• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 26.11.2024Meniny má Kornel
Bratislava

Banky zlepšili služby, ich zákazníci sú spokojnejší

  • 15:54 31.03.2015
  • BRATISLAVA
Banky zlepšili služby, ich zákazníci sú spokojnejší

Viac ako štvrtina (26%) zákazníkov retailových bánk mala v minulom roku pozitívnejšiu skúsenosť s poskytovanými službami ako v roku 2013. Respondenti prieskumu KPMG Customer Experience Barometer by svoju banku odporučili skôr, než akéhokoľvek iného poskytovateľa služieb.

Výsledky prieskumu boli zostavené na základe hodnotení spotrebiteľov v piatich kľúčových odvetviach služieb - bankovníctvo, všeobecné poistenie, životné poistenie, e-obchod a poskytovatelia energií. Okrem iného sa merali ukazovatele ako lojalita zákazníkov; vybavovanie sťažností alebo pravdepodobnosť, že u zákazníka príde opakovane ku kúpe/ poskytnutiu služieb. Banky sa v celkovom rebríčku umiestnili na druhom mieste, prvenstvo získali e-obchodníci.

Postavenie bánk v prieskume je z veľkej časti spôsobené pokračujúcimi investíciami do nových efektívnejších prevádzkových modelov, informačných technológií a bezpečnosti. Krajinami s najvyššou spokojnosťou s bankovými službami sú Nemecko a Austrália, ktoré sa podelili o prvé miesto. Až 43% respondentov v týchto krajinách ohodnotila svoju skúsenosť s bankami na 9 alebo 10 bodov z 10.

"Zmeny v stratégiách a biznis modeloch bánk, ktoré aktívne využívajú nástroje Customer experience t.j. skúsenosti svojich zákazníkov, si nevyhnutne vyžadujú aj nové riešenia prevádzkových modelov. Ciele a aktivity v oblastiach biznisu a IT musia byť úzko previazané v celom procese, aby sa dosiahla realizovateľná a hlavne účinná stratégia," uviedol Rastislav Nemec, riaditeľ oddelenia manažérskeho poradenstva pre finančný sektor.

Atribút, ktorý vo všetkých skúmaných sektoroch prieskumu KPMG najviac ovplyvňuje zákaznícku skúsenosť, sú angažovaní a poctiví zamestnanci, ktorí dôsledne plnia svoje sľuby. V bankových službách až 74% zákazníkov považuje za kľúčové, aby za svoje peniaze dostali adekvátnu hodnotu.

Najvyššie skóre zo skúmaných odvetví dosiahli e-obchodníci. Až 59% opýtaných hodnotilo svoju skúsenosť v tomto sektore na 9 alebo 10 bodov z 10. V súlade s vysokým hodnotením od zákazníkov majú e-obchodníci aj najnižšie percento sťažností zo všetkých odvetví. A aj tieto sťažnosti boli podľa účastníkov prieskumu vyriešené veľmi promptne. Viac ako polovica respondentov z Veľkej Británie a Spojených štátov sa vyjadrila, že ich sťažnosti boli vyriešené už v mieste prvého kontaktu. V e-obchode ešte výraznejšie rezonuje atribút poskytnutá hodnota za vynaložené prostriedky, keď za kľúčovú ju považuje 76% zákazníkov.

"Skúsenosti e-obchodníkov ukazujú, že ako sa spotrebitelia viac stotožňujú s digitálnymi kanálmi, zvyšuje sa ich spokojnosť," poznamenal Willy Kruh, Globálny šéf KPMG pre oblasť spotrebiteľských trhov. "Tento spôsob predaja umožňuje poskytnúť vyššiu hodnotu za rovnaké náklady, zlepšiť starostlivosť o zákazníka a zefektívniť predaj bez masívneho zvýšenia kapitálových výdavkov."

O prieskume
KPMG Customer Experience Barometer bol zostavený na základe hĺbkového prieskumu 5000 spotrebiteľov na piatich hlavných trhoch - Austrália, Čína, Nemecko, USA a Veľká Británia a v piatich kľúčových odvetviach služieb - bankovníctvo, všeobecné poistenie, životné poistenie, e-obchod a poskytovanie energií. V týchto odvetviach bolo vybraných približne 160 popredných značiek, ktoré zákazníci bodovo hodnotili na škále 0 až 10 bodov. Okrem iného sa merali ukazovatele ako lojalita zákazníkov; vybavovanie sťažností alebo pravdepodobnosť, že u zákazníka príde opakovane ku kúpe/ poskytnutiu služieb.
Zdroj: WBN/PR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

Nostalgické filmy, ktoré očaria aj vaše deti

9:27 21.11.2024Tlačové správy

Chcete svojim deťom priblížiť čaro filmov, ktoré vás sprevádzali počas detstva? Pripravili sme pre vás výber príbehov, ktoré vo vás oživia tie najkrajšie spomienky.

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

Objavovanie Maďarskej kuchyne: Cestovanie autom po Maďarsku

16:24 11.11.2024Tlačové správy

Maďarsko, krajina plná historických miest, termálnych kúpeľov a nádhernej prírody, láka cestovateľov nielen svojimi kultúrnymi pokladmi, ale aj bohatou kuchyňou.

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

Vianočná ponuka Telekomu: 100 GB dát pre predplatené karty, MIXI kalendár a ďalšie odmeny

20:53 25.10.2024Tlačové správy

Vianočná ponuka pre predplatené karty ponúkne 100 GB dát po troch dobitiach i adventný MIXI kalendár, pre SWIPE príde Diamond ticket či odmena za odporúčanie.

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

Telekom Vianoce 2024: Exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, TV obsahu, akcií a prekvapení

20:39 25.10.2024Tlačové správy

Zákazníkov Telekomu čaká exkluzívna vianočná nádielka hardvéru, atraktívny TV obsah i najnovšie filmy, tisícky prekvapení v Magenta Moments, aj akcie pre dobíjacie karty.

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

Vek je len číslo: Vtipné tričká, ktoré robia 40. narodeniny zábavnými

14:25 22.10.2024Tlačové správy

Čože je to 40-tka? Tento vek je skutočne len číslo, ktorého sa netreba obávať. Ešte vás v živote čaká veľa skvelých zážitkov i míľnikov.