015
V účtovnom roku 2015 spoločnosť Henkel očakáva nárast organického obratu o 3 až 5 %. Henkel očakáva, že organický obrat ako obchodnej divízie Adhesive Technologies tak aj Laundry & Home Care bude sa pohybovať v uvedenom rozpätí. V obchodnej divízii Beauty Care Henkel počíta s približne dvojpercentným rastom. Henkel očakáva stabilný nárast podielu obratu na rozvíjajúcich sa trhoch na celkovom obrate. V porovnaní s údajmi za rok 2014, spoločnosť Henkel predpokladá zvýšenie upravenej výnosnosti predaja (EBIT) približne na 16 % a nárast v upravených výnosoch na prioritnú akciu o približne 10 %.

* Upravené o jednorazové zmeny/výnosy a zmeny vyplývajúce z reštrukturalizácie
Zdroj: WBN/PR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

9:27 21.11.2024Tlačové správy

Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

16:24 11.11.2024Tlačové správy

Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

20:53 25.10.2024Tlačové správy

Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

20:39 25.10.2024Tlačové správy

Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

14:25 22.10.2024Tlačové správy

Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.