Prvý kotúčikový toaletný papier z čias Československa má stále úspech
- 16:12 22.03.2015
- Harmanec

Papiereň v Harmanci vybudoval v roku 1829 banskobystrický kupec František Zigmund Leicht pôvodne ako fabriku na ručnú výrobu papiera.
Biela labuť, ako symbol tradície a čistoty, sa používa už viac ako 100 rokov a skrýva sa za ňou história výroby papiera v Harmanci v okrese Banská Bystrica, ktorá siaha až do roku 1829. Logo dnešnej SHP Group (Slovak Hygienic Paper Group), nadnárodnej skupiny združujúcej štyri výrobné – zo slovenských ešte SHP Slavošovce s tradíciou výroby siahajúcou až do roku 1817 - a štyri obchodné spoločnosti papierovej hygieny, je najstaršou registrovanou a dodnes udržiavanou ochrannou známkou na Slovensku. Od roku 1910, keď bola oficiálne zaregistrovaná v obchodnej komore v Banskej Bystrici, prešlo logo viacerými grafickými zmenami.
Výroba hygienických papierov pod značkou Hermandol a Hartipa sa v niekdajších Harmaneckých papierňach začala na prelome 19. a 20. storočia. Najprv skladaný toaletný papier (pod obchodnou značkou Hermandol), neskôr ručne rezané papierové obrúsky. Počas druhej svetovej vojny sa sortiment rozšíril o výrobu dámskych vložiek a detských plienok z buničitej vaty.
"Jedným zo súčasných symbolov dlhoročnej histórie a tradície spoločnosti SHP Group je prvý kotúčikový toaletný papier v bývalom Československu, ktorý je dodnes známy pod značkou Harmasan. Harmanecká papiereň ho ako prvá na území bývalého Československa začala vyrábať v roku 1972. Aj napriek tomu, že značka začala svoj príbeh v minulom storočí, má stále silné povedomie," uviedol pre TASR Pavol Mišura, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva SHP Harmanec, respektíve SHP skupiny.
Podľa neho dôkazom toho je aj skutočnosť, že ide o jeden z najpredávanejších značkových jednovrstvových sólo kotúčikov v Slovenskej a Českej republike a v spontánnej znalosti značiek si vo svojej kategórii drží aj dnes poprednú pozíciu.
"Súčasná hodnota značky tak predstavuje potenciál pre jej ďalší rozvoj, ktorý naša spoločnosť vníma," zdôraznil Mišura s tým, že ich ochranná známka zvíťazila v celoslovenskej súťaži Logotyp Slovakia 2002 v kategórii Najstaršie logo.
Papiereň v Harmanci vybudoval v roku 1829 banskobystrický kupec František Zigmund Leicht pôvodne ako fabriku na ručnú výrobu papiera.
Novodobá história papierne sa začala v roku 1972, keď bol do prevádzky uvedený papierenský stroj na výrobu hygienických papierov a začala sa využívať nová surovina – zberový papier. Ako Mišura konštatoval, firma ročne investuje do rozvoja technológií a modernizácie procesov milióny eur.
Harmanecké papierne sa premenovali na SHP Harmanec v roku 2002 a stali sa súčasťou skupiny výrobných a obchodných spoločností, ktorých predmetom činnosti je výroba a distribúcia hygienických papierových produktov pod spoločným názvom SHP Group. Tá patrí k najväčším producentom hygienických papierov v strednej a juhovýchodnej Európe. V šiestich krajinách Európy zastrešuje osem firiem s ročným obratom 120 miliónov eur.
Majoritným akcionárom skupiny SHP Group je významná slovenská investičná spoločnosť Eco-Invest, ktorej jediným vlastníkom je Milan Fiľo.

Koniec WhatsApp na niektorých zariadeniach: Hrozí to aj vášmu?
Aplikácia WhatsApp prestane v priebehu niekoľkých dní fungovať na viacerých mobilných zariadeniach. Zistite, či tam nepatrí aj vaše.

Vtáky v záhrade? Vyskúšajte tento trik, a rastlinám viac neuškodia
Zbavte sa vtákov v záhrade pomocou jednoduchého triku, ktorý navyše skrášli vaše záhony.

Ako variť cestoviny, aby telu dodali menej sacharidov?
Taliani vedia, ako na to. Toto robia pri príprave cestovín inak, vďaka čomu získavajú vždy skvelé výsledky.

Záhadný objav vo vraku vojnovej lode: Ako sa tam toto dostalo?
Výskumníci si pri prieskume potopenej lode všimli zvláštny prvok. Ako sa tam toto dostalo?

Ochráňte auto pred vtáčím trusom: Toto použite po umývaní
Ako docieliť vyššiu odolnosť auta voči vtáčiemu trusu? Pomôže lacná pomoc z domácnosti.