RegioJet odmieta tvrdenie štátnych železníc zo začatia vojny
- 18:11 24.03.2015
- BRATISLAVA
RegioJet tvrdí, že cenovú vojnu vo vlakoch z Bratislavy do Košíc nezačala. Všetky zľavy a zvýhodnené cestovné podľa nej ponúka cestujúcim najmä preto, aby cenovo dokázala konkurovať Železničnej spoločnosti Slovensko. Štátna spoločnosť podľa RegioJetu uplatňovala v IC vlakoch podnákladové ceny.
Súkromný vlakový prepravca RegioJet odmieta obvinenie Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. (ZSSK) zo začatia cenovej vojny, následkom čoho musí štátny prepravca redukovať počet svojich IC vlakov z Bratislavy do Košíc.
"Spoločnosť RegioJet cenovú vojnu nezačala, naopak, všetky zľavy a zvýhodnené cestovné ponúka cestujúcim najmä preto, aby cenovo dokázala konkurovať štátnej ZSSK. Štátna spoločnosť navyše uplatňovala v IC vlakoch podnákladové ceny, ktoré s bezplatnou prepravou v rýchlikoch poškodzujú akéhokoľvek prichádzajúceho konkurenta," informoval v utorok RegioJet.
Odporúčame:
Štátne železnice škrtajú IC vlaky, nechcú vojnu s RegioJetom
Železnice pridali nové vlaky, plnia sľub cestujúcim
RegioJet pripomenul, že štátne IC vlaky boli dlhodobo stratové
Ak by štátny prepravca nepristúpil k opatreniam na redukciu spojov, tento rok by podľa odhadov RegioJetu vygenerovali IC vlaky ZSSK stratu 8 miliónov až 10 miliónov eur, ktorú by museli zaplatiť daňoví poplatníci. Súkromný prepravca pripomenul, že štátne IC vlaky boli dlhodobo stratové ešte pred príchodom žltých vlakov na trať Bratislava - Žilina - Košice a späť.
RegioJet tvrdí, že z týchto vlakov "podľa dostupných informácií väčšina cestujúcich odišla sčasti do vlakov RegioJet za lepšími službami", no najmä pre zavedenie bezplatnej prepravy pre študentov a dôchodcov vo vlakoch s podporou štátu.
RegioJet na danej trati prevádzkuje denne tri páry IC vlakov
RegioJet informoval, že vo svojich diaľkových vlakoch prepravil na Slovensku od začiatku decembra 2014 do konca februára 2015 spolu vyše 320 tisíc cestujúcich. Z toho takmer 214 tisíc cestujúcich využilo vlaky RegioJet na trase Bratislava - Žilina - Košice, ktoré jazdia od 14. decembra minulého roku.
Spoločnosť na tejto trati prevádzkuje denne tri páry IC vlakov a ich priemerná obsadenosť je približne štyristo ľudí v jednom vlaku. Ďalších takmer 108 tisíc cestujúcich prepravil RegioJet za tri mesiace od decembra vo vlakoch spájajúcich denne Košice, Martin a Žilinu s Prahou a ďalšími českými mestami.
RegioJet vyzval Počiatka, aby riešil prázdne a stratové IC vlaky
RegioJet vyzval ministra dopravy Jána Počiatka, aby riešil prázdne a stratové IC vlaky ZSSK. Štátny prepravca by mal podľa konkurenta transparentne zverejniť údaje o počte cestujúcich vo svojich IC vlakoch. "Okrem toho, že štát znevýhodňuje RegioJet ako novú konkurenciu tým, že mu na rozdiel od rýchlikov ZSSK nechce kompenzovať zľavy pre sociálne skupiny, nerieši s manažmentom ZSSK ani prevádzku vysoko stratových vlakov IC ZSSK," tvrdí RegioJet.
Majiteľ skupiny Student Agency (patrí do nej RegioJet) Radim Jančura si myslí, že daňoví poplatníci musia mať možnosť vedieť, o koľko väčšiu stratu z prevádzky IC vlakov budú musieť uhradiť v tomto roku. "Tieto peniaze by bolo možné vložiť do zdravotníctva, alebo ich použiť na iné sociálne účely a celý rad iných užitočnejších vecí. A navyše, najlepšie vozne by ZSSK mala okamžite nasadiť na preplnené dotované rýchliky," dodal Jančura.
RegioJet koncom roku 2014 zamestnával v SR spolu vyše 360 ľudí a za rok sa ich počet zvýšil o 260. Najviac miest vytvoril v Košickom a Nitrianskom kraji v spojitosti s prevádzkou diaľkových vlakov z Košíc do Bratislavy a autobusovej linky z Banskej Bystrice do cez Nitru do Bratislavy.
Prezident plánuje zvolať stretnutie k reforme financovania samospráv
V budúcom roku by sa malo v Prezidentskom paláci uskutočniť stretnutie predstaviteľov všetkých samosprávnych organizácií s príslušnými ministrami k reforme financovania samospráv.
Táto elektronika by vôbec nemala byť pripojená k internetu
Niektoré druhy techniky sú náchylnejšie na útok hekerov. Vyhadzovať by ste ich však nemali.
Katar hrozí EÚ zastavením dodávok LNG
Katar prestane dodávať plyn do Európskej únie, ak členské štáty budú prísne presadzovať novú legislatívu proti nútenej práci a poškodzovaniu životného prostredia.
Analytik: Slovenské vlády dlhodobo vnímajú podnikateľský sektor ako zdroj daní
Slovenské podnikateľské prostredie čelí viacerým výzvam, jednou z nich je fakt, že slovenské vlády sa dlhodobo pozerajú na tento sektor ako na zdroj daní, nie ako na zdroj bohatstva krajiny.
APAS: Slovensko uspelo tento rok v automobilovej výrobe, zaostávala však vo vzdelávaní
Slovensko bolo tento rok lídrom v automobilovej výrobe a rovnako vyniklo aj pri získavaní zahraničných investícií. Na druhej strane však zaostávalo v oblasti vzdelávania, inovácií a investícií do startupov.